Forumindex › Forums › Overige › Slap Geouwehoer › updates aan de astra !!
- Dit onderwerp bevat 1,262 reacties, 71 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 20 augustus 2017om 20:30 door soepkiepe.
-
AuteurBerichten
-
29 juli 2011 om 19:18 #17859946
nou, doe aub niet de hele auto. daar ga je enorm veel spijt van krijgen.
zal je meteen maar zeggen dat de verf er over 2 maanden af ligt, en je bumper over 1 jaar mat rood is.
daarnaast zal je straat rood worden als het regent. deze verf van de gamma verkrijt heel erg na verloop van tijd.poetsen hoef je niet meer te doen :jerry dat scheelt.
je heb wel het goeie rollertje.
een schuim roller. deze is wel het fijnst. belletjes komen erin omdat de verf vernieuwt is per 2010. er zitten minde oplosmiddelen in, je moet dunner schilderen. omdat je meer verf opbrengt. vroeger was het 50/50. nu 30% verdunning, en 70% verf.30 juli 2011 om 08:59 #17859947Leuke repo Soepkiepe,
Waarom heb je voor rollen gekozen ipv spuiten van je bumpers ?Groet, Rik ;)
30 juli 2011 om 09:14 #17859948AnoniemLid sinds:
1 January 1970Auto moet je niet verfen man! Ga je inderdaad spijt van krijgen, gewoon eens afwachten tot je een setje bumpers in rood tegen komt.
30 juli 2011 om 09:24 #17859949@Mr.F wrote:
Auto moet je niet verfen man! Ga je inderdaad spijt van krijgen, gewoon eens afwachten tot je een setje bumpers in rood tegen komt.
hahaha, dat moet jij zeggen met je thinner :jerry :jerry
Wie gaat nou zn auto met thinner besmeuren hahaha !Rik ;)
30 juli 2011 om 09:31 #17859950AnoniemLid sinds:
1 January 1970Hey! :cry
Dat was alleen op die plastic kap tussen de deuren die ik er eerst netjes afgehaald had! Niks op de auto! :D
De nieuwe kap ligt al klaar hoor.. :P30 juli 2011 om 23:20 #17859951heb er voor gekozen om hem te rollen omdat mij dat wel intresant leek om te doen, en heb ook (nog steeds) geen compressor.
deze verf is volgens mij nog van voor 2010 haha.
maar het is ook de bedoeling om hem na het rollen wel gewoon in de blanke lak te spuiten, dan kan er met de verf niks mis gaan toch? bumpers wil ik eerst niet in blanke lak doen maar ald die zo snel gaan verkleuren kunnen die ook altijd nog in de blanke lak.
en aangezien ik me nu al dood moet schuren op de achter bumper om dat sinasappelhuidje er af te krijgen ben ik nog wel aan het twijvelen gegaan om de hele auto te rollen, als dat mis gaat heb ik een pokke werk om hem weer strak te krijgen namelijk.
had deze rood toevallig nog staan, 2 blikken ongeveer, vandaar ook de kleur, heb namelijk er ook wel aan gedacht om hem helemaal een andere kleur te doen, maar een knal rooie astra vind ik ook wel weer vet eigenlijk, en zwart met rood vind ik een mooie kleuren combinatie, vandaar de zwarte accenten die ik in de bumper wil doen. misschien maak ik de auto ook wel 2 kleuren, maar kan zijn dat ik morgen weer wat anders bedenk haha, maar er gaat wel wat mee gebeuren in ieder geval.13 augustus 2011 om 13:08 #17859953van:
naar:
spatlapjes er op, en spoiler gemonteerd.
zit iets kleur verschil in helaas maar verder lijkt het aardig netjes.
ondanks de blanke lak kan ik er niet echt glans op krijgen, denk dat ik binnenkort nog maar een beetje blanke lak er op moet doen of zo.(stootstrips komen nog ;))
13 augustus 2011 om 13:09 #17859954AnoniemLid sinds:
1 January 1970Netjes hoor!
13 augustus 2011 om 22:35 #17859955hey soepkiepe….
lekker bezig hoor zo.
