trillen stuur + bijgeluid snelheid >25

Forumindex Forums Modellen Astra trillen stuur + bijgeluid snelheid >25

  • Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #17239195
    Astra_DLS
    Deelnemer
      Lid sinds:
      6 March 2008

      Sinds vanmorgen trilt het stuur van de astra continu vanaf ca. 50 km/h. Dacht eerst aan balanceren ivm redelijk recent nieuw laten balanceren en kon een loodje vanaf zijn, maar ik heb nu ander vermoeden.

      Op de terugweg van huis hoorde ik in een keer ook een soort van bonk / flop geluid van ca. 30 km/h. Ik dacht dat mijn band lek was, omdat ik ook de pedalen voelde ‘stuiteren’ en stuur trillen en het geluid. Thuis gekomen bleek het dus toch geen lekke band te zijn.

      Iemand idee waar ik moet zoeken? Speling op de banden is minimaal, maar zou een oorzaak kunnen zijn. Kromme remschijven lijkt me niet, omdat het met remmen oid niet overgaat / erger wordt. Ook niet iets van aandrijfassen, want ontkoppeld doet ie het ook.

      #17895428
      arjontje
      Deelnemer
        Lid sinds:
        31 March 2006

        zitten de wielen wel vast?

        #17895429
        Astra_DLS
        Deelnemer
          Lid sinds:
          6 March 2008

          Kansloos genoeg was dat het probleem. Monteur heeft toen 1 band niet goed aangeslagen. Ik ben ook niet gewend om na te moeten draaien, aangezien mijn normale monteur dit goed genoeg doet….

          Thnx voor je hulp..

          #17895430
          RISL
          Moderator
            Lid sinds:
            24 January 2011

            Nou, das goedkoop opgelost dan ;)

            #17895431
            Astra_DLS
            Deelnemer
              Lid sinds:
              6 March 2008

              Gelukkig wel. Begon al doomscenario’s te zien van reparaties van honderden euro’s. Wel weer wat geleerd :)

              #17895432
              Fearless
              Deelnemer
                Lid sinds:
                9 January 2005

                Stalen wielen durf ik wel aan te ratelen met de luchtsleutel. Gewoon op stand vier tot ie nie meer verder wil.
                Enkel doe ik ze gewoon netjes met de momentsleutel omdat anders niemand de wielen meer los kan krijgen, als ze stil staan met een lekke band en ze willen het resevewiel plaatsen :P

                Lichtmetaal zoiezo altijd met de momentsleutel. dit omdat het materiaal veel meer uitzet dan een stalen velg, en zo de bouten ook losser kunnen komen.

                Het beste is nog altijd…..voor elk wiel de momentsleutel er bij.

                #17895433
                RISL
                Moderator
                  Lid sinds:
                  24 January 2011

                  Ja, en lichtmetaal op 100 of 110 Nm, dacht ik

                  #17895434
                  MrTor1997
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    24 May 2016

                    had dit laatst ook in mijn corsa b… pas velgen opnieuw gespoten … 150 km verder op in maastricht de berg af met 180 en aan het einde een klapperend geluid alsof mijn aandrijfas rond knallende onder de kap. kwam ik thuis… ja hoor de wielbouten zaten niets eens hand vast hahaha

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.