UNLIMITED TUNING Part II

Forumindex Forums Clubs en Bedrijven Unlimited Tuning UNLIMITED TUNING Part II

  • Dit onderwerp bevat 0 stemmen en heeft 168 reacties.
25 berichten aan het bekijken - 126 tot 150 (van in totaal 169)
  • Auteur
    Berichten
  • #18104916

    Unlimited Tuning
    Participant
    • Topics 14
    • Reacties 775
    • Offline
    • Lid sinds:
      19 November 2012

    Dank je wel! :thumb

    #18104917

    Unlimited Tuning
    Participant
    • Topics 14
    • Reacties 775
    • Offline
    • Lid sinds:
      19 November 2012

    Wat ik al eerder heb aangegeven, we schrijven voor elke auto hele scherpe chiptuning op maat. Nauwelijks meer/minder dan de “grote collega’s”. Dat is natuurlijk al een prestatie op zich.

    Maar de X16XEL is gewoon een geval apart. Waarom deze zo ontzettend goed te chippen is? Weet ik niet. Jeroen ook niet. MAAR what you see is what you get.

    En het is algemeen bekend onder chiptuners, wanneer een auto te agressieve mappings heeft, start de auto niet of moeilijk en rijdt de auto voor geen meter.

    #18104918

    Unlimited Tuning
    Participant
    • Topics 14
    • Reacties 775
    • Offline
    • Lid sinds:
      19 November 2012

    Wat me opvalt, is dat de hybride GM ECU met dubbele sealing de chiptuning beter lijkt op te pakken. Deze zijn tot dusver het scherpst op maat geschreven.

    Misschien toeval? We zullen zien met de komende X16XEL motoren.

    #18104919

    Haasje17
    Moderator
    • Topics 46
    • Reacties 7588
    • Offline
    • Lid sinds:
      8 September 2009

    Even mischien handig om te weten de X16XEL en de Z16XE zijn in de astra g nagenoeg identiek op het motormanagement en de gasklep na. Ben bezig met upgrades om zo toch nog flink wat meer uit de z16xe te persen. En dan kom ik weer langs. waarschijnlijk samen met mijn broertje zijn z16se.

    Vectra C
    Astra G
    Kadett E
    Senator A
    Rekord C
    Olympia '55

    #18104920

    Unlimited Tuning
    Participant
    • Topics 14
    • Reacties 775
    • Offline
    • Lid sinds:
      19 November 2012

    Jullie zijn weer van harte welkom! :thumb

    #18104921

    Botho
    Participant
    • Topics 54
    • Reacties 728
    • Offline
    • Lid sinds:
      29 May 2009

    Nogmaals een ontzettend mooie review Ronald!

    Ronald, zou je met ons willen delen wat er precies aan JOUW auto is gebeurd qua upgrades?
    Zodat deze zieke waardes misschien nog wel eens behaald kunnen worden.

    We weten inmiddels dat de X16XEL een motortype is die bij ons bizar te chippen is maar deze waardes zijn niet normaal. Misschien wel interessant voor de kijkers thuis.

    Nou het begint natuurlijk allemaal met onderhoudt. Dennis(Flamerules) en ik besparen niet op de auto´s…Regelmatig onderhoudt,verse olie en een hoop liefde in je autootje doen.Goed warm rijden en nooit maximaaal doortrekken.
    Ik heb een cold air intake luchtinlaatsysteem,de katalysator verwijdert door pm performance die tevens een pijp van voor naar achter hebben gemaakt. Ik heb dus ook geen middendemper meer. Sebring einddemper. Verder heb ik voor de run op de dyno mijn injectoren gereinigd en er zat een tank v-power in misschien dat dat nog iets geholpen heeft?? Verder ben ik nu een kleine week verder en moet zeggen dat de auto echt waanzinnig rijdt. Hij pakt direct op en blijft maar leuren. Gisteren met Dennis de beide astra’s even open getrokken in de maastunnel(in rotterdam) Nou dat gaf een heel cool geluid…

    #18104922

    Unlimited Tuning
    Participant
    • Topics 14
    • Reacties 775
    • Offline
    • Lid sinds:
      19 November 2012

    Wederom bedankt voor het delen van je ervaring Ronald! Erg informatief! :thumb
    En ik weet zeker dat de kijkers thuis hier ook zeker wat aan hebben! :thumb

    #18104923

    axel
    Participant
    • Topics 1
    • Reacties 461
    • Offline
    • Lid sinds:
      30 June 2004

    Ik ben erachter waardoor de X1.6XEL, zoveel koppel leveren.

    Ik heb ooit per ongeluk een X1.6XEL cylinderkopX1.4XE inlaat gemonteerd op mijn X1.6XE onderblok. Ik had toen 172NM bij 4500rpm en 156PK bij 6800RPM. Voorheen had ik bij 7300rpm 159,7PK en bijna 160nm aan koppel met een X1.6XE onderblokkop.

    Ik heb het toen uitgezocht, de inlaatpoorten van de kop en het spruitstuk zijn 5mm kleiner ten opzichte van een X1.6XE kopinlaatspruitstuk.

