Usb poort te weinig

Forumindex Forums Modellen Grandland X Usb poort te weinig

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Auteur
    Berichten
  • #18351927
    M.vanZeist
    Deelnemer
      Lid sinds:
      12 February 2010

      Sinds gisteren in het bezit van een mooie nieuwe Grandland-x.

      Een ding waar ik tegen aanloop is dat ik voorin onder het infotainment scherm 1 usb poort heb zitten. Ik had in mijn Zafira standaard daar mijn usb stick met muziek op zitten. Maar nu wil ik ook via kabel gebruik maken van android auto.

      Is het mogelijk dat ik daar een soort splitter tussen zet waardoor ik 2 usb poorten krijg, waardoor ik niet steeds hoef te switchen tussen de usb stick en kabel? En dan wel zo dat beide kunnen communiceren en bediend kunnen worden via het infotainment scherm..

      #18351934
      Wesly
      Deelnemer
        Lid sinds:
        1 November 2017

        De stick kan in de USB achterin de auto maar dit lijkt mij ook gewoon mogelijk met een passieve USB hub of een USB splitterkabel

        #18352040
        quandor
        Deelnemer
          Lid sinds:
          14 November 2017

          [quote quote=18351927]Is het mogelijk dat ik daar een soort splitter tussen zet waardoor ik 2 usb poorten krijg, waardoor ik niet steeds hoef te switchen tussen de usb stick en kabel?[/quote]

          Kijk eens op pagina 27 van de infotainmenthandleiding ……….

          #18352098
          M.vanZeist
          Deelnemer
            Lid sinds:
            12 February 2010

            pagina 27 had ik ook gelezen maar gelukkig ben ik eigenwijs en heb ik het gewoon toch geprobeerd om een usb hub er tussen te zetten en het werkt nu perfect muziek afspelen via usb stick en tegelijkertijd verbonden via android car met mijn mobiel.  :yahoo: Ik heb dit nu 3 dagen zo en tot nu toe geen problemen….

            #18352115
            quandor
            Deelnemer
              Lid sinds:
              14 November 2017

              Helder, maar dan in de (nabije) toekomst niet ‘klagen’ als de software overstuur raakt (het infotainment is en blijft gewoon een computertje met software……) en je systeem ‘rare’ dingen gaat doen?

              #18352125
              Wesly
              Deelnemer
                Lid sinds:
                1 November 2017

                Maar het USB protocol is daar als het goed is voor gemaakt hoor, om meerdere apparaten te kunnen aansluiten zonder conflict. Ik verwacht geen problemen tenzij je bijv. twee CarPlay devices tegelijk aansluit

                #18352161
                quandor
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  14 November 2017

                  Tja, pagina 27 waarschuwt ervoor en ik heb de 5.0 niet ontworpen, dus ik kan er geen zinnig woord over schrijven. (alleen de handleiding napapegaaien).

                  #18352850
                  M.vanZeist
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    12 February 2010

                    even een update bijna 4 weken verder en het werkt nog steeds super!

                    #18353303
                    JoPeet
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      17 February 2018

                      Een vraagje : zit er een USB 2.0 of 3.0 aansluiting in mijn Grandland , is nergens te vinden in de handleiding

                      Groet ,

                      Johan

                      #18353304
                      quandor
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        14 November 2017

                        USB 3 heeft een blauwe aansluiting in zijn poortje. Zwart is USB 2.

                        #18353306
                        JoPeet
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          17 February 2018

                          Dankje Quandor , eens kijken of ik dat in de auto kan zien

                          #18362333
                          bjkluft
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            11 December 2018

                            Kan iemand mij vertellen welke USB versie de auto heeft? Zowel voorin als achterin. Het gaat om een splitter voor het laden van meerdere apparaten (kinderen je). Alvast bedankt,

                             

                            Jeroen

                            #18362339
                            quandor
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              14 November 2017

                              Staat dat niet in de berichtjes van 28 februari…….?

                              #18362343
                              bjkluft
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                11 December 2018

                                Hallo quandor,

                                niet dat ik gelezen heb. JoPeet ging kijken maar daar heeft ie nooit op geantwoord. Ik weet het verschil tussen 2 en 3 maar ik weet niet welke er in de auto zit.

                                 

                                Groeten,

                                Jeroen

                                #18362344
                                quandor
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  14 November 2017

                                  Da’s een kwestie van een zaklamp op het poortje richten en kijken of ‘ie blauw of zwart is (Heb ik nooit gecheckt omdat ’t mij niet echt uitmaakt) Ga er maar voor 99,9% vanuit dat het een zwarte poort en dus USB 2 betreft.

                                  Wat het laden betreft, al dan niet middels een splitter : dat kan, maar dan moet je wel een rit hebben die redelijk lang duurt (>30 min.) want pas na een half uur merk je dat er een beetje ‘sprit’ in het usb device komt, ic. het laden gaat imho tergend langzaam. Je hebt in de middenconsole (onder het armsteuntje) toch ook nog usb, dus voor een achterpassagier is het allemaal redelijk snel en handig te bereiken?

                                  Maar, no offence, je schrijft dat je weet wat het verschil is tussen de diverse usb varianten. Volgens mij was je sneller klaar geweest door even met een zaklampje het poortje te bekijken, dan de tijd die je nodig had om alle berichten in dit topic door te lezen en je vraag te typen?

