update Z22YH storing p1191 pomp en drukregelaar vervangen?

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum update Z22YH storing p1191 pomp en drukregelaar vervangen?

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 31)
  • Auteur
    Berichten
  • #17259697
    aapje1963
    Deelnemer
      Lid sinds:
      28 July 2006

      Opel heeft een modificatie gehad 10-P-011 Z22YH – brandstofdrukregelaar

      Ik ben een weekje naar Frankrijk geweest, en onderweg heen toen we er bijna waren na tanken de snelweg weer op opeens in 3e versnelling een behoorlijke hik en als ik gas bij gaf voelde ik de motor hikken/trillen/stotteren, en (auto met bako erdoor lampje) ging branden auto leek in noodloop.
      Toch maar even gestopt op de erg smalle vluchtstrook (auto bleef wel netjes stationair lopen) en auto uitgezet maar lampje ging weer aan, toch maar van de gevaarlijke plek weggegaan en in zijn 3e versnelling verder niet te snel, tot volgende afslag.
      Bij de tol poort bleef de auto ook goed stationair lopen en leek wel weer wat beter op te trekken na betalen, verderop weer gestopt en weer auto uit ff gewacht paar tellen en weer gestart met contact aan doen ging lampje (auto met bako) al weer branden maar na aangaan en lopen van de auto ging (lampje met auto en bako uit) daarna nog eens geprobeerd met contact ff lampje maar daarna uit tijdens het rijden.
      Doorgereden was nog zo’n 20 km en na aankomst weer geprobeerd auto uit en weer aan toen ook met contact aan doen geen lampje meer.
      Auto getest in de week en reed goed, dus geen noodzaak naar een vreemde Franse garage te gaan… (verder daar niet veel met de auto gereden)

      Op terugweg vanuit Frankrijk geen lampjes meer maar wel lijkt wel een paar keer “pingelen” een keer na tanken moest een stukje in eerste versnelling leek wel een bak met knikkers, na gas bijgeven was het weg en later bij Lille in de file met optrekken, met meer gas geven bij optrekken geen pingelen

      In NL toch de auto uit laten lezen vandaag en storing P1191 opgeslagen in cpu

      Eventueel HD Brandstofpomp en of brandstofdruk regelklep maar eerst aankijken was het advies.
      In Frankrijk geen E10 getankt alleen 98 sansplomp en merkbenzine laatste tank net voor de storing shell V-power 98 sansplomp

      Mei 2010 is de brandstofdrukregelaar met de modificatie vervangen, nu zou hij weer vervangen moeten worden incl HD brandstofpomp.

      Garage kan ook een speciaal geconcentreerd goedje in de benzine kunnen gooien prijs 48 euro..(ben ik niet zo happig op ik rijd weinig dus die troep zit dan lang in de auto…of zie ik dat verkeerd?
      Tevens er zal misschien vuil vrij komen waar gaat dat dan weer heen?

      Ik heb met koude motor de ketting geluisterd maar geen vreemde of ratelende geluiden, auto en motor loopt netjes.

      In NL nu rijd de auto normaal ook toen er nog Franse 98 sansplomp benz in zat, zelfs in 3e versnelling plank gas geven geen pingelen

      Nu weer euro 95 getankt maar ook nog niets horen pingelen.

      Best raar heeft het misschien met lange afstanden rijden te maken?
      Arnold

      #18164100
      Nick-GSI
      Deelnemer
        Lid sinds:
        30 June 2004

        bij de modificatie word alleen de brandstofdruk regelaar vervangen ( deze zit op de injector rail ) Als je de zwarte plaat eraf trekt dan zie je hem links zitten, met een grijze stekker erop geloof ik

        #18164101
        aapje1963
        Deelnemer
          Lid sinds:
          28 July 2006

          vraag aangepast met nieuwe info dus upje ;)

          #18164102
          r_kluft
          Deelnemer
            Lid sinds:
            10 June 2005

            Ik heb nu 2 keer een vergelijkbaar probleem gehad.
            Bij mij tot 2 keer toe op dezefde plek waar ik hem handmatig wat langer in de 3 hield om sneller in te kunnen voegen. Ene keer met airco aan en de andere keer met airco uit.

            Je trekt door en tot 3500 a 4000 rpm en poof, een seconde niets, en daarna weer door. Eerste keer had ik ook een motorstoring. 2de keer bleef hij uit.
            Of bij mij de modificatie gedaan is durf ik niet te zeggen. Neem aan van wel.

