Type injector bij welke regeleenheid?

Forumindex Forums Techniek Cih Type injector bij welke regeleenheid?

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Danny Devroey
    Deelnemer

Beste,

Heeft iemand een lijst van welke injectoren bij welk type rekeneenheid horen voor de CIH 1900 en 2000cc motoren die in onder andere in Manta A & B gemonteerd zijn? GT/E modellen, niet GSi motoren

Ik ben een 1900 blokje aan het reviseren voor inbouw in een Manta A, had nog wat losse spullen van injecties liggen om erop te monteren maar na het starten verzuipt de motor. Benzinedruk is 2.8bar, koude startinjector afgekoppelt, luchtschuif open gelaten, injectoren laten reinigen en testen (zijn goed) … niets helpt.

Had hem voordien al laten proefdraaien met een carburator op een motorsteun en dat ging prima.

Ik vermoed dat ik me heb vergist bij de mix van injectie-onderdelen, vandaar mijn vraag. Mijn injectoren zijn grijs en de rekeneenheid heeft een zilveren sticker, ook heb ik een rekeneenheid met blauwe sticker gemonteerd maar het resultaat blijft hetzelfde. De inlaatcollector is van het eerste type (korte gaskabel en stangen om de gasklep te bedienen)

Ik heb de luchtmassameter van een andere wagen overgezet , zonder resultaat  en kom er voorlopig nog niet uit wat het euvel is.

:help:

Danny

Haasje17
      Moderator

Aanvoer en retour perongeluk omgedraaid? Drukregelaar nog in orde? Ontsteking te laat?

Motormuis
        Deelnemer

de voorschakel weerstand misschien niet goed of het dubbel relay

jethro
          Deelnemer

ECU L-JETRONIC 2.0E : Gele sticker, BOSCH NUMMER: 0 280 000 159, GM NUMMER: 90 076 024.

Brandstofdruk: 3.5 BAR.

Kijk ook eens naar de BLAUWE TEMP-ZENDER voor de inspuitsysteem, vervang die maar door een nieuwe kost bijna niks.

Als die kapot is spuit de inspuitsysteem TEVEEL brandstof in.

Danny Devroey
            Deelnemer

Ik heb het één en ander al kunnen controleren, aanvoer en retour zitten correct

– hij draait perfect als ik de leidingen omwissel bij een warme motor/ koude motor wil hij niet aanslaan- dus leidingen maar terug correct gezet.

-Brandstofdruk nagemeten en is 2.9 bar.

-Ik heb grijze injectoren en een zilveren sticker op de rekeneenheid- rekeneenheid met blauwe sticker geeft geen verschil ….

Ik dacht dat als ik de weerstanden afkoppel dat de motor dan stilvalt?

Temperatuursensor(s 2) zal ik ook eens nameten.

Zal nog wat verder zoeken en bericht dan wel …

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.