Trillen bij stationair draaien

Forumindex Forums Modellen Meriva, Agila Trillen bij stationair draaien

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Auteur
    Berichten
  • #18355667
    Kathleen
    Deelnemer
      Lid sinds:
      4 May 2018

      Mijn Meriva 1.7 diesel met ongeveer 117 000 km (bj 2008) trilt sinds enkele maanden bij stationair draaien. Hij doet het alleen met warme motor. Voor de rest rijdt hij prima en bij koude motor trilt hij niet. Toerental blijft bij stationair draaien rond de 1000. Als ik gas geef tijdens het stilstaan stopt het trillen. Moeilijk uit te leggen wat ik voel, maar het lijkt alsof er ergens lucht ontsnapt of teveel diesel vrijkomt of zo. Ben ermee naar mijn garage geweest, die vond niet direct iets. Dan laten uitlezen in een Bosch servicepunt omdat hun computer vorige keer mijn stuurhoeksensor- probleem juist aangaf. Geen foutmelding. Omdat het trillen frequenter wordt en de auto een groot onderhoud moest krijgen heb ik hem woensdag weer naar de garage gebracht. De garagist zei dat de benzinefilter enorm vuil was en heeft die vervangen. Daarna is hij gaan rijden en heeft ie geen trilling gevoeld. Hij hoopte het probleem hiermee verholpen te hebben. Een uurtje nadat ik de wagen had opgehaald en hij een warme motor had, deed hij het echter weer. Garage gebeld. Garagist denkt aan de benzinepomp of de EGR klep. Beide geen goedkope onderdelen, om van het werk te zwijgen. Aangezien ik geen zekerheid heb, ben ik niet geneigd om iets te laten vervangen en als het dat niet is het andere… Herkent iemand dit probleem?

    1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.