    X1.6XE onderblok met een X1.6XEL cylinderkop

    X1.6XE onderblok en X1.6XE cylinderkop

    #18104924

    turbootje
    Participant
    • Topics 21
    • Reacties 2051
    • Offline
    • Lid sinds:
      29 June 2004

    dat waren nog is tijden. of niet axel (ctc tijd)

    #18104925

    usbstick
    Participant
    • Topics 7
    • Reacties 1647
    • Offline
    • Lid sinds:
      10 February 2012

    160 pk uit een XEL?!?!? wat was er allemaal mee gedaan???

    arjan

    #18104926

    axel
    Participant
    • Topics 1
    • Reacties 461
    • Offline
    • Lid sinds:
      30 June 2004

    Jazekers turbootje

    #18104927

    axel
    Participant
    • Topics 1
    • Reacties 461
    • Offline
    • Lid sinds:
      30 June 2004

    .

    #18104928

    axel
    Participant
    • Topics 1
    • Reacties 461
    • Offline
    • Lid sinds:
      30 June 2004

    X1.6XE
    Mantzel powerbox
    Mantzel 4mm grotere gasklep
    Geflowde cylinderkop
    Dr Schrick 264 graden nokassen
    Powerboostvalve
    Lexmaul 4-2-1 spruitstuk
    Supersprint katvervanger 45mm
    Groep A middendemper Mantzel einddemper
    Twister luchtfilter

    #18104929

    axel
    Participant
    • Topics 1
    • Reacties 461
    • Offline
    • Lid sinds:
      30 June 2004

    Hierna heb ik het blok laten ombouwen met een strokerkit van een 1.8.
    Krukas, zuigers, drijfstangen, oliepomp en olieaanzuigbuis gebruikt van de X1.8XE1, blok laten opboren.
    Toen had ik 183PK uit het Ecotec blokkie :-)

    #18104930

    usbstick
    Participant
    • Topics 7
    • Reacties 1647
    • Offline
    • Lid sinds:
      10 February 2012

    ik wou al zeggen.. maar dan ben je goed bezig geweest :thumb

    arjan

    #18104931

    Botho
    Participant
    • Topics 54
    • Reacties 728
    • Offline
    • Lid sinds:
      29 May 2009

    @usbstick wrote:

    160 pk uit een XEL?!?!? wat was er allemaal mee gedaan???

    arjan

    160 op de krukas toch? 120 pk op de wielen als ik het goed lees???

    #18104932

    usbstick
    Participant
    • Topics 7
    • Reacties 1647
    • Offline
    • Lid sinds:
      10 February 2012

    40 pk inleveren op je overbrenging??

    #18104933

    Botho
    Participant
    • Topics 54
    • Reacties 728
    • Offline
    • Lid sinds:
      29 May 2009

    @usbstick wrote:

    40 pk inleveren op je overbrenging??

    Nou als je de grafiek leest zie je duidelijk staan

    Engine power 162,2 pk
    wheel power 118,5 pk
    Drag 43,7 pk

    Of lees ik hem nu verkeerd af?

    #18104934

    usbstick
    Participant
    • Topics 7
    • Reacties 1647
    • Offline
    • Lid sinds:
      10 February 2012

    Ja je heb gelijk idd..dan ziet het er ineens heel anders uit..

    #18104935

    Unlimited Tuning
    Participant
    • Topics 14
    • Reacties 775
    • Offline
    • Lid sinds:
      19 November 2012

    De kunst is dan ook hierop in te spelen met chiptuning op maat. De achterliggende feiten waarom zijn/waren dan niet bekend maar het is wel duidelijk dat we erg scherpe chiptuning op maat aanbieden en nooit genoegen nemen met bijvoorbeeld “leuke toenames”.

    #18104936

    Botho
    Participant
    • Topics 54
    • Reacties 728
    • Offline
    • Lid sinds:
      29 May 2009

    Hahah daar zijn jij en Dennis wel het perfecte voorbeeld van! :thumb

    #18104937

    otdh
    • Topics 45
    • Reacties 1041
    • Offline
    • Lid sinds:
      2 March 2010

    Ik stond met een x16xel ( met xe stuurapp ) met daarop een mantzel inlaat+gasklep op de bank bij ut
    Daar kwam 120pk en 196nm uit

    Nu heb ik m zaterdag op n andere bank gehad, hier kwam 122pk en 194nm uit

    Stiekem best hoog voor een 1.6 of what :)

    #18104938

    usbstick
    Participant
    • Topics 7
    • Reacties 1647
    • Offline
    • Lid sinds:
      10 February 2012

    voor een 1.6 van opel is het wel hoog ja… heb zelf ook twee 1.6jes.. een corsa en een vectra, maar ik ben toch el heel erg benieuwd wat d corsa zo doe, die is origineel maar blijft bij het stoplicht een i500 voor ;)

    arjan

    #18104939

    Unlimited Tuning
    Participant
    • Topics 14
    • Reacties 775
    • Offline
    • Lid sinds:
      19 November 2012

    Zeker een snelle 1.6! :thumb

    Nu ziet men ook gelijk hoe accuraat onze testbank is.

    #18104940

    axel
    Participant
    • Topics 1
    • Reacties 461
    • Offline
    • Lid sinds:
      30 June 2004

    Klinkt goed :thumb

25 berichten aan het bekijken - 126 tot 150 (van in totaal 169)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.