TX autosport radiateurs, beter niet kopen!

Forumindex Forums Modellen Kadett TX autosport radiateurs, beter niet kopen!

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 40)
  • Auteur
    Berichten
  • #17242726
    Vinci
    Deelnemer
      Lid sinds:
      3 August 2009

      Originele tekst:

      Heb wel eens een offerte aangevraagd voor een volledig alu radiateur op maat, maar dat kwam tegen de €300 aan. Nu vind ik net deze:
      http://www.ebay.co.uk/itm/Vauxhall-MK2-Astra-2-0-16v-GTE-Alloy-Radiator-1983-1991-/120744078567?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item1c1ce86ce7″ onclick=”window.open(this.href);return false;

      En die is qua constructie identiek en past ook zeker weten gewoon goed!

      Vet heh! :jerry

      De radiateur heeft het relatief lang uitgehouden, drie jaartjes, want in Engeland zijn er een hoop luitjes die er een stuk minder geluk mee gehad hebben. Een die er zelfs na drie keer binnen een jaar onder garantie een nieuwe gekregen te hebben hem aan de kant heeft geslingerd voor een originele.

      Die van mij ging ook op de gebruikelijke plek stuk, de overgang tussen de tanks en de ribben. Jammer, want hij is nog heel netjes om te zien verder, was er ook erg zuinig op en heeft relatief weinig KM’s gemaakt.

      We mogen dus wel degelijk spreken van een fabricagefout, en zou daarom een ieder afraden deze te kopen!

      #17933299
      Vinci
      Deelnemer
        Lid sinds:
        3 August 2009

        En dit ziet er ook niet geheel verkeerd uit:
        http://www.ebay.co.uk/itm/Opel-Vauxhall-MK2-Astra-2-0-16v-GTE-1983-1991-42mm-Core-Alloy-Aluminum-Radiator-/270813717372?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item3f0dc1637c” onclick=”window.open(this.href);return false;

        Iets dunner, maar ook iets goedkoper… Wel heel wat beter dan OEM!

        #17933300
        Fearless
        Deelnemer
          Lid sinds:
          9 January 2005

          ff een radiateurtje laten maken is duur ja. Omdat ze er dan maar 1 voor je maken
          Ik moet een keer een radiateur voor de rekord laten maken……ff nieuwe lamellen en alles er in is al schrikbarend duur.

          Dit is een ideale oplossing, zijn goedkoper omdat ze er een hele serie van gemaakt hebben.

          #17933301
          Pat70
            Lid sinds:
            11 August 2010

            Let ook ff op de feedback van de verkoper. Zou ondanks de prijs kiezen voor de eerste. Is ook iets goedkoper met de verzendkosten.
            Buiten de lagere temperatuur om ziet deze er t.o.v. origineel toch ook wel verschrikkelijk mooi uit :wub

            #17933302
            Vinci
            Deelnemer
              Lid sinds:
              3 August 2009

              Ik had mijn zinnen ook zeker al op die uit Engeland gezet hoor, al was het alleen al vanwege de grotere capaciteit…

              Er rijdt trouwens wekelijks een koeriertje van mijn werk op en neer uit Engeland, dus ik kan hem gratis hier naar toe laten komen qua verzenden… king:

              #17933303
              Vinci
              Deelnemer
                Lid sinds:
                3 August 2009

                Meteen maar een setje van die slimline ventilatoren er op schroeven dan ook, dan kan ik die er tenminste uit halen zonder de radiateur er eerst uit te moeten halen…

                http://www.ebay.co.uk/itm/14-38cm-Universal-Slim-Line-Fit-Radiator-Cooling-Fan-/380362529152?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item588f5f9980″ onclick=”window.open(this.href);return false;

                #17933304
                Fearless
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  9 January 2005

                  Wat doet de pond at the moment? Net niet gelijk aan de euro meer toch?

