Uitvallen motor (A20NHT) Opel Insignia 2.0 Turbo 2009

Forumindex Forums Modellen Insignia Uitvallen motor (A20NHT) Opel Insignia 2.0 Turbo 2009

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #18367171
    FeRRiS NL
    Deelnemer
      Lid sinds:
      12 June 2019

      Goedemiddag allemaal,

      Ik ben nieuw op het forum en ben net 2 dagen in het bezit van een Opel Insignia 2.0 Turbo uit 2009.  De auto rijdt als de brandweer :yahoo:   en heeft gisteren een professionele kleine beurt gehad. Op de terug weg na de kleine beurt (ongeveer 1 uur rijden) reed ik de snelweg af en wil rustig door de bocht sturen toen de motor in eens uitviel :unsure: . Na het veilig stopzetten van de auto heb ik de motor weer gestart en kon ik zonder problemen doorrijden. Na het volgende stoplicht gebeurde het nog een keer. Ook daarna weer opnieuw gestart en vervolgens mijn weg vervolgt. Is dit probleem herkenbaar voor iemand en heeft iemand suggesties wat ik hier aan zou kunnen (laten) doen?

      Alvast ontzettend bedankt voor jullie reacties… :good:

      #18367184
      FeRRiS NL
      Deelnemer
        Lid sinds:
        12 June 2019

        Iemand? :praying02: Ik heb echt eerst het forum nagezocht (55 pagina’s) voor ik deze heb geplaatst. :help:

        #18367187
        Opeltje17
        Deelnemer
          Lid sinds:
          18 January 2012

          Laat hem als eerst eens uitlezen, liefst met een goede uitlees kast geen EOBD scanner. Kan goed zijn dat het wat uitsluitsel geeft.

          #18367193
          FeRRiS NL
          Deelnemer
            Lid sinds:
            12 June 2019

            Hi Opeltje17! Dank je voor je reactie. Ik zal eerst meer informatie proberen te verzamelen en dan is het uitlezen een goed idee. Ik ga op zoek naar een garage in de buurt die dat kan verzorgen. Met de informatie die ik dan heb zal ik mijn vraag aanvullen. :mail:

            #18367242
            FeRRiS NL
            Deelnemer
              Lid sinds:
              12 June 2019

              Vandaag bij de Opel garage geweest en men heeft de auto uitgelezen en geprobeerd te simuleren dat de motor zou uitvallen. Het uitlezen heeft geen foutcodes opgeleverd. :happy02: Ook het simuleren (printplaat verwarmen) heeft geen uitval opgeleverd. Concreet er is geen foutcode en men kan het niet reproduceren. Nu rij ik de afgelopen 2 dagen met mijn reserve sleutel en ik heb (even afkloppen) nog geen uitval weer gehad. Deze tip, om de sleutel te wisselen, kwam van BlackOPC :praying: . Ik ga nu ervaren dat deze sleutel wissel de oplossing was voor dit rare probleem wat ze bij de Opel garage en in de Opel database niet vermeld is. :wacko:

              Ik hou jullie op de hoogte. :smiley-car:

              #18367479
              FeRRiS NL
              Deelnemer
                Lid sinds:
                12 June 2019

                Zoals beloofd… :bye: Ik heb nu weer een aantal dagen gereden en de motor is niet meer uitgeslagen. Concreet de sleutel was het probleem. Bedankt voor jullie reactie en bedankt BlackOPC voor de oplossing :toppie: .

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.