Forumindex › Forums › Techniek › Banden, remmen en onderstel › trillen tijdens rijden
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
27 augustus 2010 om 15:01 #17225249
gister even bij de garage geweest om de kadett V6 even uit te lijnen aangezien t stuur trilde
netjes uitgelijnd
ow wat was ie blij dat ik alles al gangbaar had
dus vanavond ff de A15 op alleen nu trilt t nog iets in t stuur
is goed uitgelijnd
velgen pas gebalanceerd(komen van de cabrio af en had daar mee geen last)
iemand een idee waar k kan zoeken
schijven kan niet denk k want met remmen trilt er niets
t is puur in het stuur hele ligte trilling
geprobeerd met 120 km/h
27 augustus 2010 om 18:52 #17720133toch even opnieuw ballanceren.
Uitlijnen heeft niks met trillen te maken.Maak ook eens het raak vlak van de velg en de remschijf schoon.
28 augustus 2010 om 10:55 #17720134heb de velgen van me andere auto af en die had het niet
vind t beetje vreemd
en ze zijn nog niet lang geleden gedaan
29 augustus 2010 om 11:37 #17720135voor en achter es omwisselen ? als het dan weg is weet je dat het aan de wielen lag..
29 augustus 2010 om 14:16 #17720136origineel gepost door jblfreak
heb de velgen van me andere auto af en die had het nietvind t beetje vreemd
en ze zijn nog niet lang geleden gedaan
Ja dat kan.
Maakt het altijd mee met de grote winterbanden-zomerbanden wissel. wielen komen goed van de auto af en nog geen 3 maanden later bij het terug zetten trilt de auto.30 augustus 2010 om 06:35 #17720137dat is leuk alleen voor is 7,5 j en achter 9j haha
30 augustus 2010 om 16:24 #17720138origineel gepost door jblfreak
dat is leuk alleen voor is 7,5 j en achter 9j hahadan gaat omwisselen het niet worden nee :P
Anders ff langs de bandenboer/garage/iemand met een balanceer apparaat. Dat weet je zeker of je wielen nog steeds goed zijn. Kun je die uitsluiten.
Je hoeft maar net iets geraakt te hebben en tis beurt :)
30 augustus 2010 om 16:44 #17720139Ben je niet stiekem de centreer ringen vergeten? Die blijven nog wel eens plakken aan de naaf…….
Ik weet verder niet hoe het profiel is.
Maar een cuppend profieltje gaat ook trillen.
Vooral met jou wielen, kan je helaas niet van voor naar achter wisselen waardoor de achterbanden gaan cuppen..Normaal wordt er van voor naar achter gewisseld om dat tegen te gaan. Dat is dan wel weer een nadeel van brede wielen achter….ze gaan achter cuppen en dan zit je met lawaai/trillingen.
30 augustus 2010 om 16:45 #17720140origineel gepost door Fearless
Ben je niet stiekem de centreer ringen vergeten? Die blijven nog wel eens plakken aan de naaf……..dat maakt inprincipe toch niet uit ? je trekt em met de bouten toch wel op zen plaats ?
30 augustus 2010 om 16:48 #17720141Op zich wel, als je ze perfect kruislings aandraait moet het kunnen.
zo reedt ik met Vw velgen, staal… Deze hebben een iets groter naafgat. Had de bouten met de hand perfect aangedraait zodat ie centreren kon. Maar je merkte gewoon dat het niet lekker zat.
30 augustus 2010 om 20:05 #17720142k zal er morgen eens mee verder gaan en ff langs me garage
ben benieuwd
1 september 2010 om 17:06 #17720143origineel gepost door Fearless
Op zich wel, als je ze perfect kruislings aandraait moet het kunnen.zo reedt ik met Vw velgen, staal… Deze hebben een iets groter naafgat. Had de bouten met de hand perfect aangedraait zodat ie centreren kon. Maar je merkte gewoon dat het niet lekker zat.
hmm ok.. dan kan dat het dus ook zijn bij de wielen van men omega… die trillen bij de 80km/h ontzettend.. maar es ff een paar centreerringen charteren ergens :P
4 september 2010 om 10:58 #17720144we zijn er uit
er zit helaas een slag in een velg
dus moet k m ff laten richten
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.