Forumindex › Forums › Techniek › C20xe (2.0 16v) › Universele trillingsdempers als motorsteun rubber?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
3 april 2014 om 18:23 #17265081
Ik moet vanwege het aanlopen van mijn spruitstuk tegen mijn stuurstang eigenlijk de c20xe 5mm lager hangen. Nu is dat met onderstaande link precies te doen, maar kan je deze rubbers wel gebruiken voor dit doel? Kijk eventueel (trilling) dempen zal ongetwijfeld gaan, maar er trekt ook minstens 150 pk aan. Kunnen dit soort rubbers dat wel hebben? Nu heb ik links een omega rubber en recht een standaard opel rubber wat erg lijkt op de onderstaande link, dus vandaar mijn gedachte: waarom niet?
http://www.rubbermagazijn.nl/collectie/trillingdempers/type-a/2694_zwart_trillingdemper-75x55mm.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
3 april 2014 om 18:28 #18227259Ja hoor, gaat goed.
maatje van me rijd een c coupe 2.4, eerst met compressor, en nu met turbo.
en daar hangen wel meer dan 150 pk, tjes aan.
rijd ook met een industrie rubber eronder.groeten.
3 april 2014 om 18:31 #18227260Zou goed uitkomen, ik heb ‘m expres wat schuiner gehangen om ruimte te creëren, maar wil ‘m eigenlijk weer recht hebben. Met deze rubbers i.c.m. iets lager leggen moet dat weer kunnen…….Uiteindelijk komt alles weer goed :thumb
3 april 2014 om 21:05 #18227261Enigste waar je op moet letten is de stijfheid van t rubber (is een uitdrukking / naam voor weet ik even niet)
Sommige zijn wel groot kwa oppervlak maar zijn flexibeler ligt eraan welke industrie tak / einddoel ze voor bedoeld zijn uiteindelijk.Ik heb zelf ook deze rubbers ,3 stuks, gebruikt om een c20xe in te hangen/zetten. Echter (nog lang) niet gestart/gereden ermee.
Ik heb ze uit de magazijnen van een elektro motor bouwer geleast en ze (schijnen) berekend te zijn op achterlijke gewichten en belastingen van serieus grote elektra motors.
En ze waren voor heel weinig en de juiste hoogte maat voor mijn doel.3 april 2014 om 21:13 #18227262Het is alleen erg jammer dat je ze bij het rubber magazijn NIET per stuk kan kopen
Heb dit zelf ook al geprobeerd voor mijn Blitz project3 april 2014 om 21:23 #18227263Hard heid noemen ze shore 80 is echt stug 50 beetje flexi .. Google het maar
5 april 2014 om 18:50 #18227264Hoezo niet per stuk.
ik kan ze hier bij de mevo, en de gemiddelde automatrialenzaak gewoon per stuk kopen hoor.
en anders effe google, vind wel ergens een site waar ze te bestellen zijn.groeten.
5 april 2014 om 19:04 #18227265Ik heb het over de link van het rubbermagazijn http://www.rubbermagazijn.nl/collectie/” onclick=”window.open(this.href);return false; … x55mm.html
Daar kan je ze niet per stuk of twee kopen daar moet je er gelijk een hele batch af nemen6 april 2014 om 00:31 #18227266Vrij duidelijk, maar nu is de vraag: welke hardheid? Heb de neiging om voor zo stug mogelijk te gaan…..
6 april 2014 om 07:34 #18227267Ik koop ze altijd bij VCE techniek, dat zijn ook voor mobiel gebruik goedgekeurde rubbers. Zijn ook anti-afscheur constructie, zodat je niet met een noodstop je blok op het asfalt hebt liggen.
Zij adviseren ook voor de hardheid en de nominale belastingen van gewicht.
Ik heb al talloze in vrachtwagen gemonteerde generatoren met hun rubbers geplaatst.
Zij maken ze helemaal zelf op specificatie, geen doorverkopers dus…
15 april 2014 om 18:06 #18227268Hier kan je ze wel per stuk kopen
http://www.iq-parts-shop.nl/product_info.php/cPath/529_530_611/products_id/4550″ onclick=”window.open(this.href);return false;
:thumbup15 april 2014 om 20:42 #18227269@RamSwa72 wrote:
Hier kan je ze wel per stuk kopen
http://www.iq-parts-shop.nl/product_info.php/cPath/529_530_611/products_id/4550″ onclick=”window.open(this.href);return false;
:thumbupAls je die dingen gebruikt kun je net zo goed je verzekering niet betalen, want je krijgt toch geen moer vergoed bij een ongeluk. Deze rubbers zijn NIET GOEDGEKEURD voor mobiel gebruik.
De bedoeling is dat je die paar honderd kilo als het rubber afscheurt nog steeds vast in de wagen hebt liggen, daarom zijn al die originele rubbers door een metalen frame omgeven.
Bij een ernstig ongeluk zal jou motorblok met deze rubbers er uit kunnen schieten en enorme schade kunnen veroorzaken aan de omgeving! Mocht je dat overleven dan staat je een toekomst tegemoed van oneindige schuldsanering, en dat is dan nog als het mee valt. Als er doden bij vallen kan je de bak in.
Kortom, niet doen, slecht plan!! :vertag
15 april 2014 om 20:47 #18227270Dit is een goedgekeurde demper:
Die heeft een door het rubber heen lopende metalen kern die als het rubber het begeeft de boel bij mekaar houdt…
Kost wat meer, presteert beter en dan heb je tenminste wat! :thumbup
15 april 2014 om 20:49 #18227271En mocht iemand nou moeite hebben met bestellen, laat maar weten…
16 april 2014 om 09:44 #18227272@Vinci wrote:
@RamSwa72 wrote:
Hier kan je ze wel per stuk kopen
http://www.iq-parts-shop.nl/product_info.php/cPath/529_530_611/products_id/4550″ onclick=”window.open(this.href);return false;
:thumbupAls je die dingen gebruikt kun je net zo goed je verzekering niet betalen, want je krijgt toch geen moer vergoed bij een ongeluk. Deze rubbers zijn NIET GOEDGEKEURD voor mobiel gebruik.
