Forumindex › Forums › Modellen › Astra › uniroyal slechte banden? ervaring?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
3 mei 2012 om 15:27 #17248099
Nog geen jaar terug heb ik 4 nieuwe banden laten monteren van het merk uniroyal 205/40/17. Deze werden mij aangeraden door de plaatselijke bandenboer.(115 euro per band)
Uniroyal komt uit dezelfde fabriek als Continental volgens de bandenboer(continental schijnt snel te cuppen) Nu begint 1 van mijn achterbanden te cuppen. is dit normaal? banden zijn nog geen jaar oud.
Is het verstandig om hier mee door te rijden?
3 mei 2012 om 15:29 #18012539Hoeveel kilometers heb je er indertijd mee gereden? :) Is misschien wel een belangrijk aspect;)
Zelf geen ervaring met uniroyal ;)
3 mei 2012 om 15:31 #18012540@jeroenk wrote:
Hoeveel kilometers heb je er indertijd mee gereden? :) Is misschien wel een belangrijk aspect;)
Zelf geen ervaring met uniroyal ;)
ik gok dat er een 15 a 20.000km mee gereden is. maar profiel is nog lang niet weg.
3 mei 2012 om 17:08 #18012541Das niet zo mooi…. Maar cuppen hoeft niet aan de band te liggen, kan ook aan uitlijning van de auto liggen of rijstijl
3 mei 2012 om 17:12 #18012542Van horen zeggen heeft Astra G hier wel meer last van.
Maar ik heb alleen even gereden op Vredestein en nu al jaren op Michelin Pilot Exalto, en nergens last van.Uniroyal is nu niet 1 van de betere merken.
Wel goede prestaties in nat weer maar gemiddeld bij droog en maken doorgaans veel herrie.
Ik zou gewoon voor goede merk banden gaan dan ben je overal vanaf.3 mei 2012 om 17:32 #18012543@xladage wrote:
Das niet zo mooi…. Maar cuppen hoeft niet aan de band te liggen, kan ook aan uitlijning van de auto liggen of rijstijl
Ik rij vrij normaal, af en toe trek ik hem wel eens wat verder door maar ik rij niet als een formule 1 coureur :jerry
auto is 3 a 4 maand geleden nog opnieuw uitgelijnd i.v.m. verlagingsveren aan de voorzijde. de band die cupt zit achter :hmmz
@bluns
jammer dat ik dan verkeerd ben voorgelicht. in elk geval geen uniroyal weer :P wat heb jij de laatste keer betaald voor michelin?3 mei 2012 om 18:22 #18012544Ik krijg korting via het bedrijf ;) dus duur waren ze niet.
In 215/40R17 87W waren ze iets van 125 euro de stuk.Andere banden hoef ik niet meer ben dik tevreden over deze sloffen.
3 mei 2012 om 18:33 #18012545Ik heb bewust voor uniroyal gekozen.. de rainsport 2 is niet duur, en plakt als de beste.
Dit is wel onder een corsa a 2.0 16v die ik puur voor de fun erbij heb.levensduur van de band is niet van belang.
3 mei 2012 om 18:39 #18012546Ik heb banden van minerva, maken wel veel lawaai op bepaalde banen
3 mei 2012 om 20:59 #18012547ik heb op mijn beide astra’s uniroyal rainsport banden liggen en ik ben er super tevreden over de banden zijn fluister stil en plakken als de beste…..op mijn astra f sedan rijd ik met 205 40 17 deze liggen er al ruim 25.000 km op en zijn niet gecupt….
op mijn astra H station rijd ik met 225 45 18 daar ligt de band getrokken op….ik wissel ze wel met het over leggen van de winterbanden van voor naar achter en vise versa….deze liggen er inmiddels 15.000 km op en deze zijn ook niet gecupthet cuppen kan ook komen als je schok dempers wat minder worden………
mvg Paul
4 mei 2012 om 04:51 #18012548ik denk dat het cuppen een beetje komt door een v profiel icm verkeerde bandenspanning.
tenminste, ik ken een paar mensen met gecupte banden met zo’n v profiel.
moet er ook bij zeggen dat mijn vredestein banden achter gecupt waren. heb ze nu een tijdje voor liggen, en het is nu bijna over.michelin pilot sport 3 is ook een fijne band. of pirelli nerro zerro.