            #18164103
            aapje1963
            Deelnemer
              Lid sinds:
              28 July 2006

              De foutmelding komt nu vaker voor, als ik rustig rijd dus niet gas op de plank gaat het goed, maar schakel ik terug naar 4 en geef behoorlijk gas bij dus hoger in de toeren een hik en jawel storingslampje.
              Bovenaan bericht heb ik geschreven toen is hij uit gelezen en storing P1191 opgeslagen in cpu.
              Besloten met dealer kijk het even aan…. maar het lijkt meer voor te komen nu, ook een keer in een file gestaan steeds optrekken…toen het weer ging rijden en dit ging weer niet met gas op de plank maar normaal weer richting de 120 opeens bij 120 een hik en ook storinglampje.
              Ook een keer bij erg veel tegenwind de storing gehad.

              Aan de kant contact uit en aan soms 2x en soms ff opnieuw starten even heel kort rommelig lopen/starten maar storing weg.
              Getest door dan weer snel op te trekken en in toeren door te trekken gelijk weer in storing.

              Nogmaals bij rustig rijden geen tegenwind hoogtes of doortrekken in toeren rijd hij goed.

              Som s bij foutmelding verlies van vermogen maar niet altijd tot bijna stilstand…ik kan soms gewoon doorrijden tot parkeerplaats en heb getest laatste keer kon in cruiscontrol ondanks het brandende foutmeldings lampje gewoon aan zetten.

              Een puntje wat ik al heb vanaf begin als je bv van snelweg naar andere snelweg moet, ronde bocht dus even wat minder gas… dan altijd een klein hikje als je wat gas bij geeft om in te gaan voegen bij dit hikje geen foutmelding.

              Kortom vreemd of iet vreemd

              De een schrijft is het je brandstofpomp dan loopt hij altijd slecht brandstofpomp is stuk of niet stuk..
              De ander zegt weer kan brandstofpomp zijn en alleen gebeuren als er vermogen gevraagd wordt.

              aankomende maandag ga ik hem weer laten uitlezen…bij dealer mij benieuwen..

              Weet wel dat ze toen zeiden brandstofpomp en drukregelaar vervangen. (gaan die drukregelaars zo snel stuk..?) in 2009 vervangen coulance regeling modificatie.

              Kortom pffffff

              Je kunt toch niet accepteren dat je met geknepen billen in een file rijd .. of niet tegen de wind kunt rijden en of een keer een hoogte op.. ik ging vaak naar Lyxemurg en bij Luik is een beste hoogte dat durf ik al vanaf de eerste storing niet meer te rijden ban dat ik op die beste stijgende weg panne krijg en de vluchtstrook op moet zoeken tussen de vrachtwagens door.

              Als ik rustig rijd geen files hoogte’s en niet te veel veel toeren… onder de 4000 blijven (ik ben geen harde optrekker) ik rijd soms best snel maar in NL is dat al moeilijk maar 140 150 geen probleem ik ben geen strepen trekker te oud voor lol.

              Is dit bekend bij jullie …. kan een brandstof pomp ook kuren hebben zoals ik het beschrijf.

              Kost toch een best bedrag te laten vervangen toch brandstofpomp en drukregelaar en montage. tevens 2 jr garantie

              Zo lullig als de klacht niet weg is…. veel geld kwijt en ja reëel zien kijk naar de waarde van de auto z2.2yh GTS elegance..

              Als het probleem zo opgelost zou zijn is de auto het natuurlijk weer best waard…is eht in nieuwstaat de vec… 76000 gelopen.

              Vr gr Arnold

              #18164104
              Opeltje17
              Deelnemer
                Lid sinds:
                18 January 2012

                (2005.06) – Signum 2003 To 2004 – Engine Type: Z22YH – High Pressure Pump, Fuel Pressure Regulator – Defective (P1191 set)

                Signum/Vectra 2003 To 2005 – Engine Type: Z22YH

                High Pressure Pump, Fuel Pressure Regulator – Defective (P1191 set)

                The customer complains that the MIL is on. P1191 us set in the ECU.

                1. High pressure pump defective, vehicle not driveable

                2. Fuel pressure regulator defective, vehicle runs in emergency operating mode

                This is caused by a defective high pressure pump or fuel pressure regulator valve. In case of customer complaint proceed as follows to verify the defective part:

                1. Check fuel feed pressure at high-pressure pump with manometer (engine running)

                Is primary feed pressure less than 3, 4 bar?

