Forumindex › Forums › Modellen › OPC-Modellen › Unlimited Tuning OPEL OPC 240
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
19 januari 2016 om 14:25 #17275073
Beste Leden,
Vandaag heb ik toch mijn stoute schoenen aan getrokken!
Sinds 1 maand ben ik in het bezit van een van de Mooiste Astra GTC OPC’s van Nederland.
Ik ben een liehebber en wissel nog eens van auto, deze had ik na aankoop meteen weer te koop gezet maar ik moet zeggen de auto maakt me blij.Na al 1 keer eerder gebeld te hebben met wat Tuners bleef deze Tuner me bij ”UNLIMITED TUNING”
Ze klinken als vakmensen en daar ik erachter ben gekomen dat ze ervaring hebben met opel en OPC gun ik ze deze klus.
Na een kort gesprekje werd al gauw duidelijk deze mannen mogen aan mijn auto zitten!
MIJN auto is heilig en ik ben zo een zeikerd dat ik echt hoop dat ze mijn auto kunnen laten vliegen.
De sprint moet sneller, de topsnelheid moet omhoog en ik moet mezelf misselijk kunnen rijden
Zaterdag is het zover en dan gaan ze chippen met een testrun ervoor en erna.Ik houd jullie op de hoogte.
Mvg
Sam23 januari 2016 om 16:39 #18308331Korte Update…vandaag bij de jongens geweest , wat een toppers.
Maar Helaas vlak voor ik aankwam ging de auto 3 x hikken tussen de 3000 en 7000 touren heel irritant, alsof ik ergens te kort kom.
Zonder tuning was het een beetje irritant maar na de Tuning was het huilen met de pet op! Turbo stuk? Katalysator dicht? Na de tuning viel de ontsteking helemaal weg.
We hebben besloten dat ik eerst terug ga naar de dealer en dat we daarna verder gaan kijken.
Unlimited heeft er van alles aan geprobeerd het goed te krijgen maar de auto zal eerst door de dealer gemaakt moeten worden.
Het vage is ook ipv 241 PK had de auto 220pk. De 320 NM was standaard 337 nm
We konden na de tuning even zien dat we op 428 nm zaten maar het hikken werd erger.
Ik hoop dat het probleem snel word opgelost door de garage.
Daarna meteen terug naar de mannen van unlimited!!
Ik hoop tot snel!Mvg
Sam23 januari 2016 om 17:07 #18308332Ik vindt het vReemd dat ze bij unlimited geen gerichte diagnose hebben kunnen doen.
Zouden zij ook moeten kunnen na,slijk. Maar aan technische kennis bij unlimited hebben ze niet echt.23 januari 2016 om 18:06 #18308333Ik zou mijn auto bij tuning nooit naar een “universele” tuner aanbieden, hiermee doel ik op een aanbieder van “chip”tuning voor alle merken.
Er zijn hier echt wel tuners bekend die enkel gespecialiseerd zijn voor Opel alleen, bij een Vag product kan je ook zo ongeveer in elke supermarkt terecht maar er zouden er ook maar 2 zijn die ik zou overwegen.Eerst diagnose stellen, dan nog eens goed inlezen en de juiste keuze maken.. overigens doet tuning t niet echt goed voor de restwaarde terwijl je wel investeerd. (en blijkbaar maar kort met een auto rijd, maar dat is jouw keuze)..
23 januari 2016 om 18:09 #18308334Beste kan je naar EDS of Klasen in Duitsland gaan hebben veel ervaring met Opel.
Is ook zat over te vinden.
23 januari 2016 om 21:48 #18308335Test.
Iedereen heeft zijn of haar best gedaan het is gewoon pech.
Wel de vraag nog is 20pk verlies normaal?24 januari 2016 om 00:21 #18308336Tank je wel 98 octaan brandstof of hoger?
De OPC haalt het koppel wel ruimschoots, dus in de hoge toeren verlies je pk’s.
