Trillingen in aandrijving? Insignia 2.8 4X4 Sportstourer

Forumindex Forums Overige 4×4 Trillingen in aandrijving? Insignia 2.8 4X4 Sportstourer

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Berichten
  • #17238367
    Ascona78
    Deelnemer
      Lid sinds:
      9 May 2011

      Afgelopen weekend teruggekomen uit Spanje, bij een stop bij een tankstation! leek het bij het wegrijden dat ik met lekke banden reed.
      Bij optrekken en bij sturen begint de achterasaandrijving te trillen. Auto staat nu bij de Opel dealer, zij weten niet wat er aan de hand is.

      Bij een constante snelheid, zelfs bij 200 km/u en hoger is er niets te voelen, alleen bij wegrijden en snel optrekken, wie heeft hier ervaring mee? Wat kan de oorzaak zijn?

      Het betreft een 2 jaar oude SportTourer 2.8 V6 4X4 met 65000 km op de teller, net een maand uit de fabrieksgarantie, een topauto tot dusver.

      #17886614
      kadett4x4
      Deelnemer
        Lid sinds:
        6 July 2004

        kan er niet een gewicht van je as af zijn?????
        as kapot ofzo????
        is de bandenspanning overal hetzelfde?????
        zit er geen spelling op je rubbers, of een kapot?????
        heb anders ook geen idee.

        groeten.

        #17886615
        The Undertaker
          Lid sinds:
          29 January 2005

          Wat was het probleem?

          #17886616
          Ascona78
          Deelnemer
            Lid sinds:
            9 May 2011

            Door de garage is nadat in eerste instantie de tussenbak vervangen is, ook de differentieel vervangen. Achteraf blijkt dat alleen de filter van de oliepomp (in de differentieel, wat bekend is bij OPC modellen van dit bouwjaar, echter mijn auto was niet vermeld in de lijst van Opel) vervuild was waardoor er niet voldoende krachtoverbrenging was, hetgeen leidde tot een schokkende aandrijving. Door het vervangen van de differentieel is uiteraard ook een schoon filter teruggeplaatst. problemen zijn nu weg.

            #17886617
            Ascona78
            Deelnemer
              Lid sinds:
              9 May 2011

              En 60000 km verder zijn ze er weer!

              #17886618
              RamSwa72
              Deelnemer
                Lid sinds:
                5 February 2014

                Gelukkig weet je dat het nu alleen een filter vervangen is dat zal kwa kosten dus wel mee vallen
                Succes met de reparatie

                #17886619
                Ascona78
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  9 May 2011

                  Tja, deze is net vervangen en trilling is weer terug!

                  #17886620
                  Haasje17
                  Moderator
                    Lid sinds:
                    8 September 2009

                    Ik zou denken dan onbalans in de tussenas. Versnellingsbak naar het difrentieel.

                    #17886621
                    Ascona78
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      9 May 2011

                      Wat denk je, heeft de garage mijn oude differentieel teruggeplaatst. Om de kosten te drukken. Maar deze was al in 2011 vervangen. Vandaar deze problemen weer. Nu weer nieuwe differentieel besteld.
                      Veel ongemak en een torenhoge rekening verwacht ik nu. :wtf

                      #17886622
                      InsignieJA
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        26 June 2016

                        Hoe is dit verhaal afgelopen als ik vragen mag?

                        #17886623
                        Ascona78
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          9 May 2011

                          Uiteindelijk nieuw differentieel onder gedeeltelijke coulance van Opel vervangen. Sindsdien geen problemen meer zelfs niet met 260 km/h op Autobahn

                          #18351410
                          Schietaert
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            5 January 2018

                            Hallo, interessant verhaal en ik lees toch regelmatig dat deze problemen zich voordoen met de 4×4 uitvoering. Zelf heb ik ook een Insignia 2l diesel 4×4 en mijn verhaal begon bij ongeveer 100.000km. Bij het wegrijden, schokken en nog veel erger als je de wielen links of rechts draait en dan weg rijdt. Naar de garage met de auto, na heel wat tijd er verschillende verkeerde onderdelen te vervangen kwam men eindelijk tot de conclusie dat er iets verkeerd was met de Haldex koppeling. Die is dan vervangen, uiteindelijk en na lang aandringen was er wel een financiële tussenkomst van Opel maar het heeft mij toch ongeveer €2500 gekost. Er was ook 2j waarborg op deze herstelling. Na ongeveer anderhalf jaar en ongeveer 40.000km was het probleem er echter weer! Wagen weer naar de garage, weg voor meer dan een maand, gratis hersteld maar nu met de melding van GEEN garantie! Schijnbaar hebben ze niet echt veel vertrouwen in hun eigen kunnen!! Nu zijn we minder dan een jaar verder en het probleem steekt de kop weer op!!! Ik heb nu de vraag gesteld om dit natuurlijk weer onder garantie te herstellen. het kan toch niet zo zijn dat dit niet opgelost kan worden? Het gaat hier toch duidelijk over een constructie fout! Ik gebruik de wagen meestal op de autostrade, heb geen aanhangwagen of caravan dus enkel gewoon gebruik.

                            Behalve dit vind ik het een fantastische wagen en zou ik zeker teug een insignia 4×4 kopen.

                            Stefan

                          12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.