                                  #18362345
                                  bjkluft
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    11 December 2018

                                    Hallo Quandor,

                                    Ik begrijp de verwarring, maar mijn Grandland X komt pas in april volgend jaar, dus ik kan dit nog niet controleren! Daarnaast heb ik drie kinderen achterin zitten die alle drie graag op hun telefoon/tablet bezig zijn gedurende de rit en dan is het handig als ze ook alle drie kunnen laden. Het gaat me dus voornamelijk op de achterste aansluiting en of laden hierbij mogelijk is (via een splitter).

                                     

                                    Groeten,

                                    Jeroen

                                    #18362346
                                    quandor
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      14 November 2017

                                      Zoals je mogelijk aan het begin van dit topic hebt kunnen lezen, ‘schrijft’ de handleiding wat anders dan dat een bezitter van de auto (M.vanZeist) ervaren heeft. Dus ja, in afwijking van hetgeen in de handleiding staat, kun je kennelijk ‘straffeloos’ splitten.

                                      Helaas kan ik nu even niet voor je checken of de poort zwart of blauw is, want onze auto is tot vanmiddag 16.45 uur “weg”, maar als mijn vrouw thuiskomt kijk ik even. Gelet op wat ik in het bericht hiervoor schreef, vraag ik mij af of de kids ‘vrolijk’ worden (zeker als de poort ook nog eens gesplit wordt) van de oplaadcapaciteit. Aan te bevelen valt iig dat ze met een device op pad gaan dat minimaal 40% restspanning heeft, want anders ben ik bang………..

                                      Los van hetgeen MvanZeist hierboven ervaren heeft, staat toch echt op pagina 27 van de handleiding:

                                      Externe apparaten
                                      Algemene informatie………………..27 Audio afspelen………………………..28 Afbeeldingen weergeven………….29 Smartphone-applicaties gebruiken……………………………….30
                                      Algemene informatie Er zitten twee USB-poorten voor aansluiting van externe apparaten in de middenconsole, achter een afdekking. Voorzichtig Gebruik ter bescherming van het systeem geen USB-hub. Let op Houd de USB-poorten altijd schoon en droog. USB-poorten Op elk van de USB-poorten kunt u een mp3-speler, USB-apparaat, SDkaart (via USB-stekker/adapter) of smartphone aansluiten. Het Infotainmentsysteem kan audiobestanden of afbeeldingsbestanden op USB-opslagapparaten afspelen of weergeven. Na het aansluiten op de USB-poort werken diverse functies van het bovenvermelde apparaat via de knoppen en menu’s van het Infotainmentsysteem.
                                      Let op Niet alle aanvullende apparaten worden ondersteund door het Infotainmentsysteem. Let op Als er twee USB-poorten beschikbaar zijn: Om de telefoonprojectie 3 30 van het Infotainmentsysteem te gebruiken, moet u uw smartphone aansluiten op de USB-poort aangeduid met Ç. Een apparaat aansluiten/loskoppelen Sluit een van bovenstaande apparaten aan op de USB-poort. Gebruik indien nodig de daartoe bestemde aansluitkabel. De muziekfunctie start automatisch. Let op Bij het verbinden van een niet-leesbaar USB-apparaat verschijnt er een bijbehorende foutmelding en schakelt het Infotainmentsysteem automatisch terug naar de vorige functie. Ontkoppel het USB-apparaat door een andere functie te selecteren en dan het USB-opslagapparaat te verwijderen

                                      #18362353
                                      M.vanZeist
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        12 February 2010

                                        Aangezien ik afgelopen dagen regelmatig een bericht update krijg op mijn gestarte topic even een reactie.

                                        Ik gebruik de usb hub nog steeds zonder problemen, dus mijn topic onderwerp is in principe opgelost.

                                        Voor mij was het van belang om mijn usb stickje en één carplay apparaat tegelijk aan te kunnen sluiten (in de toekomst werkt carplay waarschijnlijk via bluetooth en dan heb ik de hub niet meer nodig). maar voor mij werkt de hub dus prima.

                                        Via de Usb hub meerdere apparaten opladen gaat hem vrees ik niet worden. Ik ben toch bang dat je dat via de ouderwetse sigaretten aansteker moet doen. Wanneer ik een mobiel aansluit via de hub voor de carplay app dan laat de telefoon echt niet snel op (ga na meerder apparaten). Via de sigarettenaansteker en quickcharger gaat dat super snel.

                                        Ook bij mij is op dit moment de auto niet aanwezig dus kan ook niet checken of het usb 2.0 of usb 3.0 (blauw) is, maar voor opladen gaat dat ook niet veel uitmaken, heeft alleen te maken met de data overdracht snelheid.

                                        #18362355
                                        mvdborst
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          9 December 2018

                                          Ik heb zojuist even gekeken. De kleur van de usb poort is zwart, dus 2.0.

                                          Succes verder.

                                          #18362356
                                          bjkluft
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            11 December 2018

                                            Heren,

                                             

                                            Allen bedankt voor jullie reacties! Ik ben hier erg mee geholpen. Ik ga dus niet voor een USB splitter, maar voor een exemplaar via de sigarettenaansteker.

                                            Nogmaals bedankt!

                                             

                                            groeten,

                                            Jeroen

                                          20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
                                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.