                Yes: Low pressure fuel feed failure -> check fuse, relay, intank module.

                2. Measure fuel pressure in the high pressure rail at idle by using Tech2 Datalist.

                Is fuel pressure in the high pressure rail less than 600kPa?

                Yes: High pressure pump defect, replace.

                3. Pull off connector (two-core) of the fuel pressure regulator.

                Measure the voltage of the fuel pressure sensor at 3000RPM (standing vehicle) with Tech2.

                Is Voltage greater than 1, 2V?

                Yes: Fuel pressure regulator defect, replace.

                4. Defect is not clearly allocable to one component. Proceed according to TIS 2000 service instruction.

                TIS Reference Number: E0001614

                Dit even gepikt van het Z22SE forum, even een goede diagnose stellen.

                #18164105
                Nick-GSI
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  30 June 2004

                  Er is een tsb van je moet even kijken bij het uitlezen welk symptoon hij geeft:
                  Buitendienstoplossing: 1614

                  Lagedrukstoringen (P1191/5A of 52) worden voornamelijk veroorzaakt
                  door storingen in de hogedrukpomp, in sommige gevallen ook door de
                  raildruksensor of de regelaar.

                  Hogedrukstoringen (P1191/11 of 5B) worden daarentegen nooit door
                  storingen in de hogedrukpomp veroorzaakt. Er is gebleken dat de
                  raildrukkleppen uitzetten en in gesloten toestand vast kunnen komen
                  te zitten. Hierdoor neemt de druk in de rail toe en slaat de motor
                  uiteindelijk af. Let er bij het plaatsen van een nieuwe regelaar op
                  dat u alleen verbeterde onderdelen, vanaf productiedatum 226 09
                  (de laatste vijf decimalen op de derde regel van de aanduiding op
                  het onderdeel) gebruikt.

                  #18164106
                  SigNumberOne
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    26 May 2011

                    naar mijn weten gaan de nieuwe types drukregelaar niet kapot.
                    je moet even de gewenste druk en de aktuele druk uitlezen met opcom of tech 2.
                    als de druk wegvalt bij het intrappen van het gaspedaal, is je HD pomp kapot.

                    #18164107
                    henry.kummeling
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      4 January 2005

                      Met 76000 km al de drukpomp defect???

                      #18164108
                      SigNumberOne
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        26 May 2011

                        @henry.kummeling wrote:

                        Met 76000 km al de drukpomp defect???

                        sommigen zijn bij 150.000 km al aan hun vierde toe ;)

                        #18164109
                        aapje1963
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          28 July 2006

                          Update auto uit gelezen dealer weer storing p1191

                          Ze hebben er nu 2 flesjes reiniger in gedaan…. zo even aankijken we rijden best erg weinig met de auto dus vocht in benz tank end… zou ook kunnen.
                          15 mei de keuring en verder beoordelen.

                          Na garage met de 2 flesjes in de tank (halve tank) op weg naar huis…en met oprijden snelweg week een vette HIK ditmaal geen foutcode lampje!!

                          We kijken het even aan maar wil echt van dit gedoe af….
                          Ik weet niet of er iets achter de p1191 stond…zal dit eens proberen te achterhalen..

                          gr Arnold

                          #18164110
                          Nor
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            14 June 2012

                            Dit heb ik ook gehad. Precies hetzelfde. Drukregelaars via COOkie van t forum voor een mooi prijsje gekocht en het reed weer perfect! Ik zou de pomp niet meenemen want ben je zo 2500 euro verder ex montage!

                            #18164111
                            Nick-GSI
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              30 June 2004

                              @Nor wrote:

                              Dit heb ik ook gehad. Precies hetzelfde. Drukregelaars via COOkie van t forum voor een mooi prijsje gekocht en het reed weer perfect! Ik zou de pomp niet meenemen want ben je zo 2500 euro verder ex montage!

                              En hoe kom je bij 2500ex? Pomp kost 600ex montage, en dit is 30 min werk

                              #18164112
                              Nor
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                14 June 2012

                                Sorry, ik mijn brandstofpomp van mijn V6 CDTi in gedachten

                                #18164113
                                aapje1963
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  28 July 2006

                                  Nee dat is wel erg duur… lol

                                  Maar toch nog wel een behoorlijk bedrag hoor, maar ik heb dan wel zo hij is het wel waard…koop maar wat anders dan weet je het ook niet… Maar ik betwijfel of deze flesjes gaan werken, misschien wel preventief als er dingen zijn vervangen.
                                  De druksensor is in 2009 door Opel vervangen tja zal die alweer stuk zijn… de ellende begon bijna 2 jr terug toen eenmalig in Frankrijk maar wordt erger…

                                  Hij is 10 dus opel korting… Zal wel richting de 600/700 euro of meer lopen, pomp en drukregelaar en montage..