4 mei 2012 om 07:44 #18012549Zal niet aan de banden liggen… al is Uniroyal niet meer te vergelijken met 10jaar geleden, toen waren het veel betere banden.
115,- :shock: 10jaar geleden 55,- p.st. voor 195/55/15, geen vergelijk maar toch.Rijd nu op Continental Eco-contact ofzo… met 90,- ook aan de prijs :(
4 mei 2012 om 14:38 #18012550denk dat het toch zeker wat met de banden te maken heeft, ze kunnen uitbalanceren wat ze willen maar helemaal trilvrij kunnen ze het niet krijgen.
4 mei 2012 om 15:03 #18012551uniroyal is een prima band.
Cuppen achter bij een Astra G?? Ik zou me pas zorgen maken als ie t NIET zou doen.
Gewoon elke 10000 km voor en achter wisselen.4 mei 2012 om 16:04 #18012552Ik heb wel eens gehoord van een bandenboer dat banden vaak gaan cuppen als de loadindex van de band te licht is voor de auto. mijn zwager had het ook met zijn mondeo van twee jaar oud.
4 mei 2012 om 16:25 #18012553volgens mij was de achter as van een G vaste as, en niet stelbaar ? dus als ie krom is kunnen ze als nog cuppen
4 mei 2012 om 19:26 #18012554als ze de boel goed balanceren moet het rillings vrij zijn.
uniroyal is geen slechte band hoor. gewoon een middenmote band. wordt ook veel onder vw gemonteerd.trillen kan ook komen doordat je velg niet recht is, of dat je de verkeerde centreerringen heb.
beste is centreerringen te laten maken, speciaal voor de velg en auto.
zijn verschillende bedrijven die dat doen.4 mei 2012 om 19:52 #18012555Ik heb ook Uniroyal rainsport onder de kadett 16v en zijn echt superbanden, maken absoluut geen herrie en plakken zeker als de beste.
Heb de 195/50 R15, in de 17 inch versie geen ervaring maar in de 15 inch voor mij nooit geen andere meer!!!4 mei 2012 om 20:42 #18012556@robert_corsa wrote:
als ze de boel goed balanceren moet het rillings vrij zijn.
uniroyal is geen slechte band hoor. gewoon een middenmote band. wordt ook veel onder vw gemonteerd.trillen kan ook komen doordat je velg niet recht is, of dat je de verkeerde centreerringen heb.
beste is centreerringen te laten maken, speciaal voor de velg en auto.
zijn verschillende bedrijven die dat doen.velgen zijn recht en ik heb de goede centreerringen. is allemaal al gecheckt. ik ben bang, dat de plaatselijke bandenboer niet kan balanceren. hoor er steeds meer klachten over.
5 mei 2012 om 08:14 #18012557Cuppen doen heel veel auto’s met verschillende merken banden. Hoe groffer het profiel hoe meer last je krijgt van cuppen. Continetal banden cuppen als een vreselijke, soms lijken het net tracktor banden als je ze er afhaalt. Cupper krijg je ook niet door kromme velgen of verkeerd uitbalanceren maar komt door de achteras en zijn stand ten opzichte van het wegdek, de achterwielen staan aan de bovenkant een ietstie pietsie naar binnen toe, dit om het weggedrag te verbeteren, hierdoor komt het cuppen ook alleen aan de binnenzijde van de achterbanden voor..
Als de auto na het balanceren nog niet trillingsvrij moet je een keer de raakvlakken goed schoonmaken met een roestbortsel. Dat wil nog wel eens heel goed helpen.