zet trouwens je aanhanger-staalkabel-koppeling eens fatsoenlijk recht joh :jerry :jerry :jerry :jerry :jerry :jerry14 augustus 2011 om 10:13 #17859956haha dat je dat opvalt:P
ik had laatst de kar achter de auto gehangen, vond al dat ie flink rammelde, naar tankstansion geweest, steeds niks aan de hand, zo ineens BAM en een flink geschuur, kar lag dus de hele tijd los op de koppeling haha, heb geluk gehad dat ie onder mijn eigen auto vast schoof, die staal kabel was er dus ook mooi afgeflikkerd :s vandaar dat is nog krom zit haha.14 augustus 2011 om 12:11 #17859957Haal die trekhaak eraf man :D
Auto glimt mooi rood :)
glans is idd moeilijk te krijgen.. beste is met spuitbus, veel lagen !14 augustus 2011 om 13:24 #17859958Nieuwe stoot strips op de zijkant zou ook niet verkeerd zijn.
14 augustus 2011 om 13:30 #17859959peter… in het stukje waar de fotos in staan, de laatste zin :P
stootstrips liggen wel bij mij in de garage dus die komen er ook wel weer op.darknl.. voor mij is een auto zonder trekhaak ongeveer het zelfde als bier zonder alcohol ;)
ding word zeer vaak gebruikt namelijk, en als ik hem er af haal kan ik ook me kar wel gaan verkopen denk ik haha..
nee die blijft er mooi onder hangen, al ben ik wel met je eens dat zonder mooier is maar jah.14 augustus 2011 om 13:34 #17859960@soepkiepe wrote:
peter… in het stukje waar de fotos in staan, de laatste zin :P
stootstrips liggen wel bij mij in de garage dus die komen er ook wel weer op.darknl.. voor mij is een auto zonder trekhaak ongeveer het zelfde als bier zonder alcohol ;)
ding word zeer vaak gebruikt namelijk, en als ik hem er af haal kan ik ook me kar wel gaan verkopen denk ik haha..
nee die blijft er mooi onder hangen, al ben ik wel met je eens dat zonder mooier is maar jah.Haha sorry overheen gelezen
14 augustus 2011 om 13:44 #17859961Netjes gedaan “Soepkiepe”
hoe heb je die gemonteerd. had je er een frame bij gekregen ?
Rik ;)
14 augustus 2011 om 13:49 #17859962ja frame had ik er bij, heb dus alle originele dingen over gezet, alleen aan de zeikant van de spoiler zelf zaten platjes met 2 pennen op, ik wist niet precies waar deze moesten komen dus die heb ik er af gelaten, hij zit aan de bovenkant met totaal 8 moertjes vast en dan nog 2 schroeven vanuit de binnenkant, dus er af waaien doet ie niet :P
heb ook wel eens wat gelezen met klitteband of zo maar ik denk dat het niet eens zo nodig is, heb er onderweg naar zwolle niks van genomen, had 130 er voor dus dan moet het wel goed zijn lijkt mij.
en dat onderste frame wat je er als eerst op maakt zat ook een gat in die ik in mijn klep niet had, daar heb ik een ring en een zelftapper door heen geboord, je ziet er niks van weer dus ik denk ik doe het de easy way en ga niet lopen martelen voor iets wat je toch niet weer ziet.17 augustus 2011 om 17:16 #17859952het geluid van de subwoofer in samenwerking met mijn originele opelluidsprekers was geen succes :P
dus heb mijn oude luidsprekers er maar weer in gezet die ik toen ook in me corsatje had.
klink stukken beter, alshoewel hij wel kraakt waneer ik hem GOED los gooi, daar baal ik dan wel van maar jah, dan maar wat minder hard :P
verder gister eens besloten dat ik ook maar wat met mijn interieur ga doen, hemel was ik al overuit, deze begin los te laten dus zoals het nu lijkt komt daar bordaux rood skay in.
de kappen heb ik ook bespoten, alleen nog niet allemaal want de witte spuitbus is leeg :agentdeze kant moet dus ook nog, maar kun je mooi zien hoe het is veranderd.. zo was het dus.
zo word het.
wat is er veranderd?
het vieze grouwe kleurtje is wit.
het luidspreker kapje is rood.
