Forumindex › Forums › Techniek › C20ne/seh (2.0 8v) › Uitvallen tijdens rijden, niet meer te starten
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
16 januari 2009 om 19:20 #17208579
Goedemiddag,
Ik heb een probleempje met mijn Astra GSi C20NE, gisteren avond, reed mijn vriendin van haar ouders naar huis, met een gangetje of 60 in zijn 3, valt ineens het vermogen weg, alle lampjes aan en het blok is uitgevallen. gelukkig was er een vluchtstrook, geprobeerd te starten maar niet aan de praat gekregen. Toen kwam ik dus, met voor de zekerheid een kannetje benzine, gevuld nog niets, wat aan die sensors ed gepruts… maar niets.
Naar huis gesleept en gister op internet wat opgezocht, wat het zou kunnen zijn.
Motor is dus compleet uitgevallen tijdens het normaal rijden en is NIET meer te starten.
Opgezocht wat het kan zijn, bobine, brandstofrelais, verdeelkap/bougies.
Bobine getest met een andere van mijn C20NE D Kadett, waarvan ik weet dat ie goed is.. niet starten
Brandstofrelais, gewisseld, zelfde verhaal.
Verdeelkap eraf gehad, schoongemaakt, was wel wat vies, maar nog steeds niets.
Bougies zijn allemaal mooi lichtbruinIemand die mij kan helpen..? Heb hem ook op de paperclip manier uitgelezen, maarja kan hem niet starten en krijg alleen die code 31…. dus daar hebben we niets aan..
Het betreft een Astra GSi C20NE uit 1992
17 januari 2009 om 09:18 #17462120niet starten of niet aanspringen ??
is je riem niet gebroken
17 januari 2009 om 10:22 #17462121Riem lijkt me niet, die en de waterpomp zijn pas 2 maanden geleden vervangen.
Startmotor gaat rond, accu is goed van spanning, dynamo is goed. ga zo de verdeelkap rotor ed,. wisselen met die van mijn D
BDP sensor..? halgever heb ik voorbij zien komen, waar zit dit ding..?
17 januari 2009 om 10:25 #17462122AnoniemLid sinds:
1 January 1970heb je je gas ook wel eens ingetrapt tijdens het starten, dat helpt bij mij altijd:P
17 januari 2009 om 11:44 #17462123het is opgelost. stekker van de bdp zat los
17 januari 2009 om 17:02 #17462124soms is het zo simpel..
c20ne heeft geen hall gever trouwens :D
Lekker simpele motor :angel18 januari 2009 om 09:47 #17462125Oooh oke, ik was al aan het zoeken waar dat zou moeten zitten. Vond het al vreemd, alles draaide accu goed, startmotor net nieuw, maar inderdaad soms is het te simpel :D
Was een klein stukje vanaf gebroken waar dat nokje achter valt dus heb hem nu met een tywrap vast gezet
20 januari 2009 om 22:15 #17462126Heb ik ook al een keer aan de hand gehad bij mijn C20NE.
Clipje was afgebroken die de 2 stekkerdelen bij elkaar hield.
was met mijn astra station 2.0i net een Lupo 16V aan het zieken.
erg genant moment voor mij als notoire opel rijder :cry:hmmz:vertag
21 januari 2009 om 09:16 #17462127Ja, toevallig net toen mijn vriendin een keer de auto mee had kapt ie dermee… maar gelukkig, loopt ie weer als een zonnetje.
21 januari 2009 om 09:52 #17462128origineel gepost door mr.f
heb je je gas ook wel eens ingetrapt tijdens het starten, dat helpt bij mij altijd:PBij een C20NE moet je geen gas hoeven geven, als dit wel het geval is, dan moet je vol gas geven omdat je hem ervoor al verzopen hebt.
Stel je start net iets te kort met warme motor, dan slaat hij net niet aan, en vervolgens wil hij niet starten. Dan moet je vol gas geven om hem makkelijk aan te laten slaan.
4 maart 2009 om 18:59 #17462129origineel gepost door freek corsa
origineel gepost door mr.f
heb je je gas ook wel eens ingetrapt tijdens het starten, dat helpt bij mij altijd:PBij een C20NE moet je geen gas hoeven geven, als dit wel het geval is, dan moet je vol gas geven omdat je hem ervoor al verzopen hebt.
Stel je start net iets te kort met warme motor, dan slaat hij net niet aan, en vervolgens wil hij niet starten. Dan moet je vol gas geven om hem makkelijk aan te laten slaan.
Net nog gehad. Had een km of 6 gereden, halfuurtje binnen geweest en daarna start ie iets moeilijker lijkt t wel.. Ma iets gas geven scheelt al veel..
Sjupke`
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.