Twee fout codes

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) Twee fout codes

  • Dit onderwerp is leeg.
13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Berichten
  • #17274322
    bandido
    Deelnemer
      Lid sinds:
      7 February 2010

      Gisteren ging het motorlampje branden op het dashboard.
      Motor liep normaal, niets op aan te merken. 130 op A2 :D
      Fout codes zijn:
      Totaal aantal foutcodes: 2

      P0400 – Uitlaatgasrecirculatiecircuit- bereik/prestatie (klep gesloten)
      (0B) – Niet aanwezig

      P0136 – O2 sensor 2, circuitspanning hoog
      (01) – Niet aanwezig

      Graag jullie mening. Vandaag was het lampje uit op dashboard.
      Codes heb ik gewist. Eens afwachten of ze terug komen.

      #18302601
      bandido
      Deelnemer
        Lid sinds:
        7 February 2010

        Heb eens op google gezocht.
        p0400 schijnt de EGR klep te zijn, dus die maar eens schoonmaken.
        p0136 schijnt de Lambda sonde te zijn(naar de Kat)

        #18302602
        wim-v6
        Deelnemer
          Lid sinds:
          12 August 2005

          0400 kan je ook krijgen als de EGR afgedopt is.

          De storing is dan niet van enige ernst.
          Geen noodloop.

          De lambda zal je moeten vervangen.

          verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

          #18302603
          bandido
          Deelnemer
            Lid sinds:
            7 February 2010

            Ok dank je wel Wim.
            Is dus ook beter de EGR af te doppen.

            #18302604
            bandido
            Deelnemer
              Lid sinds:
              7 February 2010

              Pakking gekocht bij Hekkert. Nou die weten ook wat ze tellen.
              15 euro. Maar ok heb hem maar gekocht.
              Vrijdag egr schoonmaken en afdoppen die hap. :D

              #18302605
              bandido
              Deelnemer
                Lid sinds:
                7 February 2010

                P.S. Had de foutmeldingen gewist en zijn niet meer terug gekomen.
                Eerst egr maar aanpakken zien we dan maar weer verder.

                #18302606
                rinus747
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  31 May 2010

                  “Lambda fouten” hebben lang niet altijd met de meetsensoren zelf te maken. Het kan ook dat de sensoren goed zijn, maar dat het uitlaatgas dat langs komt niet optimaal genoeg is, en dat de regelaar (de ECU) er van “in de war raakt”. Die ECU kan echter geen onderscheid maken tussen “sensor is fout” en “uitlaatgas heeft problemen”, en “noemt” het dan maar sensor fout…ik ben erg voorzichtig geworden om maar gelijk de lambda 1 of 2 sensor te vervangen bij een fouten als bijvoorbeeld P0130 of P0136 etc…Volgens mij verdwijnen er heel wat (dure) lambda sensoren onnodig in de prullenbak. De juiste spullen schoonmaken (als in dit geval de EGR) is vaak effectiever, en goedkoper.

                  Na het schoonmaken van EGR maar eens stationair draaien en de spanningen bekijken met een OBD lezer of zo

                  De motor moet na opwarming dan vanzelf in CLOSED LOOP gaan lopen
                  Lambda 1 moet dan beginnen te SPRINGEN tussen 0,2 (of lager) en 0.8 (en hoger)
                  Lamda 2 moet LANGZAAM heen en weer ZWEVEN tussen 0.4 en bij voorkeur maximaal 0.5 of 0.6 (of tot soms 0.7)

                  #18302607
                  bandido
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    7 February 2010

                    Thanks rinus. Probeer ook eerst de egr aan te pakken.
                    En die gegevens van de lambda zijn wel handig. Zal ik eens checken.

                    #18302608
                    bandido
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      7 February 2010

                      Vorige week vrijdag egr schoongemaakt en afgedopt. Zo`n 100 km gereden, en gisteren ging het storingslampje weer branden.
                      Uitgelezen en nu was het alleen de code:
                      P0400 – Uitlaatgasrecirculatiecircuit- bereik/prestatie (klep gesloten)
                      (0B) – Niet aanwezig
                      Auto loopt wel normaal, niets op aan te merken.
                      Lamda 1 en 2 lijkt mij in orde volgens de opcom.
                      Egr ook getest op accu. Eerste pin en laatste pin op accu aangesloten en egr opent zich dan en ging soepel normaal. Dit had ik ergens op internet gevonden.

                      #18302609
                      liviu2004
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        6 April 2014

                        Ik kan uitschrijven egr met oficiele opel software, als he stuur ecu aan mij.

                        #18302610
                        bandido
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          7 February 2010

                          Is dat niet mogelijk met opcom uitschrijven van egr

                          Verstuurd vanaf mijn E2303 met Tapatalk

                          #18302611
                          liviu2004
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            6 April 2014

                            Nee. Tech2 of mdi.

                            #18302612
                            bandido
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              7 February 2010

                              Ok. Eens kijken of er iemand in de buurt een tech2 heeft. Ik woon in limburg.

                              Verstuurd vanaf mijn E2303 met Tapatalk

                            13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.