                  Ik heb mn spal fan gewoon hier gekocht. Zo heel duur was die niet.

                  #17933305
                  kaneelschep
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    30 November 2004

                    Wat heb jij toch met een andere radiateur willen? :) De standaard radiators voor de gsi’s doen het toch prima?

                    #17933306
                    Vinci
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      3 August 2009

                      Nee, die plastic zijkanten gaan gauw lekken, heb ik al twee keer gehad in het verleden. Ook de capaciteit is het net niet helemaal. Blijft 9 van de 10 keer goed op temp, maar loopt toch wel eens behoorlijk op onder zwaardere omstandigheden.

                      En het ziet er gewoon gelikt uit! :jerry

                      Pond en euro zijn nog nagenoeg gelijk hoor, scheelt niet veel. En die fan, tja, in één moeite door kan ik hem er net zo goed bij bestellen. Moet nog effe kijken welke maat ik moet hebben, een grote of twee kleine, geen idee wat het handigst is…

                      #17933307
                      kaneelschep
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        30 November 2004

                        Dat vind ik echt heel vreemd. :hmmz Ik heb 10 jaar lang dezelfde Kadett gsi gereden en nog noooooit meer dan 4 blokjes gezien op het digidash. Met dezelfde radiateur. Die hier nog ligt trouwens… :) Vlak voor ik hem uit elkaar haalde kwam ik weer eens met de auto uit Hongarije waar ik nog dik anderhalf uur in de file op de binnenring van Budapest heb gestaan met 38 graden buitentemp ;)
                        Misschien is die 16v motor veel warmer, maar dan zou je het hier toch veel meer horen denk ik..
                        Moet je het misschien niet ergens anders zoeken? Je zei toch ook dat er geen water uit bepaalde koelwater kanaaltjes kwam? Misschien is ie gewoon ergens verstopt? Heb je hem al goed doorgespoeld?
                        Ok als het gewoon voor de mooiheid is.. :) Je ziet hem ook vaak hè :jerry :jerry

                        #17933308
                        Vinci
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          3 August 2009

                          Het is een lijstje met dingen die ik nog moet afwerken waar ik in de zoektocht dit ook tegen kwam, misschien drop ik het idee nog wel gaandeweg, maar een mens mag toch dromen nietwaar?

                          Als iemand zijn auto in een andere kleur spuit ga ik toch ook niet zeggen dat als hij er in zit hij er toch niks van ziet?? :jerry

                          Jij hebt geen idee hoe vaak ik die kap open trek! king:

                          #17933309
                          kaneelschep
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            30 November 2004

                            haha, jajaja dromen mag altijd! ;) Maar dan blijf je aan de gang :D
                            Je moet die kap ook lekker dicht laten, joh :wors -offtopic Heb je het koelsysteem al gespoeld met iets trouwens?

                            #17933310
                            Raluph
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              25 January 2011

                              @Vinci wrote:

                              Het is een lijstje met dingen die ik nog moet afwerken waar ik in de zoektocht dit ook tegen kwam, misschien drop ik het idee nog wel gaandeweg, maar een mens mag toch dromen nietwaar?

                              Staat niet voor niets bij “Add to wish list” ;)

                              #17933311
                              Vinci
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                3 August 2009

                                @kaneelschep wrote:

                                haha, jajaja dromen mag altijd! ;) Maar dan blijf je aan de gang :D
                                Je moet die kap ook lekker dicht laten, joh :wors -offtopic Heb je het koelsysteem al gespoeld met iets trouwens?

