Trillen bij 2000 tpm in zijn 4,5 en 6 de versnelling

Forumindex Forums Modellen Vivaro, Movano, Arena, Combo (Bedrijfswagens) Trillen bij 2000 tpm in zijn 4,5 en 6 de versnelling

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #18342843
    info@hoogendamcompressoren.nl
    Deelnemer
      Lid sinds:
      2 May 2017

      Goede dag Weet iemand een oplossing voor het trillen van de motor als je + – 2000 tpm. rijd, zeker als hij wat moet werken zoals een bergje op of met een aanhanger.
      dit is geleidelijk gekomen en erg irritant maar de Opel garage doet zeker zijn best maar heeft samen met de importeur geen oplossing maar het schijnt dat ik niet de enige bent en een groot probleem voor ze is.
      Het was mijn eerste Opel Vivaro en in het begin leek het een fijne STILLE bus te zijn maar n één jaar is de versnellingsbak al geheel gereviseerd en nu dit weer
      waarbij de stille werkomgeving ook weg is, Nee dit had ik niet verwacht van Opel !!
      Gegevens
      Opel Vivaro L1 H1 120 pk
      Bjr: 10-2015
      KM stand: 26894

      Als iemand een oplossing heeft dan hoor ik het graag.

      Mvg. André Maurice

      #18343565
      info@hoogendamcompressoren.nl
      Deelnemer
        Lid sinds:
        2 May 2017

        Waarschuwing bij het kopen van een nieuwe Opel Vivaro !!
        Let er op dat als je een Opel Vivaro wil gaan kopen dat je na + – 26000 een geheel andere
        Opel rijd als dat je tijdens de proefrit heb gedaan, De Opel gaat op een gegeven moment
        nadat hij zeer stil en tevreden zijn werk deed veranderen in een brommende en trillende Opel Vivaro,
        dat doet hij vooral als moet werken en in zijn 4,5,en 6 versnelling.
        Het is dan net of hij op 3.1/2 cilinder gaat lopen.
        Volgens de Opel importeur / technische dienst is dit een bekent bij de Vivaro
        maar dit is geen probleem , maar een product eigenschap en ze gaan er niets aan doen ?
        Dus Bezint eer ge begint .

        #18343568
        bart-gsi
        Deelnemer
          Lid sinds:
          7 July 2012

          of.. je pint jezelf niet vast op 1 monteur en gaat een keer kijken of iemand van het forum je hiermee kan helpen.. als een vivaro stil en trillingsvrij kan rijden vanaf de eerste kilometer moet hij dat zeker 2 ton vol kunnen houden.. dus bullshit als ze dit achter een kwaal verschuiven…

          zijn de motorsteunen in orde??
          is de inspuiting nog goed?? zo niet zijn de injectoren nog werkend en is je hogedrukpomp/brandstof druk regelaar goed??
          zo zijn er meerdere vragen.. dus kijk eens of er iemand hier op het forum s in de buurt van jouw die je kan helpen met op onderzoek uitgaan om dit te verbeteren… opel laat wel meer steken vallen..

          #18351923
          Dietervd
          Deelnemer
            Lid sinds:
            18 January 2018

            Dag iedereen,

            Heb nu sinds oktober 2017 een nieuwe Vivaro 145 pk.

            Na 5000 km merkte ik al dat hij inderdaad gelijk jullie zijden trilde rond de 2000 toeren in 4, 5 en 6de versnelling.

            wat ik ook merk is als ik helemaal links draai een klak geluid hoor op het einde van mijn draairichting.

            hebben jullie al een beter idee wat dit probleem zou kunnen zijn?

            Dus de versnellingsbak is nog steeds een zwak probleem??

            Alvast bedankt

            Groeten Dieter

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.