Misschien eerst een ritje goed schoon rijden, m.a.w. goed doorhalen in de toeren met de juiste brandstof. Probeer eens de 102 octaan van de Firezone (Competition).
Meestal doen die 2 liter blokken van de astra OPC juist meer vermogen dan wat er opgegeven is.
24 januari 2016 om 07:03 #18308337Ik hoor ook veel positive reacties over UT maar als hij voor de tuning in de eerste run al ging hikken zou mijn tuner absoluut niks meer aan de chip doen! Tenminste, dat lijkt me niet slim.
Als ze echt kenners waren van OPC’s hadden ze er een diagnose apparaat aan gehangen en de fout opgespoort voor dat ze hem opschroefden.
Ik denk dat EDS of Klasen je precies had kunnen vertellen wat er aan de hand is met je Astra en het zelfs ter plekke had opgelost.
Maar dit zijn maar aannames van mij hoor.24 januari 2016 om 22:07 #18308338UT is niks meer dan een universele tuner, ze flashen nagenoeg elke auto op de markt en hebben bij lange na niet zoveel verstand van Opels als bijvoorbeeld de EDS / Klaasen / Dbilias specialisten. Hoeft verder niet veel mis mee te zijn overigens maar ik had zeker een leuk ritje gemaakt richting EDS, zo heel ver is dat nou ook weer niet.
25 januari 2016 om 08:29 #18308339Nogmaals dank allemaal voor de reacties!
Het is wel prettig als mensen meedenken.
Ik heb relatief best wat voor de auto betaald bij een Garage Dealer de history was compleet en hij had maar 2 eigenaren (liefhebbers gehad.)
Boekjes en papieren waren in orde en hij is echt HEEL mooi.
De vorige eigenaar had zoals bij meerdere OPC’s al eens olieverbruik en ze hebben daarom 25000 km geleden bij Opel nieuwe zuigerveren en een nieuwe kop geplaatst t.w.v een kleine € 3600.00 euro.
Deze auto moest goed zijn.
Dat hij 20 pk minder levert daar ben ik minder blij om en wat kan ik daarmee ( ik heb garantie!)maar wie weet dat dat wel komt door het hikken wat in 3 fases gebeurt . +- bij de 3500 touren 4500 en 5400 korte schok en dan lijkt het alsof de Turbo er weer in knalt.
De hik heb ik na aankoop gehad en zou moeten zijn opgelost, pas na 1 week dus toen ik weer naar de Tuner toe ging merkte ik het opnieuw op.
Het is alleen als je terug schakelt en vol gas geeft en soms hoor ik dan gebokt achter in de uitlaat.
m.b.t. Tuners, ik heb er nu best wat bezocht in het verleden en ik moet je zeggen er zal best verschil in zijn maar ik heb wel het idee dat ze allemaal ”hetzelfde doen”Over Unlimited kan ik alleen zeggen dat ze de tijd genomen hebben alles geprobeerd hebben en ik zou ze zeker aanraden en ze hebben een testbank , ze stoppen alle tijd en energie in de auto mijn probleem leek klein maar als we de boel gingen opschroeven kwam het er veel erger uit maar dat is een logisch gevolg.
Het heeft hun ook tijd en energie gekost.
Nu alleen hopen dat mijn garage het probleem kan opsporen….25 januari 2016 om 09:19 #18308340Nu vraag ik mij als leek af wat doet eds/klasen anders tijdens het chippen t.o.v. bijvoorbeeld een universele chipper als Unlimited tuning? Spelen ze allebei niet met dezelfde parameters dan? Ik hoor dingen van chippen a.d.h.v. lamba waarden ofzo. De mijne is trouwens bij UT gedaan. Ik wil in de toekomst opnieuw chippen, omdat er hardwarematig bij mij dingen zijn veranderd.