                                  Ik kan bij de Opel dealer ook een imitatie pomp kopen scheelt wel wat maat of dat wijsheid is ik weet niet… 1 jr garantie en opel 2 jaar..

                                  #18164114
                                  SigNumberOne
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    26 May 2011

                                    @Nick-GSI wrote:

                                    @Nor wrote:

                                    Dit heb ik ook gehad. Precies hetzelfde. Drukregelaars via COOkie van t forum voor een mooi prijsje gekocht en het reed weer perfect! Ik zou de pomp niet meenemen want ben je zo 2500 euro verder ex montage!

                                    En hoe kom je bij 2500ex? Pomp kost 600ex montage, en dit is 30 min werk

                                    350 op ebay en het is 15 minuten werk.
                                    kan eventueel nog goedkoper als je een gereviseerde koopt en de oude inlevert.

                                    #18164115
                                    Nick-GSI
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      30 June 2004

                                      bij ons iets meer omdat wij dan ook de foutcode wissen en proef rijden ( die tijd heb ik meegerekend in die 30 min )

                                      #18164116
                                      SigNumberOne
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        26 May 2011

                                        @Nick-GSI wrote:

                                        bij ons iets meer omdat wij dan ook de foutcode wissen en proef rijden ( die tijd heb ik meegerekend in die 30 min )

                                        was geen aanval Nick ;)

                                        Maar mij wilden ze de eerste keer bij de VOD wijsmaken dat het 2 uur kostte.
                                        Tevens moest de nieuwe pomp volgens de VOD geprogammeerd worden.
                                        Prijsopgave van in totaal 980 euries.
                                        Je wordt als leek genaaid, waar je bij staat.

                                        #18164117
                                        Nick-GSI
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          30 June 2004

                                          Sommige VOD’s snappen er gewoon niks van en die doen maar wat

                                          #18164118
                                          aapje1963
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            28 July 2006

                                            Ok maar is dat het wel werkelijk… foutcode P1191 kan zowel de druksensor zijn als brandstofpomp

                                            Maar er zijn lieden die zeggen is het je pomp dat kun je er niet meer mee rijden slaat hij continu in foutcode. maar als ik normaal rijd overschakelen rond de 4000 toeren…. rijd hij perfect.

                                            Het gaat mis met snel optrekken hoogtes en klinkt lullig behoorlijke tegenwind
                                            Ik denk ook dat ik problemen zal hebben met aanhanger en zeker caravan.

                                            Het is een klap geld sorry ik ben geen ibay man geen ervaring mee…(ik weet het is goedkoper) maar al is het 600 a 700 als de vec dan weer heerlijk rijd.
                                            Dus daar zit mijn angst dure reparatie en……..bv nog hik en storingslampje..

                                            Kortom is die foutcode p1191 wel een duidelijke code…en moet allebei vervangen is dat het beste het is ene gemodificeerde druksensor in 2009 gemonteerd door dealer. coulance Opel. Kan die alweer stuk zijn dan?

                                            gr Arnold

                                            #18164119
                                            SigNumberOne
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              26 May 2011

                                              nee P1191 is geen duidelijke code.
                                              uit laten lezen en er staan nog 1 of 2 cijfers achter.
                                              dan gelijk de actuele en gewenste druk aflezen en je weet genoeg.

                                              #18164120
                                              Richard21
                                                Lid sinds:
                                                9 May 2015

                                                Als iemand interesse heeft in een splinternieuwe pomp, voor zijn of haar 2.2i Z22YH.

                                                Laat het me weten , ik heb er namelijk 1 . Deze is over na totall los van mijn Vectra.

                                                Deze mag uiteraard gemonteerd en getest worden ter plaatsen!

                                                We komen er wel uit kwa prijs. Ik heb er namelijk niks meer aan ….