                                Ik vind dit niet een zinloos onderdeel ook hoor. Heb onderweg naar Zweden in 2007 met mijn originele GM radiateur gehad dat zo’n kunststof zijkant ging lekken en dat was geen pretje kan ik je verzekeren! Het is een vaker voorkomend probleem, met jou zullen er misschien 8 anderen zijn die er 10 jaar mee hebben gereden, maar als er dan die ene is die dit probleem heeft gehad dan is het risico al 1 op de 10 en dat vind ik te hoog. Al waren het er 1 op de 50! Ik rij er regelmatig zeer lange afstanden mee met vrouw en kind en die wil ik niet ergens in de berm zetten of erger omdat de radiateur gaat lekken. Toen naar Zweden was ik met twee vrienden van mij die ook niet al te happy waren. We hebben hem toen nog tijdelijk kunnen fixen door al die lipjes met een tang weer aan te knijpen, maar in Zweden gelijk een nieuwe gekocht.

                                Daarvoor met mijn 1.7 diesel ook dit probleem gehad, daar gutste het niet uit, maar verdween de koelvloeistof steeds en na een tijd zag ik onderaan de radiateur de kristallen er aan hangen….

                                Ik wil nu wel eens een keer een echt goede doorgelaste radiateur en ik denk zelfs dat ik hem nog zwart laat anodiseren ook! king:

                                @Raluph wrote:

                                @Vinci wrote:

                                Het is een lijstje met dingen die ik nog moet afwerken waar ik in de zoektocht dit ook tegen kwam, misschien drop ik het idee nog wel gaandeweg, maar een mens mag toch dromen nietwaar?

                                Staat niet voor niets bij “Add to wish list” ;)

                                Exact! :thumb

                                #17933312
                                Astraman
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  14 July 2004

                                  @Fearless wrote:

                                  Wat doet de pond at the moment? Net niet gelijk aan de euro meer toch?

                                  Ik heb mn spal fan gewoon hier gekocht. Zo heel duur was die niet.

                                  Toen ik vorige maand in Engeland was, was 1 pond ongeveer 1,14.

                                  #17933313
                                  Vinci
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    3 August 2009

                                    Heb ‘m gekocht, inclusief slim line fan! Ben benieuwd!! king:

                                    #17933314
                                    blue mystery
                                      Lid sinds:
                                      22 May 2011

                                      oei ik ben ook rete benieuwd,
                                      heb het op mijn astra G 2.0 odtl gehad, lekke radiateur, Het kunstof kapje ( zijkant)
                                      bij de vectra 1,6 16v xel weer het zelfde ook al nieuwe radiateur in gekomen ook lek ,
                                      dus das 2 op 2

                                      ben rete benieuwd naar die mooie radiateur van je

                                      #17933315
                                      Vinci
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        3 August 2009

                                        Hey, da’s dan dus nog meer bewijs van dat soort problemen met die kunststoffen zijkanten. Heb er zelf dus ook twee keer onderweg mee gestaan, vet balen!!

                                        Ik verwacht hier wel een stuk langere levensduur van inderdaad. En ben erg benieuwd of het de temperatuur beter beheersbaar maakt. Die originele heeft het er af en toe moeilijk mee hoor!

                                        #17933316
                                        Raluph
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          25 January 2011

                                          @Vinci wrote:

                                          Hey, da’s dan dus nog meer bewijs van dat soort problemen met die kunststoffen zijkanten. Heb er zelf dus ook twee keer onderweg mee gestaan, vet balen!!

                                          Ik verwacht hier wel een stuk langere levensduur van inderdaad. En ben erg benieuwd of het de temperatuur beter beheersbaar maakt. Die originele heeft het er af en toe moeilijk mee hoor!

