Tweedehands motor corsa D 1.2 16V

Forumindex Forums Modellen Corsa Tweedehands motor corsa D 1.2 16V

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #18358033
    lv4810
    Deelnemer
      Lid sinds:
      6 January 2018

      Goedemorgen,

       

      Eergisteren stond ik met een te hete motor langs de kant, koelde niet af en later gingen mijn olie en accu lampje ook nog branden. Motor ging ook nog in noodloop en ging niet meer aan.

      Er zat olie in de koelvloeistof tank en alle koelvloeistof was nagenoeg verdampt.

       

      Het bleek allemaal te komen door een lekke koppakking. Nu heb ik gehoord dat een koppakking bij desbetreffende motoren niet te doen is omdat je als snel boven de 1500 euro uitkomt en ik beter opzoek kan gaan naar een tweedehands motor. En aangezien dat ook niet goedkoop is zou ik willen weten waarop ik zou moeten letten bij een 2e hands motor, iemand tips?

       

      (Opel corsa Color D 1.2 16v 80pk 2009)

       

      Bvd!

      #18358277
      Corsa_GSi
      Deelnemer
        Lid sinds:
        30 June 2004

        Waarom zou je niet gewoon de koppakking vervangen?

        Zolang kop en blok goed zijn (wel laten vlakken) zou ik dat gewoon doen.

        Dat het bij een garage te duur wordt kan ik begrijpen, maar mogelijk dat er wel mensen hier zijn die je kunnen helpen?

        WimV6 of Vectra V6 CD misschien?

        #18358309
        lv4810
        Deelnemer
          Lid sinds:
          6 January 2018

          Koppakking vervangen kost mij tussen de 650-850euro. Daarbij denkt de Opel dealer en de vak garage dat er een grote kans bestaat dat er een scheur in het motorblok (of cilinderkop) zit omdat ik 5minuten te lang heb doorgereden met de te hete motor en de storingen die ik tot gevolg had.

          En je kan pas kijken of er een scheur in het blok zit als je afperst nadat je alle kosten van de koppakking al hebt gemaakt.

           

          Advies was, gooi er een 2e hands blok in. Ben je voor iets meer (1000?)klaar maar weet je wel dat je niet voor onvoorziene kosten komt te staan.

           

          #18358311
          Opeltje17
          Deelnemer
            Lid sinds:
            18 January 2012

            En hoe weet je dat de 2de hands motor goed is? Kettingen zijn een groot probleem, grote kans dat die rammelt

            Kost ook genoeg om weer te vervangen. Ik zou de kop eraf halen en anders is het pech, geld kost het nu toch al.

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.