Forumindex › Forums › Modellen › OPC-Modellen › Unlimited Tuning OPEL OPC 240
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
5 maart 2016 om 19:03 #18308405
Blauw is zo blauw he :jerry Nee joh gewoon doen wat je wilt staan er genoeg in Duitsland voor hele scherpen prijzen :agent
5 maart 2016 om 23:10 #18308406Ik heb al eens een zwarte gtc 2.0 turbo gehad. Toen altijd lopen kwijlen bij de echte opc die toen nog dik in de 20k waren. Voor mijn gevoel zou een zwarte opc niet mega veel anders zijn denk ik. Vind de jouwe wel super netjes is hij ook verlaagd? Lijkt van wel namelijk
6 maart 2016 om 00:30 #18308407Nee dacht ik ook .voor ik hem kocht ben ik bij garage geweest waatrhij in onderhoud was en alles was zo origineel geleverd. Wel zit er 19 inch onder waardoor alles er mooier uitkomt.
Heb alles gechecked en opgevraagd en zelf alle bonnen van reparaties en beurten.
Ik ben zeikerd 1e klass dus wilde een nette waarbij alles kloptAlles is zo vanuit de fabriek geleverd vertelde de Opel dealer.
Ze wisten meteen om welke OPC het ging en hun antwoord kopen die mooie auto.(aanschaf is gedaan bij een andere bovag autodealer)11 maart 2016 om 10:08 #18308408Had een nieuw stukje aangemaakt over unlimited.
Heb met ze gesproken en we zijn eruit gekomen.
Ik kan alleen maar zeggen dat Jeroen echt een topper is en toch wel heel veel verstand heeft van Auto’s….
Ze hebben aantoonbaar wat OPC s getuned en ik heb meerder autos laten tunen.
Ik ben duidelijk geweest en jeroen heeft er echt alles aan gedaan om de auto die nu wel goed was met de juiste bougies te chippen.
Dus eigenlijk is deze hele discussie niet belangrijk geweest want de fout zat gewoon in de garage die den verkeerde bougies in mijn auto heeft gedraaid.Wil je een auto goed laten chippen wees duidelijk en vraag een testrun meten is weten….
11 maart 2016 om 10:10 #18308409280 pk 410 nm ………………….
11 maart 2016 om 14:20 #18308410Zeer nette OPC.
11 maart 2016 om 15:02 #18308411Dankje wel
11 maart 2016 om 16:56 #18308412Bedankt voor je mooie review!
Je hebt een mooie, niet afgetrapte OPC. Dat was ook wel te zien aan het feit hoe makkelijk de motor zich liet tunen (na het plaatsen van de juiste bougies ;) )
Hieronder nog de grafiek voor de mensen die dat interessant zouden vinden. Ongetwijfeld dat “Haasje17” hier nog wat over te zeggen heeft?? :D :DDeze dynoplot/tuning is er 1 uit het boekje. De lijnen lopen super strak, er zit een mooie gladde bolling in wat betekend dat de vermogensafgifte over het hele toerengebied super strak is. Tevens hebben we de rpm limiter een klein stukje opgeschoven zodat je hem iets verder kan doortrekken tijdens een sprint.
Alle tuning setups die we schrijven, net als bij deze OPC, worden de lambda waardes gemeten tijdens de run. We kunnen deze waardes tijdens de run live volgen en waar nodig bijstellen. Stel dat de AFR waardes niet optimaal waren geweest dan had de lijn er ook nooit zo mooi uitgezien (vraag maar aan Haasje17).
Ons specialisme is Opel, Ford en Renault.
11 maart 2016 om 17:11 #18308413Code:Jeroen ook hier , alles klopt helemaal .
Zelfs die kleine van me van 3 zegt steeds opnieuw Papa zet de turbo aan en ligt dan in een scheur van het lachen ..haha die word dan zo in haar babystoel gedrukt …..(ze is autogek net als haar vader).
Bedankt voor je reactie en ik had de Dynorun nog niet geplaatst.
Foto upload lukte niet (behalve links maken)
Nogmaals dank voor alles!!!11 maart 2016 om 17:14 #18308414Strakke lijnen! Heeft het alleen wel nut de begrenzer te verlegen? aangezien vermogen inkakt bovenin toeren.
@UT lezen jullie bij alle opels lambda waardes uit dan?
11 maart 2016 om 17:29 #18308415@Shane_Astra_g wrote:
Strakke lijnen! Heeft het alleen wel nut de begrenzer te verlegen? aangezien vermogen inkakt bovenin toeren.
@UT lezen jullie bij alle opels lambda waardes uit dan?
Thanks!
Toeren verleggen heeft inderdaad niet heel veel zin aangezien het koppel en vermogen al snel terugzakt bij de 6500rpm. Ik zie het altijd als een leuke gadget die we vrij makkelijk kunnen toepassen. Leuk voor de 0-100 run en de in de sprintjes, meer niet.
13 maart 2016 om 04:12 #18308416Kijk, dat zijn nog eens mooie waarden!
Dus toch de bougies geweest, weer wat geleerd. Ik had toch echt verwacht dat het de LMM zou wezen oid.
Gefeliciteerd
Verstuurd vanaf mijn HTC One_M8 met Tapatalk
13 maart 2016 om 07:28 #18308417@herr flick,
Dank voor je reactie .Hij rijdt heerlijk .
Fijn weekend allemaal.13 maart 2016 om 10:23 #18308418Ik vind het juist wel fijn dat hij zo snel al op pakt rond de 2000 toeren. Als ik het goed zie is dat na een chip weg? Moet je dan verder doortrappen om hetzelfde vermogen te krijgen? Ik reed gisteren in een seat leon fr (300-350pk) en mijn opc voelt bij normaal rijden sneller aan omdat er onderin veel meer koppel is, ik weet dat dit puur gevoel is en hij mij makkelijk voorbij komt.
13 maart 2016 om 15:47 #18308419@DeMeistah wrote:
Ik vind het juist wel fijn dat hij zo snel al op pakt rond de 2000 toeren. Als ik het goed zie is dat na een chip weg? Moet je dan verder doortrappen om hetzelfde vermogen te krijgen? Ik reed gisteren in een seat leon fr (300-350pk) en mijn opc voelt bij normaal rijden sneller aan omdat er onderin veel meer koppel is, ik weet dat dit puur gevoel is en hij mij makkelijk voorbij komt.
Ik denk dat je het grafiek verkeerd leest.
(Rood=oud, Blauw=nieuw)
14 maart 2016 om 20:40 #18308420Aah, en het verschil is pk en nm dan links en rechts zegmaar? In dat geval is het het overwegen wel waard [SMILING FACE WITH OPEN MOUTH]
30 mei 2016 om 12:34 #18308421Bedankt allemaal ik ben echt super blij geweest met de auto.
ik denk echt dat het een van de netste en beste van Nederland was. ik ben een zeur.
Er is een liefhebber gekomen en die was net als ik meteen verlieft op BLACK BEAUTY.
Mijn dochtertje van 3 is al 2 dagen verdrietig maar ze is ook blij met de nieuwe BMW 330i.
Komende maanden komt er een lease auto dus dit ter overbrugging.
groetjes Sam -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.