5 mei 2012 om 15:08 #18012558@GTS2.2DTI wrote:
Cuppen doen heel veel auto’s met verschillende merken banden. Hoe groffer het profiel hoe meer last je krijgt van cuppen. Continetal banden cuppen als een vreselijke, soms lijken het net tracktor banden als je ze er afhaalt. Cupper krijg je ook niet door kromme velgen of verkeerd uitbalanceren maar komt door de achteras en zijn stand ten opzichte van het wegdek, de achterwielen staan aan de bovenkant een ietstie pietsie naar binnen toe, dit om het weggedrag te verbeteren, hierdoor komt het cuppen ook alleen aan de binnenzijde van de achterbanden voor..
Als de auto na het balanceren nog niet trillingsvrij moet je een keer de raakvlakken goed schoonmaken met een roestbortsel. Dat wil nog wel eens heel goed helpen.
als je een metertje of 5 achter de auto staat is het inderdaad wel te zien dat de achterwielen aan de bovenkant iets verder naar binnen staan. trillingsprobleem ligt 100 procent aan de banden. orginele 16 inch wielen eronder en de problemen zijn weg. alles is schoongemaakt. de goede centreerringen zijn gebruikt. en de velgen zijn niet krom.
Dit is de 2de auto waar deze wielen onder zitten, en bij beide hetzelfde probleem. alleen vind het zonde om nu alweer nieuwe banden te kopen. nog geen jaar terug voor 460 euro aan nieuwe banden gehaald. ik blijf niet bezig. dus nog even afwachten en dan ff naar een ander adresje voor nieuwe banden.
bedankt voor de reactie’s
6 mei 2012 om 11:52 #18012559Ik heb op mijn 18″ook Uniroyal Rainsport laten leggen na traumatische ervaringen met Bridgestones,een en al aquaplannig,de Uniroyals doen hun naam eer aan SUPER bij nat weer,geen last van cuppen of wat dan ook.
6 mei 2012 om 12:24 #18012560@ahrend wrote:
Ik heb op mijn 18″ook Uniroyal Rainsport laten leggen na traumatische ervaringen met Bridgestones,een en al aquaplannig,de Uniroyals doen hun naam eer aan SUPER bij nat weer,geen last van cuppen of wat dan ook.
Ik sluit mij aan in de rij van alle personen die ZWEREN bij de RainsportII, ik heb nog maar 4,5 mm op de voorbandjes zitten …en dat is de hoogte van het profiel van de centrale lijn…de zijkanten zijn (gelijkmatig) kaal aan de binnen- en buitenkant!
ik doe 2,5 jaar met een set achterbanden, 7-8 maanden met een set voorbanden. Maar dat ligt volledig aan mijn rijstijl!
3 setjes geleden had ik Pirelli P Zero’s, plakten net zo goed al dan niet beter. Maaaaar met een beetje vocht uit de lucht je reinste nachtmerrie!
Mijn “grippy” engeltjes: 215/45 ZR17 W XL!
18 mei 2012 om 17:38 #18012561Vandaag naar een andere bandenboer geweest, hele verhaal uitgelegd.
bleek dat de centreer ringen 1 mm te groot waren. Ik heb er meteen 4 nieuwe banden van kumho(als ik mij niet vergis) onder laten zetten, alle problemen zijn nu weg :wors :wors
18 mei 2012 om 18:27 #18012562Vooraan
Pirelli P Zero Nero 225 40 18 ( 18″ opel speedline’s)
Achteraan
Vredestein Ultrac 225 40 18Goede banden, heb eerder op 16″ een slechte ervaring gehad met Yokohama.
Mijn grootouders hebben Uniroyal Rainsport op hun Mercedes E250 zitten uit 2002 en zweren ook bij dat merk.
Mijn opa en ik zetten hem dikwijls eens in slecht weer met onze voet tegen de grond en hij wil niet uit het spoor gaan, top banden, op achtertractie fantastisch. Mijn vader zijn C250 uit 2008 rijdt op Bridgestone Potenza en daar ga ik alle kanten mee op in de regen als ik eens op zijn staart trap. Heeft inmiddels Continentals steken en is nietveel verbetering. Gaat waarschijnlijk ook naar Uniroyal na de komende winter.
Mijn andere opa met z’n Vectra, die zweert bij Michelin. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.