Nu rij ik niet in een auto die alle straatstenen eruit trekt, maar als EDS een veel betere chip schrijft waarvan mijn auto beter loopt dan is de keuze snel gemaakt.
Verderest heb ik gewoon goede ervaring bij UT, maarja nogmaals ik ben een leek op dat gebied. Dus ik krijg gewoon mijn uitdraai van de auto. Maak een testritje waarbij ik merk dat de auto vlotter is, and that’s it!
25 januari 2016 om 10:41 #18308341Shane ik ben ook benieuwd naar het antwoord.
Ik heb op de site van ED gekeken en ze bieden wel heel veel producten.
Ik heb ook begrepen dat er een tuning is die je zelf met de PC kunt laten aanpassen een mooi systeem wel aan de prijs maar dan heb je ook wat!Ja ik blijf Tuning een apart iets vinden. mijn ervaring met UT is gewoon goed jammer dat het niet is gelukt maar eerst uitzoeken waar het probleem in zit.
25 januari 2016 om 15:24 #18308342@Shane_Astra_g wrote:
Nu vraag ik mij als leek af wat doet eds/klasen anders tijdens het chippen t.o.v. bijvoorbeeld een universele chipper als Unlimited tuning? Spelen ze allebei niet met dezelfde parameters dan? Ik hoor dingen van chippen a.d.h.v. lamba waarden ofzo. De mijne is trouwens bij UT gedaan. Ik wil in de toekomst opnieuw chippen, omdat er hardwarematig bij mij dingen zijn veranderd.
Nu rij ik niet in een auto die alle straatstenen eruit trekt, maar als EDS een veel betere chip schrijft waarvan mijn auto beter loopt dan is de keuze snel gemaakt.
Verderest heb ik gewoon goede ervaring bij UT, maarja nogmaals ik ben een leek op dat gebied. Dus ik krijg gewoon mijn uitdraai van de auto. Maak een testritje waarbij ik merk dat de auto vlotter is, and that’s it!
Bij Unlimited Kijken ze enkel naar de eerste run en monitoren ze niks. Dat is de run van registratie van het aantal pk.
Vervolgens chippen en dan een run of aantal tot het gewenste resultaat.Chippen gebeurt aan de hand van dipjes in de vermogens curve.
Bij een goede tuner gebeurt het chippen aan de hand van meerdere waardes dan enkel de curve.
Bijvoorbeeld de lamda waardes (air fuel ratio). Vermogenskromme intlaat temperatuur enz.Bij EDS hebben ze niet enkel kennis wat betreft chippen, maar ook wat betreft motor tuning, daar hebben ze bij UT geen enkele kaas van gegeten.
25 januari 2016 om 17:44 #18308343Ik ben bij Klasen geweest in oberhausen.
Daar deed ik 2 dyno runs met de fabrieks setting, en keek hij waar de grootste verbeteringen gemaakt konden worden. Tevens keek hij ook of er iets mis was met de motor, wat gelukkig niet zo was (in perfecte staat zei hij).
Vervolgens 2 runs met de nieuwe stage 3 software, waar deze ook gefinetuned werd.
Al met al zeer tevreden over Klasen, hij is een echte OPC specialist en wist me heel veel te vertellen over mijn type motorblok.
Sterker nog, Stefan Klasen en EDS hebben de richtlijnen geschreven voor de OPC blokken.
26 januari 2016 om 09:34 #18308344Als zij de richtlijnen hebben geschreven dan kan je er wel vanuit gaan dat ze verstand van zaken hebben :jerry. Praten die gasten alleen duits? Tevens zullen hun ook stuk langer bezig zijn met chippen dat een universele tuner? Die zijn meestal binnen 30min klaar met chip herschrijven.
26 januari 2016 om 11:00 #18308345@Shane_Astra_g wrote:
Als zij de richtlijnen hebben geschreven dan kan je er wel vanuit gaan dat ze verstand van zaken hebben :jerry. Praten die gasten alleen duits? Tevens zullen hun ook stuk langer bezig zijn met chippen dat een universele tuner? Die zijn meestal binnen 30min klaar met chip herschrijven.
