Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Turbo defect Astra Z17DTH 2007
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
4 april 2013 om 18:16 #17256805
Hallo, de turbo klapte eruit op de snelweg, de motor slog op hol maar ik heb snel ingegrepen met in de 4’e versnelling de motor op de vluchtstrook gestopt.
Olie, en nog eens olie,
Er staat een reparatie van tegen de 2000 euro boven mijn hoofd.
Nu heb ik al een gekocht via de onderdelen lijn voor 300 euro.
De slangen en intercooler heb ik bij een wasstation met hogedruk zeep schoongekregen.
MAAAAR nu nog de turbo uitbouwen.
Je kan nergens bij.
Klopt het dat de dynamo moet worden uitgebouwd waarnaJe de uitlaat kan losmaken.
De moeren aan het spruitstuk je de turbo naar onder kan laten zakken.
Nu zegt een garage dat je ook de radiatoren moet uitbouwen.
Wie heeft hier ervaring mee?Graag je reactie, Hugo
4 april 2013 om 20:50 #18124289Het is behoorlijk klusje. Maar je hoeft niet de radiateur en condensor weg te halen. Gewoon de turbo met spruitstuk in een geheel eraf halen. Je krijgt de turbo niet van het spruitstuk af als die aan de motor hangt.
4 april 2013 om 21:02 #18124290Bedankt voor de reactie,
Dus het uitlaatspruitstuk losnemen.. dat is ok mogelijk.
hoe krijg je ruimte voor het loshalen van de 3 torex van de uitlaat die in de turbo zitten. of haal je de uitlaat dieper los.
Dan moet neem ik aan de dynamo weg?
Groet Hugo4 april 2013 om 21:34 #18124291Dus concreet, waar haal je de uitlaat los.
Groet Hugo5 april 2013 om 17:41 #18124292Op de turbo. Bouten zitten wel behoorlijk vast, als ik ze niet los krijg dan maak ik altijd plaats door de dynamo weg te halen. Maar ik haal ook altijd de AC pomp opzij.
5 april 2013 om 18:48 #18124293Het is gelukt, AC pomp opzij, uilaat helemaal onderop los gehaald.
Bovenste olieleiding los en later ook het hele olieleidingtje verwijderd.
Spruitstuk moeren los en hoppa, naar boven.
Wat pech met de Bout van de olieleiding, deze draaide ik rond en een bout in het spruitstuk brak af.
Wat achterlijk is is de olieretour, ik probeerde deze netjes los te halen (wat niet lukte dus).
Maar toen ik gewoon aan de zooi zat te trekken floepte deze los.
Eigenlijk een reparatie die in 1 dag te doen is als je alle spullen hebt en geen tegenslag.
Morgen ga ik de boel weer opbouwen.
Nogmaals bedankt voor de tip.
Nog enig idee waarom de turbo is gesneuveld?
Groet Hugo6 april 2013 om 16:38 #18124294Helemaal fout, de nieuwe turbo lijkt ook defect.
Na monteren liep de auto op 3 poten.
Wat ik ook deed, de 4’e cilinder deed niets.
Toch een kleine proefrit gemaakt waarna het verschijnsel op hol slaan en enorme rookwolken weer optrad.
De slang bij de intercooler losgemaakt en daar liep de olie weer uit.
Deze auto uit 2007 met 160.000 km, wat moet ik daar nu mee, repareren, andere motor….naar de sloop….
Heeft iemand een idee hoe dit kan zijn ontstaan?
Groet Hugo6 april 2013 om 21:04 #18124295Ik denk dat er veel meer kapot is nu, nadat je motor voor de éérste keer ophol is geslagen.
Het heeft niks met de turbo te maken dat de 4e cilinder niet meer aan de gang wil.
Denkende aan kapotte zuigerveren , waardoor geen compressie meer is op die ene cilinder.
Waardoor er ook weer olie langs omhoog kan.Ik zeg ruilblokkie erin..
Opel sloper Vrijhoeven in heesbeen heeft nog wel een paar Z17DTH’s7 april 2013 om 00:56 #18124296Anders heb ik nog wel belang bij de auto met kapotte motor?
Mocht je hem zo zat zijn.7 april 2013 om 15:53 #18124297Heb je een pm gestuurd
11 april 2013 om 16:58 #18124298Even een update, ik heb de compressie gemeten, cilinder 1 heeft totaal geen compressie.
Interessant is de oorzaak en gevolg theorie.
Is de turbo defect geraakt doordat deze ene cilinder geen druk meer had of is de cilinder gesloopt als gevolg van een hydro lock.
Als dat zo is kan de hele motor gesloopt zijn.
Het aanbod van deze motoren is overweldigend.
Er gaat nu een andere motor in.
Groet Hugo11 april 2013 om 18:18 #18124299Dan klopte mijn theorie :)
17 mei 2013 om 20:32 #18124300Hugo rijdt weer rond met een goedlopende dieseltje! Heb de oude gedemonteerd, verstuiver heeft een gat in de zuiger gebrand en zuiger was door het midden gescheurd!
18 mei 2013 om 10:29 #18124301Carlo heeft een bovenmenselijke prestatie geleverd door door een andere motor heel netjes in te bouwen, dat terwijl hij eigenlijk te ziek was om dit te doen.
Een behoorlijke tegenslag nog doordat er een sensor in de nieuwe motor defect was waardoor de motor niets deed….
Carlo, bedankt!!!!.
Groet Hugo18 mei 2013 om 10:36 #18124302Nu nog de vraag, had ik dit kunnen zien aankomen??
Mogelijk wel, vanaf dat ik hem kocht hoorde ik een tik die bij 70 graden verdween.
Ook, als ik een tijdje rustig had gereden en ik gaf een dot gas zag je even een enorme donkere rookpluim.
Meermaals is gedacht dat er een slechte verstuiver inzat die een gat in de zuiger heeft gebrand waarna het kaartenhuis instortte.
Die tik was dan waarschijnlijk de verstuiver.
Groet Hugo19 mei 2013 om 07:27 #18124303De tik is de dieselklop geweest, kantelende zuiger (moet je een beetje zien als Detoneren (pingelen) bij een benzine motor (komt ook door verkeerd mengsel, en veroorzaakt eveneens motorschade.
Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.