De bedoeling is dat je die paar honderd kilo als het rubber afscheurt nog steeds vast in de wagen hebt liggen, daarom zijn al die originele rubbers door een metalen frame omgeven.
Bij een ernstig ongeluk zal jou motorblok met deze rubbers er uit kunnen schieten en enorme schade kunnen veroorzaken aan de omgeving! Mocht je dat overleven dan staat je een toekomst tegemoed van oneindige schuldsanering, en dat is dan nog als het mee valt. Als er doden bij vallen kan je de bak in.
Kortom, niet doen, slecht plan!! :vertag
Goed punt,
leuk om je brandstofpompje aan op te hangen.
16 april 2014 om 09:50 #18227273Ja precies, dat is origineel ook zo, maar als die dingen bruikbaar waren voor motoren zouden fabrikanten er ook geen seconde aan getwijfeld hebben ze daarvoor toe te passen, lekker universeel en goedkoop toch…. Alleen doet het met botsproefen enorm lelijke dingen, was het terug naar de tekentafel…
Bij bijna alles wat je aanpast aan een auto moet je gewoon nagaan waarom de originele oplossing is zoals die is, en geloof me dat je bij 99 van de 100 keer er achter komt dat het een goede reden had.
16 april 2014 om 09:55 #18227274Ik vind het ook een goed punt , echter bij mijn camper zitten deze rubbers
en het motorblok wat er op bevestig zat was vele malen zwaarder
verzekering technisch heeft het ook met de type goedkeuring te maken van het voertuig , heel veel auto’s van voor 1990 hadden dit soort steunenMaar veiligheid boven alles ik monteer sowieso vangkabels aan de bovenzijden van mijn motorsteunen
16 april 2014 om 11:36 #18227275Wil er even aan toevoegen dat dit ook vanaf een bepaald jaar verplicht is. Weet niet precies wanneer, maar ik bouw generatoren in in satellietwagens en wij hebben een stokoud ding nog waar ook dempers in zitten die kunnen afscheuren.
Ik zou de hand in eigen boezem steken en het risico gewoon niet lopen. Staat zo slordig heh, als zo’n blok metaal over de stoep rolt… ;)
16 april 2014 om 12:26 #18227276Een loskomend blok klinkt inderdaad als een reëel gevaar. Wat mij verbaast is dat de rdw tijdens het keuren van mijn 16v ombouw hier niet of nauwelijks naar heeft gekeken? En de standaard kadett 1600 rubbers maken ook niet echt een stevige indruk? Er zit wel een blikken schaal omheen, maar dat zal een zware klap ook niet overleven.
Maar wel een goeie van je, ga dit in de keuze van de rubbers wel mee nemen.16 april 2014 om 12:44 #18227277Tja, de keus is er gewoon, vroeger waren ze er ook minder kritisch mee heh, en de RDW kijkt ook met oldtimers niet zo nauw meer, zolang het zit zit het…
De veilige variant is niks minder goed, dus ik zou voor die paar tientjes niet zeuren zelf en het zekere voor het onzekere nemen…
16 april 2014 om 21:19 #18227278Wat ik wel vrij bijzonder vond was een kabel in mijn destijds audi 80 vanaf het stuurhuis een lus aan de motor/bak ivm met een ongeluk zakt het stuur weg
16 april 2014 om 21:40 #18227279Zo als ik al in een eerder bericht aangaf , ik maak van die kabelvangers , die gaan door de steunen aan het blok en dan naar onderen aan de voortrein
Dit maak je heel simpel door 7mm RvS kabel met U-Kabelklemmen ( zo als ook in de stockcar en dragsters wordt gebruikt )Volvo motorsteunen hebben dit op de steun zelf met een 3mm kabeltje er doorheen dus is 7 mm lijkt mij ruimschoots voldoende.
16 april 2014 om 21:50 #18227280Zo kan het ook lol :D
http://youtu.be/OZVeP3Wsw_A” onclick=”window.open(this.href);return false;22 mei 2014 om 12:29 #18227281Motorblok demontage: http://youtu.be/CTXEk_rgcXU” onclick=”window.open(this.href);return false;
Of nog met wat meer gang haha.
29 mei 2014 om 21:21 #18227282Zo zie je maar weer hoe makkelijk het hele spul eigenlijk los komt heh! :shock: Wel lachen, zo’n rokend hoopje ellende die er van over blijft! :jerry
Maar een collega van mij is brandweerman geweest en die vertelde over diverse ongelukken die hij heeft gezien waarbij motoren een behoorlijke schade hadden aangericht. Zelfs met originele dempblokken kan het natuurlijk mis gaan, net als dat de veiligste auto met de beste botsproef als hij bij hogere snelheid nog eens aan de tand gevoeld wordt eigenlijk nog steeds als een propje blijkt op te vouwen.
[youtube:2ndjtbp3]http://www.youtube.com/watch?v=LmRkPyuet_o[/youtube:2ndjtbp3]
Wel zou ik zeggen dat de originele blokken die met een stuk blik omgeven zijn een grotere ‘kreukelzone’ bevatten dan wat ik hier boven zie met een staalkabeltje, waar het zeer plotselinge tot stilstand komen van alle kracht waarschijnlijk het staalkabeltje zal breken. Er is dan veel grotere inertie, dan wanneer er al in de eerste centimeters een stuk blik vervormd wordt met de krachten.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.