                                          bewijs 3…mijn broer op weg naar Luxemburg…hij was net de snelweg af..(afslag st. vith) en daar stond ie….met witte rook onder de motorkap vandaan. Gat gesprongen in de kunststoffe zijkant en meten koppakking lek…was ie goed ziek van…

                                          Hoop dat dit voor je de oplossing en veel plezier met je nieuwe radiateurtjes :thumbup

                                          #17933296
                                          Vinci
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            3 August 2009

                                            :hmmz Dacht ook al een keer gelezen te hebben dat dit een vaker voorkomend probleem was, maar dat we nu al op vijf gevalletjes zitten had ik niet zo gedacht! En dan meteen de koppakking er uit, geen pretje, maar dan heeft hij nog mazzel gehad! Een kennis van mij die had ongeveer 6 C20XE blokken staan een tijd terug en had ze op een gegeven moment allemaal verkocht. Eén van die motoren was gelijk bij iemand de soep in gelopen doordat er een koelslang los was geschoten, was binnen twee tellen een kantelzuiger. :cry

                                            #17933297
                                            2000
                                            Moderator
                                              Lid sinds:
                                              30 June 2004

                                              @Vinci wrote:

                                              Eén van die motoren was gelijk bij iemand de soep in gelopen doordat er een koelslang los was geschoten, was binnen twee tellen een kantelzuiger. :cry

                                              Als hij gewoon meteen gestopt was, dan kan ik mij bovenstaand verhaal niet voorstellen. De temparatuur kan nooit zo snel oplopen (dus binnen enkele seconden)

                                              #17933298
                                              Vinci
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                3 August 2009

                                                Ik heb ook alleen de schade gezien, was er niet bij… Kon het me ook al niet echt voor stellen. Denk dat die vent toch wel flink door heeft lopen raggen inderdaad. Maar zijn verhaal was dat het heel snel ging. Denk op zich ook wel als zo’n slang op die plek (van de kachel op het schutbord) er af schiet het systeem zeer snel leeg kan lopen zonder dat je er al te veel damp bij ziet vrij komen. En vergeet niet dat je temp sensor het ook moet hebben van koelvloeistof die er langs gaat. Dus als je aan het rijden bent en het zo onder het schutbord onder de auto verdwijnt, wie weet heb je het ook pas na vele minuten door! :cry

                                                Hoewel ik me van mijn tripje Zweden kan herinneren dat mijn waterpomp toen hij droog liep enorme tering herrie maakte, daardoor ben ik toen ook onmiddelijk gestopt en had nog geen motor schade.

                                                #17933317
                                                Pat70
                                                  Lid sinds:
                                                  11 August 2010

                                                  Heb je de radiator al thuis ?
                                                  Ik moet ook een nieuwe hebben want die van mij lekt. Wil wel graag weten of hij zo goed is als ie gepresenteerd wordt en of het maatwerk in orde is.

                                                  Grtzz Pat

                                                  #17933318
                                                  Vinci
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    3 August 2009

                                                    Zo, eindelijk lijkt het er op dat alle temperatuur problemen nu tot de geschiedenis behoren. Heb niet gelijk 100% resultaat gehad met die radiateur, werd wel iets beter er van, maar liep na langer rijden toch weer op over de helft… De bottleneck zal toch de waterpomp zijn geweest denk ik…

                                                    Passing van de radiateur is overigens super, de maak kwaliteit redelijk goed. Moet zeggen dat de lassen wel goed zijn, maar duidelijk handwerk. Verder is het wafel wat er in zit ietsjes groffer als een originele, maar hij werkt daar niet minder op, want deze is wel weer met dubbele kern uitgevoerd… Al met al voor de prijs een prima radiateur.

                                                    Ook gelijk allemaal nieuwe slangen er op, nieuwe waterpomp met metalen impellor, Gates distributie riem, SKF rollen en een en de verstopte koppeling op de inlaat voor de inlaat voorverwarming vervangen. Ding loopt vanaf koud meteen zeer goed en de temperatuur is nu zo stabiel als een huis!

                                                    #17933319
                                                    Vinci
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      3 August 2009

                                                      Op het Engelse Kadett forum wordt er inmiddels gerapporteert dat er mogelijk problemen zijn met deze radiateurs…

                                                      http://www.astra-mk2.com/forum/showthread.php?34293-Alloy-Radiator-Issues” onclick=”window.open(this.href);return false;

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 40)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.