Forumindex › Forums › Techniek › C20ne/seh (2.0 8v) › turbo-systeem op 2.0SEH?? info gevaagd
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
27 januari 2008 om 20:27 #17206573
Hallo allemaal, een maat van mij is bezig zijn kadett gsi(zie nl-tuning topic de paarse kadett)op te knappen en daar komt een 20seh in, hij zou daar graag een turbo-systeem op willen,wat is er allemaal voor nodig??
–ander spruitstuk
–turbo lader??????welk soort
–dikkere koppakking
–andere zuigers welk merk?
–orginele drijfstangen??met andere drijfstangbouten?
— enz enz enzhij hoeft niet onwijs veel pk’s te gaan krijgen:P:Pmoet wel leuk blijven he’
alle info die er is is welkom:thumbup:wors
ik hoor het graag.
groeten nick:cool:
nl-tuning
27 januari 2008 om 20:31 #17386219meende dat ronaldo laatst aantal spulletjes te koop had voor 8v turbo.. correct me if im wrong:D
27 januari 2008 om 20:32 #17386220hee kerel jij volgt mee ook overal he’:thumbup:P haha.
dat zou heel mooi zijn als hij dat te koop heeft, dan hebben we alvast een begin.
groeten nick
27 januari 2008 om 20:34 #17386221haha ach ja.. vind het allemaal erg leuk om te zien:D:D en je hebt leuke projecten:D maar ja alles waarvan ik iets weet of vragen heb, of leuk vind:D daar reageer ik op:D leer k ook alleen maar van:D
27 januari 2008 om 20:37 #17386222@opelkadetje ik vind het top dat je er op reageert, en ik leer er ook weer van;):D toppie:thumbup
–hier een foto van de kadett waar het om gaat.
[img]
groeten nick
27 januari 2008 om 20:38 #17386223leuk speledingetje:D
27 januari 2008 om 21:19 #17386224corsaboy kan je hier ook het een en het ander over vertellen!
28 januari 2008 om 05:21 #17386225dan hoop ik dat ze deze topic lezenking:king:,
en andersword het u2uen:D:D
groeten nick:agent
28 januari 2008 om 06:16 #17386226tja begin maar met een andere motor.
de seh is in mijn ogen niet geschikt als turbo motor.
zijn cv is te hoog. en als het goed is is het onderblok van een seh ook 2mm verder gevlakt dan die van een ne.
maar dit moet ik nog steeeds nameten.eerst de vraag wat wil je bereiken, en hoeveel heb je te besteden.
dat zijn altijd de 2 belangrijkste punten..Zoals ik al zei, stap aub gelijk van het idee af om een seh te pakken, die blaas je op..
Bij een geblazen motor altijd een zo laag mogelijke cv proberen te krijgen..*edit* zie nu je start post,
Tip koop een c20ne, haal bij hg motorsport een speciale plaat, neem 2x een C20LET koppakking, (NIET DE STALEN VAN DE Z20LET, want dat gaat niet goed), bouw een spruitstuk of vraag ronaldo, pak een td04 zijn redelijke goed te vinden en je bent al een heel eind op weg, met die speciale plaat ertussen en 2 koppakingen kan een c20ne rustig 1 bar druk aan, ze hebben het zelfs al getest tot 1.4 bar.. :vertag
als ik jou was zou ik eerst eens gaan voor 0.6 – 0.8 bar
en dan langzaam meer proberensucces
28 januari 2008 om 15:37 #17386227@corsaboy kijk dat is goeie informatie:thumbup, het is dus voor een maat van mij die daar graag meer info van wilt hebben,maar ik wist niet presies wat je nou moest aanpassen, de SEH heeft meer compressie dus is het minder goed om daar een turbo op te zetten dan kan je beter een c20ne nemen zoals jij eerder zegt?. Ik ga zelf 2 let motoren in 2 kadetts van mij bouwen en 2 maten van mij gaan ook aan de slag met let motoren, dus hij dacht orgineel te zijn:jerry:thumbup(is weer eens wat anders he’),
maar zn lader waar kan ik die vinden en wat moeten ze ongeveer kosten??? of zijn er hier nog ombouw setjes te koop op het forum??-ik hoor het graag,
-alle info is welkom.
groeten nick:agent
28 januari 2008 om 21:15 #17386228impreza turbotje, die spoelen superlekker.
een seh is zover ik wete niet verder gevlakt waarom?:
zuigers van een ne passen in een seh
drijfstangen passen in een seh
en de zuigers met drijfstangen passen in een seh
koppakking is hetzelfdeik had de seh opgebouwd met ne drijfstangen, no prob geen uitstekende of te laag liggende zuigers en we hebben is een ne onderblok opgebouwd met een seh krukas zuigers en drijfstangen ook geen probs.