Stefan Klasen praat heel goed engels. :jerry
Mijn auto was inclusief 4 runs vrij snel klaar (+- 45 min) omdat er niks aan de hand was met mijn blok.
Hij zei dat hij meestal wel wat langer bezig was omdat mensen bijvoorbeeld intercooler slangen of inlaatbuizen etc etc niet goed vastzetten, dus mankementen kosten gewoon meer tijd voor hun om het uit te zoeken.
Nogmaals, uit eigen ervaring is Klasen een hele dikke aanrader als je het professioneel aan wil pakken.
Ik rijd nu sinds december 2014 met deze setup en is nog geen 1 keer mis gegaan of gaan vervelen. :afro
27 januari 2016 om 15:05 #18308346Er werd gevraagd wat je tankte… En hoe is de staat van de bobine bougies? 20pk verlies of het normaal is geen idee zo’n gtc is wel wat jaartjes oud maar om nu te zeggen dat die al zoveel moet inleveren zou ik zeggen nee.
27 januari 2016 om 15:13 #18308347Beste Maurice,
Ik reed met 98 en de laatste 2 tanken met Ron 102!
Bougies zouden nieuw moeten zijn ( grote beurt) de auto si 10 jaar oud maar is 20000km geleden ivm het bekende olieverbruik bij sommige OPC’s daar hij van een liefhebber was heeft men nieuwe kop en nieuwe zuigerveren geplaatst.
hij heeft nu 95000 gelopen dus hij zou nog als nieuw moeten zijn!!
hij staat nu al 3 dagen bij de garage maar ik hoor nog niets27 januari 2016 om 15:17 #18308348Als alles goed is zou ik zeggen misschien software niet 100% sinds mijn auto gechipt is bij eds is het met rustig rijden niet altijd even plezierig haha als je goed gas geeft heb je nergens last van maar als je als een opa rijdt krijg je soms een dipje omdat de turbo wil gaan maar door te weinig gas kan dat niet :jerry
De snelste manier om te proberen is orginele software maar astra h heeft 240 pk orgineel dat zou eigelijk goed moeten zijn.27 januari 2016 om 15:19 #18308349Weet je wanneer de turbo is vervangen of gereviseerd? Anders turbo er af halen en die eens controleren.
27 januari 2016 om 16:27 #18308350Dank jullie allemaal.
De software is standaard en turbo weet ik niet.
D3 garage heb ik net gebeld maar je kent het wel er zijn zoeken geen tijd en oh ja ze kunnen het niet vinden als je rustig rijd..dus dit gaat weer lastig worden27 januari 2016 om 16:36 #18308351AnoniemLid sinds:
1 January 1970Het is niet zo moeilijk om goed uit te lezen. Waardes bekijken. Er staat altijd in de uitleesapparatuur. Actuele waarde en gewenste waarde. Zo kun je bijvoorbeeld zien of de turbo de druk levert die gewenst is
27 januari 2016 om 16:43 #18308352Dank dank heb net even aangegeven dat ze de auto mogen houden als het niet word opgelost en neem ook geen genoegen met het verlies van de PK’s dus ben benieuwd…
Morgen gaan ze naar Opel met de auto27 januari 2016 om 16:51 #18308353Als ze echt na opel gaan komt er een andere ecu in gok ik puur om even te testen of die het op die wel goed doet.
Maar de auto staat nu dus bij de garage waar je hem gekocht hebt?27 januari 2016 om 16:55 #18308354Klopt auto is aangeschaft voor best een prijs omdat hij zo compleet was.
Het hikje kan ook minder opvallen maar ik ket daar wel op.
Ik heb 6 maanden bovag en A1 garantie dus het zal best goed komen!
Maar ze gaan er mee naar Opel dus even afwachten -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.