                                                #18164121
                                                aapje1963
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  28 July 2006

                                                  Heerlijk extra lampje erbij Motormanagement lampje blijft branden..
                                                  Na toevoeging van reinigings-middel in halve tank benz.
                                                  Ik rijd door ziekte weinig en ja k begrijp dat kan ook problemen geven, wat ik rijd is snelweg. maar soms staat hij 2 weken stil..
                                                  Is het hikken erger geworden, nu lijkt het ook bij minder vermogen vragen willekeurig hik en auto met baco lampje aan.
                                                  Gister gebeurde het weer hik auto met baco maar kon nergens veilig stoppen op de snelweg, nu bleef de auto wel redelijk rijden niet 50 in noodloop wel bij gas intrappen gestotter op afstand, ik voelde het als rijder mijn vrouw niet echt.
                                                  Opeens weer een HIK en auto met baco lampje uit en het Motormanagement lampje aan..
                                                  Deze gaat niet meer uit (knippert niet het brand gewoon)
                                                  De vec blijft gewoon regelmatiger Hikken…. en soms auto met baco en soms niet dat is veranderd nu het Motormanagement lampje continu brand. Als ik nu een hik heb soms licht soms erg dan gaat niet altijd lampje met baco branden maar dan brand dit als je de auto uit doet en contact weer aan… dit gaat dan pas weg na starten en ff lopen.
                                                  Wat ik vandaag merkte ik reed op cruisecontrol weer een hikje ditmaal wat lichter en cruisecontrol sloeg af….is dat een beveiliging? Kon zonder te stoppen en contact uit en aan gewon weer de cruisecontrol aan doen.
                                                  Dealer f gebeld moet ik komen (Ik heb vrijdag een afspraak) deze herkende deze volgorde en lampjes en zei dat lampje resetten we na uitlezen vrijdag. Dus afwachten wat vrijdag brengt.

                                                  Het is kl… rijden nu je schrikt je rot met zo’n HIK… JE KIJKT GELIJK ACHTER JE en ja het rijplezier is erg gedaald.
                                                  Ik hoop dat we het nog in orde krijgen… hij is van 2005 maar 76000 km gelopen we wilde er nog even mee doen.

                                                  Maar nu komt er wel een beetje wanhoop.. wat een gedoe.. ik wil nu gewoon actie en weten wat er precies is en gedaan kan worden, ik heb geen zin in eindeloos dingen vervangen, die het achteraf niet blijken te zijn.

                                                  En vectra.s hebben ze niet meer in voorraad dus onderdelen uitwisselen en proberen is geen optie…

                                                  EGR is 2010 al verwijderd en een origineel blind plaat geplaatst, en in software uitgezet.

                                                  Al is het de pomp en eventueel druksensor kost veel geld ok, maar verder nooit hoge kosten gehad en hij is het waard, erg mooie GTS..
                                                  Maar het moet ook geen bodemloze put worden…

                                                  #18164122
                                                  aapje1963
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    28 July 2006

                                                    Vec zonder kosten een verse APK

                                                    Hij is gelijk uitgelezen en het MM lampje gereset.
                                                    P1191/52
                                                    Ze hebben de wervelkleppen handmatig getest deze waren goed beweegbaar, en softwarematig hebben ze deze ook getest, dat zag er goed uit. (ik hoop dat dat ook zo blijft)
                                                    Leuke VOD leuke korting plus senioren korting vec is 10 geworden.. dus woe oer een week wordt de brandstof pomp vervangen.

                                                    Eventueel als er nog een probleem is zou de druksensor vervangen kunnen worden maar deze is in 2010 vervangen bij modificatie.
                                                    We gaan voor het stappenplan.

                                                    Ik hoop dat dan de toeren weer eens boven de 4000 kunnen komen zonder gekke lampjes en opgeschrokken door vette hikken en vluchtstrook bezoekjes, toch niet prettig als je er vanuit moet kunnen gaan dat je kracht hebt met invoegen en inhalen soms en we weer een tijdje lol van de vec met zijn toch lage km stand 76500 kunnen hebben, ik blijft verliefd op de auto

                                                    #18164123
                                                    SigNumberOne
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      26 May 2011

                                                      dus je gaat voor het dure stappenplan van de pomp vervangen?
                                                      ik word gewoon :puke :puke van die VOD’s die alleen maar willen vervangen, de goeie daargelaten.

                                                      waarom laat je de actuele en gewenste druk niet testen? dan ben je er binnen 5 minuten achter.
                                                      druk te laag, pomp kapot. druk te hoog regelaar kapot.

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 31)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.