groeten
28 januari 2008 om 22:36 #17386229van dat onderblok is ook niet 100% zeker,
moet het zelf nog nameten, alleen nog niet gedaan. Heb het van horen zeggen,
Nou zijn de onderblokken, krukassen etc gewoon gelijk aan elkaar. dat kon ik je ook wel vertellen,heb genoeg gewisseld met de verschillende zuigers in verschillende onderblokken. :D
28 januari 2008 om 22:41 #17386230heb ‘m al een berichtje gestuurd eens zelf de boeken in te gaan neuzen en te gaan vergelijken ;)
29 januari 2008 om 05:25 #17386231:hmmz:hmmz:vertag:vertag we gaan eens even rond snuffelen haha,
maar toch alle info is welkom:):).
groeten nick
bedankt voor de tips
29 januari 2008 om 11:46 #1738623229 januari 2008 om 17:38 #17386233hallo het gaat hier over mijn paarse kadett gsi seh maar ik heb ook nog een c20ne staan dus heb nog keuze hoop nog wat te horen van jullie.
gr erik
4 februari 2008 om 20:19 #17386234nog meer info?????
alles is welkom.
groeten nick
18 februari 2008 om 07:21 #17386235Ik rijd met een corsa b c20ne turbo. Laatste meting vorig jaar 239pk en 372nm bij 1,1bar turbo druk. Heb inmiddels wat dingen veranderd. Vermogen liep bovenin erg terug door te warme inlaat lucht. Dat is nu hoop ik een stuk beter. Maar moet nog gemeten worden op de bank.
Ik rijd oa met gesmede zuigers. c20xe drijfstangen. 440cc injectoren. Iets aangepast kop. Vems ecu (met oa IAT, MAP, EGT en wideband lambda sensoren). DIS ontsteking. Master Power turbo. Externe mvaux wastegate. BMW 330d intercooler. mvaux dump-valve. Turbosmart E-boost2. Sterkere mvaux drukgroep en koppelingsplaat. enz. enz.
Is en hoop tijd en geld in gaan zitten. Dus weet waar je aan begint. Een c20let met phase-2 chip is goedkoper iig. Maar wel weer erg standaard. Is maar wat je leuker vind. :)
Maar als je specifieke vragen hebt dan wil ik ze voor je beantwoorden.
18 februari 2008 om 15:08 #17386236kijk dat is weer een beetje informatie wat erg makkelijk en belangrijk is toppie:jerryking:
ik ga even het 1 en ander vragen wat hij wil en dan neem ik zeker kontakt met je op.
c20let is mooi idd ik heb er ook 2 klaar staan maar die maat van mij wil idd iets apparts:cool:
in ieder geval erg bedankt.
groeten nick
18 februari 2008 om 16:02 #17386237Beste forumers,
Zelf rijd ik ook met een c20ne en speel ook met het idee om daar een turbo op te maken
Ik heb nog een garret T28 en een standaard ic van me S14 liggen.
Graag zou ik willen weten of dit te gebruiken zou zijn op mijn c20ne?
Hoeveel kan zo een standaard blok eigenlijk verdragen ?Het belangrijkste voor mij is dat het een betrouwbaar blok wordt wie van jullie kan mij vertellen hoe ik dat het best kan berijken?
@Nl Tuning hoop dat je het niet erg vind dat ik ook mijn vraag in jou topic post
Hoor het graag van jullie
19 februari 2008 om 07:51 #17386238origineel gepost door corsaboy
, pak een td04 zijn redelijke goed te vinden .6 – 0.8 bargisterenavond weer dikke pret gehad:jerry
19 februari 2008 om 16:23 #17386239@patrick24 maakt mij niet uit, ik word er ook (hopelijk) weer een beetje wijzer van:wors:wors
groeten nick
24 februari 2008 om 12:14 #17386240heej
het is een leuk project.ik heb ook turbo op 20seh en loopt erg goed.
maar het is niet effe turbo er op en gaan.er komt wel meer bij kijken.mvg jordi
24 februari 2008 om 16:44 #17386241origineel gepost door superkaos
heejhet is een leuk project.ik heb ook turbo op 20seh en loopt erg goed.
maar het is niet effe turbo er op en gaan.er komt wel meer bij kijken.mvg jordi
nog steeds een machtig mooi ding Jordi :thumbup we moeten maar weer eens afspreken ;)’k had al wat pics laten zien aan Nick .maar.kweenie hoe ver die al is ermee. ben nu trouwens al bijna compleet v.w.b. onderdelen voor een twin:angel gewoon voor ‘t leuke maar dan met jou setup :wub
13 juli 2008 om 20:46 #17386242ben er nu zelf ook mee bezig.
iemand ervaring met de turbo’s van een c20get? of is een td04 beter?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.