Turbo defect Astra Z17DTH 2007

Forumindex Forums Modellen Astra Turbo defect Astra Z17DTH 2007

  • Dit onderwerp is leeg.
16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Auteur
    Berichten
  • #17256805
    Hugo52
    Deelnemer
      Lid sinds:
      1 January 2013

      Hallo, de turbo klapte eruit op de snelweg, de motor slog op hol maar ik heb snel ingegrepen met in de 4’e versnelling de motor op de vluchtstrook gestopt.
      Olie, en nog eens olie,
      Er staat een reparatie van tegen de 2000 euro boven mijn hoofd.
      Nu heb ik al een gekocht via de onderdelen lijn voor 300 euro.
      De slangen en intercooler heb ik bij een wasstation met hogedruk zeep schoongekregen.
      MAAAAR nu nog de turbo uitbouwen.
      Je kan nergens bij.
      Klopt het dat de dynamo moet worden uitgebouwd waarna

      Je de uitlaat kan losmaken.
      De moeren aan het spruitstuk je de turbo naar onder kan laten zakken.
      Nu zegt een garage dat je ook de radiatoren moet uitbouwen.
      Wie heeft hier ervaring mee?

      Graag je reactie, Hugo

      #18124289
      CarloAstra
      Deelnemer
        Lid sinds:
        18 December 2006

        Het is behoorlijk klusje. Maar je hoeft niet de radiateur en condensor weg te halen. Gewoon de turbo met spruitstuk in een geheel eraf halen. Je krijgt de turbo niet van het spruitstuk af als die aan de motor hangt.

        #18124290
        Hugo52
        Deelnemer
          Lid sinds:
          1 January 2013

          Bedankt voor de reactie,
          Dus het uitlaatspruitstuk losnemen.. dat is ok mogelijk.
          hoe krijg je ruimte voor het loshalen van de 3 torex van de uitlaat die in de turbo zitten. of haal je de uitlaat dieper los.
          Dan moet neem ik aan de dynamo weg?
          Groet Hugo

          #18124291
          Hugo52
          Deelnemer
            Lid sinds:
            1 January 2013

            Dus concreet, waar haal je de uitlaat los.
            Groet Hugo

            #18124292
            CarloAstra
            Deelnemer
              Lid sinds:
              18 December 2006

              Op de turbo. Bouten zitten wel behoorlijk vast, als ik ze niet los krijg dan maak ik altijd plaats door de dynamo weg te halen. Maar ik haal ook altijd de AC pomp opzij.

              #18124293
              Hugo52
              Deelnemer
                Lid sinds:
                1 January 2013

                Het is gelukt, AC pomp opzij, uilaat helemaal onderop los gehaald.
                Bovenste olieleiding los en later ook het hele olieleidingtje verwijderd.
                Spruitstuk moeren los en hoppa, naar boven.
                Wat pech met de Bout van de olieleiding, deze draaide ik rond en een bout in het spruitstuk brak af.
                Wat achterlijk is is de olieretour, ik probeerde deze netjes los te halen (wat niet lukte dus).
                Maar toen ik gewoon aan de zooi zat te trekken floepte deze los.
                Eigenlijk een reparatie die in 1 dag te doen is als je alle spullen hebt en geen tegenslag.
                Morgen ga ik de boel weer opbouwen.
                Nogmaals bedankt voor de tip.
                Nog enig idee waarom de turbo is gesneuveld?
                Groet Hugo

                #18124294
                Hugo52
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  1 January 2013

                  Helemaal fout, de nieuwe turbo lijkt ook defect.
                  Na monteren liep de auto op 3 poten.
                  Wat ik ook deed, de 4’e cilinder deed niets.
                  Toch een kleine proefrit gemaakt waarna het verschijnsel op hol slaan en enorme rookwolken weer optrad.
                  De slang bij de intercooler losgemaakt en daar liep de olie weer uit.
                  Deze auto uit 2007 met 160.000 km, wat moet ik daar nu mee, repareren, andere motor….naar de sloop….
                  Heeft iemand een idee hoe dit kan zijn ontstaan?
                  Groet Hugo

                  #18124295
                  stefanDTI
                    Lid sinds:
                    10 May 2007

                    Ik denk dat er veel meer kapot is nu, nadat je motor voor de éérste keer ophol is geslagen.

                    Het heeft niks met de turbo te maken dat de 4e cilinder niet meer aan de gang wil.
                    Denkende aan kapotte zuigerveren , waardoor geen compressie meer is op die ene cilinder.
                    Waardoor er ook weer olie langs omhoog kan.

                    Ik zeg ruilblokkie erin..
                    Opel sloper Vrijhoeven in heesbeen heeft nog wel een paar Z17DTH’s

                    #18124296
                    harrynijhof
                      Lid sinds:
                      29 March 2012

                      Anders heb ik nog wel belang bij de auto met kapotte motor?
                      Mocht je hem zo zat zijn.

                      #18124297
                      CarloAstra
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        18 December 2006

                        Heb je een pm gestuurd

                        #18124298
                        Hugo52
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          1 January 2013

                          Even een update, ik heb de compressie gemeten, cilinder 1 heeft totaal geen compressie.
                          Interessant is de oorzaak en gevolg theorie.
                          Is de turbo defect geraakt doordat deze ene cilinder geen druk meer had of is de cilinder gesloopt als gevolg van een hydro lock.
                          Als dat zo is kan de hele motor gesloopt zijn.
                          Het aanbod van deze motoren is overweldigend.
                          Er gaat nu een andere motor in.
                          Groet Hugo

                          #18124299
                          stefanDTI
                            Lid sinds:
                            10 May 2007

                            Dan klopte mijn theorie :)

                            #18124300
                            CarloAstra
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              18 December 2006

                              Hugo rijdt weer rond met een goedlopende dieseltje! Heb de oude gedemonteerd, verstuiver heeft een gat in de zuiger gebrand en zuiger was door het midden gescheurd!

                              #18124301
                              Hugo52
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                1 January 2013

                                Carlo heeft een bovenmenselijke prestatie geleverd door door een andere motor heel netjes in te bouwen, dat terwijl hij eigenlijk te ziek was om dit te doen.
                                Een behoorlijke tegenslag nog doordat er een sensor in de nieuwe motor defect was waardoor de motor niets deed….
                                Carlo, bedankt!!!!.
                                Groet Hugo

                                #18124302
                                Hugo52
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  1 January 2013

                                  Nu nog de vraag, had ik dit kunnen zien aankomen??
                                  Mogelijk wel, vanaf dat ik hem kocht hoorde ik een tik die bij 70 graden verdween.
                                  Ook, als ik een tijdje rustig had gereden en ik gaf een dot gas zag je even een enorme donkere rookpluim.
                                  Meermaals is gedacht dat er een slechte verstuiver inzat die een gat in de zuiger heeft gebrand waarna het kaartenhuis instortte.
                                  Die tik was dan waarschijnlijk de verstuiver.
                                  Groet Hugo

                                  #18124303
                                  wim-v6
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    12 August 2005

                                    De tik is de dieselklop geweest, kantelende zuiger (moet je een beetje zien als Detoneren (pingelen) bij een benzine motor (komt ook door verkeerd mengsel, en veroorzaakt eveneens motorschade.

                                    Willem

                                  16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.