Forumindex › Forums › Modellen › Omega › Uitbouwen Cruise Control Omega B2
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
13 juni 2013 om 17:28 #17258533
Hallo Omega rijders,
Ik heb een vraag. Ik bezit zelf een Opel Vectra A V6 uit 1994 en deze auto is zeer luxe uitgevoerd met lederen bekleding, airco en verwarmde voorstoelen. Het enige dat ik nog mis in mijn wagen is Cruise Control. Nu heb ik een complete set gevonden, alleen deze zit (geheel compleet) nog in een Omega B2. Ik had iemand gevonden die de set voor mij zou gaan uitbouwen daar ik niet heel sterk ben in het demonteren van motoronderdelen. Helaas heeft deze persoon afgezegd en moet ik het zelf gaan doen vrijdag en zaterdag. Is er iemand die mij kan vertellen hoeveel werk het is om de CC uit te bouwen, hoe ik hem uit moet bouwen (inclusief stekkers) en welke gereedschappen ik nodig heb? Ik ben jullie bij voorbaat dankbaar.
Met vriendelijke groet,
Benjamin
13 juni 2013 om 19:18 #18152494Volgens mij gaat dat niet werken omdat een b2 volgens mij een elektrische gaspedaal heeft.
Daarentegen een b1 niet. Die werkt met een kabel.
Moet wel een 6 cilinder zijn.
Module zit met een paar boutjes tegen de linker chasisbalk.
De kabel zit aan de gaskabel geklikt.
En de stuurschakelaar heb je nodig.
Dat is alles.13 juni 2013 om 19:32 #18152495Is het ook een 6 cilinder omega? Heeft deze niet ook een electronische gasklep, dan gaat het denk ik niet werken met de gaskabel gasklep van de vectra v6
13 juni 2013 om 19:47 #18152496De Omega die ik op het oog heb is een 2.5 V6 TD, alleen bouwjaar weet ik niet. Wat betreft het gaspedaal, die moet ik er uiteraard nog bij hebben. Wat ik nu dus begrijp is dat ik eigenlijk een CC uit een B1 Omega moeten hebben en dan een V6. Heb nu zoveel opties gehoord dat ik niet meer weet wat ik nu moet hebben.
Groetjes Benjamin
13 juni 2013 om 19:58 #18152497Diesel zijn 6 in lijn.
Gaspedaal heb je niet nodig.
Enkel een unit van een 6 cilinder welke met een gaskabel werkt.
Bv. Omega b1 of vectra v6
En de stuurhendel.
De stuurhendel kan wel van elke andere opel zijn.
Kijk ff op het opel omega portal14 juni 2013 om 17:51 #18152498Ben er vandaag achter weten te komen welk model Omega het precies is en het gaat hierbij om een 2.5 DT Comfort met 131 pk van oktober 2000. Ben even wezen kijken en alvast wat gesleuteld. Heb uit betrouwbare bron vernomen dat deze set gewoon bruikbaar is. Nu kan ik hem alleen niet zien. Vanaf de bovenkant (accu is verwijdert en de zekeringenkast die er naast zit ook) kan ik niet precies zien waar hij zou moeten zitten. DUs mijn vraag, waar precies zit de module? Morgenochtend ga ik verder knutselen en hoop van jullie nog wat nuttige informatie te kunnen krijgen. Alvast heel erg bedankt.
Groetjes Benjamin
14 juni 2013 om 20:07 #18152499hij zit links als je voor de auto staat
van boven ziet er dat zo uit:
16 juni 2013 om 15:57 #18152500Na enige tijd zoeken een Omega B1 2.5 V6 uit 1999 gevonden en de complete set met bijbehorende stekkers gedemonteerd. Nu de volgende stap: In laten bouwen.
Bedankt voor jullie reacties.Groetjes Benjamin
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.