Uitlaat opties Corsa C

Forumindex Forums Modellen Corsa Uitlaat opties Corsa C

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #18418167
    Steffie_0_0
    Deelnemer
      Lid sinds:
      24 April 2021

      :help: Hallo mensen, ik ben nieuw op dit forum, en ik had een paar vragen omtrent mijn Opel Corsa C. Het is een gele Corsa van 2003, met 75 pk. Mijn allereerste autootje.

      Nu vroeg ik me af, wat de mogelijkheden zijn, om mijn auto luider te maken. Vrienden van mij zeiden om eventueel de einddemper te vervangen of zelfs te straight-pipen. Ik heb zelf geen idee wat de mogelijkheden zijn, wat de kosten zijn en wat de legaliteit is omtrent bijvoorbeeld straight-pipen.

      Dus daarom ben ik hier beland. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met tips/informatie! :help:

       

       

      #18418211
      Koffie
      Deelnemer
        Lid sinds:
        25 November 2019

        Je uitlaat mag 2 dB harder dan origineel om door de APK te komen. Dat is bijna geen verschil.
        https://apk-handboek.rdw.nl/personenautos/motor/geluid-en-milieu

        Doe je buurt een plezier en laat de originele uitlaat eronder.

        #18418347
        Corsa_GSi
        Deelnemer
          Lid sinds:
          30 June 2004

          Net alsof ze meten op uitlaatgeluid bij de APK, ben er net weer door heen gekomen met mijn volledige 3 inch systeem.

          Overigens lijkt 2db weinig verschil, maar db is niet lineair, maar logaritmisch dus 2db meer kan wel 10% luider zijn bijvoorbeeld.

          De opties voor jouw Corsa C zijn afhankelijk van je budget.

          Je kan er vanaf kat een sportuitlaat op zetten, dan zal hij wat sportiever brommen.
          Of je laat een uitlaat op maat maken van een iets grotere diameter dan origineel (wat zal het zijn 40 / 42 mm zou dan naar 50 / 54 mm kunnen, groter is al teveel).

          Of je haalt de middendemper er tussenuit en vervangt die voor een rechte pijp.

          Andere optie is om je kat ook weg te halen, maar die moet je dan voor elke APK weer terug plaatsen.

          #18418351
          Corsa_GSi
          Deelnemer
            Lid sinds:
            30 June 2004
          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.