alles met blanke lak bespoten, hier door lijkt hij ook wat zwarter nu :)ook de binnenkant van de kofferbak is wit geworden, het zwarte komt ook nog in de blanke lak.
dopjes en waar de hoedenplank koordjes aan hangen zijn rood, vond dat wel een leuk idee en resultaat is niet slecht vind ik.verder wil ik later een keer de hoedenplank nog zwart zpuiten en de randen om de luidsprekers heen rood maken.
tot zo ver de achter kant.het viel mij op dat de kleur rood van de action best bij de kleur van de auto past, heb dus de grill ook maar gedaan zoals ik in gedachten had, helaas hier van geen foto, maar wel een vraag.
het viel mij op dat van de grill een paar bevestigings punten kapot zijn.
nu heb ik mijn originele grill nog liggen, kan ik ze daar afhalen en over zetten? ze zijn het zelfde, maar ik bedoel dan ook meer als dit stevig genoeg zal worden.
mocht het te doen zijn, hoe kan ik het dan het beste doen?
ik zat te denken aan houtlijm of zo.. staat op dat dat ook goed op kunstof wil namelijk.
ook is het idee door me hoofd gegaan om hem er met de soldeerbout af te smelten en de andere er weer op vast te smelten..
ff plaatje bij het praatje ;)hier het goeie ophangpuntje.
hier de kapotte.
17 augustus 2011 om 19:47 #17859963Dat wordt een andere grille met goede ophangpunten. Die kapotte zijn NIET los te vervangen.
Rik ;)
18 augustus 2011 om 07:25 #17859964hmm dacht dat ik wel eens wat gehoord had over plakken of zo
19 augustus 2011 om 16:07 #17859965Had ik ook, heb gewoon gekit tja wat moet je anders die dingen blijven nooit heel bij mij :sleeping
19 augustus 2011 om 16:14 #17859966AnoniemLid sinds:
1 January 1970Krijg je niet weer helemaal goed, kitten is misschien wel een optie idd.
Is een k*t systeem ook..19 augustus 2011 om 16:23 #17859967Ja, dat is zo.
daarom heb ik 2 grillen op voorraadRik ;)
19 augustus 2011 om 16:45 #17859968AnoniemLid sinds:
1 January 1970hah das wel erg!
Er schijnt trouwens een speciaal gereedschap voor te zijn?!
19 augustus 2011 om 17:17 #17859969haha heb de originele wel liggen maarrrrr…. haha daar heb ik het opel logo uit weg gehaald… ennnnn hij past niet eens meer!!!
jullie weten dat ik schade heb vooraan, tenminste, dat heb ik vaker aan gegeven op het forum, dus denk dat dat de reden is.
die “bult” die aan de achterkant achter het opllogo uitsteekt drukt tegen die plaat aan die aan de slotplaat vast zit.dus denk dat ik ook maar eens aan het kitten of zo moet, maar hij zit er nog steeds voor dus laat hem eerst wel zitten.
maar uhh rick..
volgens mij heb jij een 2e astra in onderdelen op reserve liggen???
zo hoorde ik al iets over een stuk of wat wieldoppen op reserve, een spoiler op reserve :fy1 hahaha.
nu al weer een paar grilletjes… wat voor verassings heb je nog meer haha.19 augustus 2011 om 20:58 #17859970@soepkiepe wrote:
haha heb de originele wel liggen maarrrrr…. haha daar heb ik het opel logo uit weg gehaald… ennnnn hij past niet eens meer!!!
jullie weten dat ik schade heb vooraan, tenminste, dat heb ik vaker aan gegeven op het forum, dus denk dat dat de reden is.
die “bult” die aan de achterkant achter het opllogo uitsteekt drukt tegen die plaat aan die aan de slotplaat vast zit.dus denk dat ik ook maar eens aan het kitten of zo moet, maar hij zit er nog steeds voor dus laat hem eerst wel zitten.
maar uhh rick..
volgens mij heb jij een 2e astra in onderdelen op reserve liggen???
zo hoorde ik al iets over een stuk of wat wieldoppen op reserve, een spoiler op reserve :fy1 hahaha.
nu al weer een paar grilletjes… wat voor verassings heb je nog meer haha.Jij praat te veel met “Mr F” kameraad :jerry :jerry
Rik ;)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.