uitlaat probleem?

Forumindex Forums Techniek Airco, lpg en diesel-vragen uitlaat probleem?

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Auteur
    Berichten
  • #18343785
    Dehaen Davy
    Deelnemer
      Lid sinds:
      26 May 2017

      Hallo beste mensen op het Opel Forum hier.
      Sinds enige tijd zit ik hier met een probleem dat maar niet volledig
      opgelost geraakt.Ik had al enkele keren problemen gehad met vermogenverlies
      en iedere keer storing op de uitlaatgassen (p2279 inlaatluchtstoring)
      Hierbij verloor de auto vermogen.Na het terug starten van de wagen was dit soms weg.
      Daarna rond de 3000 toeren kwam dit soms ook weer terug.2 weken geleden kwam het probleem
      terug,maar nu met zwarte rook en een kapotte roetfilter tot gevolg.De roetfilter is dan vervangen
      geweest alsook de intercooler omdat deze lekte.Nu terug volledig vermogen en geen motorstoringslampje meer.
      Gisteren de wagen gaan terug halen,maar heb nu constant het lampje van de voorgloeiing dat blijft knipperen.
      Hierbij produceert de wagen een wit/blauwe damp die serieus stinkt.Na het warm rijden (temp. 80/90 graden)
      is deze uitstoot ook weer gedaan.Enkel het lampje van de voorgloeiing blijft dan nog steeds knipperen.
      Wat mij ook opvalt is dat als de wagen koud heeft en je dan afremt om bv te stoppen voor een verkeerslicht ;
      het verbruik van de wagen plotseling redelijk hard omhoog gaat.Als ik stop met warme motor en de wagen
      draait stationair heb ik een verbruik van 1l,normaal dus.
      Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?Alvast bedankt voor jullie reacties ;-)
      Mvg,Davy

    1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.