Trekhaak overzetten

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Trekhaak overzetten

• Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Klopper

Beste medeweggebruikers,

Ik wil graag de trekhaak van de X18XE overzetten naar de Y26SE. Dit is in mijn ogen allemaal vrij recht door zee, behalve het knelpuntje genaamd; elektra.
      Bij de X18XE zal deze waarschijnlijk gewoon aan de achterlichten gekoppeld zitten, maar weet niet of het ook zo makkelijk is bij de Y26SE, aangezien deze check-control op de BC heeft zitten.
      Hoe zit dit dan origineel bij een auto met trekhaak en BC?
      Ook had ik gelezen over bepaalde busjes in het frame voor de montage van de trekhaak zelf. Zijn deze er zo uit te persen, of zitten ze er gewoon los in?

Vannos
      Deelnemer

zijn het beide station wagens of ?

dan heb ik nog wel een handige link voor je

Vannos
        Deelnemer

zijn het beide station wagens of ?

dan heb ik nog wel een handige link voor je

Klopper

Zijn beide sedans

Vannos
            Deelnemer

hier ze geven 2 types aan bij bosal

http://www.catalogue.bosal.com/pages/tow_carspecnr_list.php?query_nr=3&make=OPEL&model=Vectra+C&body=01″ onclick=”window.open(this.href);return false;

waarschijnlijk pas hij wel. je zit inderdaad met je elektra, dat word waarschijnlijk een setje aanschaffen waar een aantal regel modules tussen zitten.
              als je de handleiding leest kom je er wel uit !

blackbonkie

busjes zitten er los in en kunnen er naar boven uit, op passen dat ze niet om vallen want dan liggen ze in de balk

wim-v6
                Deelnemer

Busjes liggen los in de carroserie en kan je er uit tillen met en magneetje

Electra: Controleer of je voorbereiding hebt op deze verlichting, dat is een 4kante stekker bij als het goed is linker achterlicht of onder de plaat bij de slotpen.

als dat zo is, kan je zo een kabelset kopen met stekker om deze aan te sluiten, ook werkt dan de mistlampuitschakeling direct zoals het hoort.

> wel even een relais voor het remlicht bestellen bij de dealer en plaatsen achter het dachboard kastje onder het lampcontrole doosje in de relaisvoet.

Willem

Klopper

Waar is dat relais dan precies voor?
                    En neem aan dat het rukpukkel-lampje in ‘t dashboard dan gaat branden? :D (of is het relais precies daarvoor?)

wim-v6
                    Deelnemer

Wat zet ik er net bij

Relais voor de Remlichten..

dus is ie voor de remlichten, die doen het namelijk niet als je de trekhaak via de officiele weg aanstekkert. de rest werkt dan weer wel..

relais erin en remlichten werken dan wel..

jouw trekhaak lampje werkt nu al!!! draai er maar eens een lampje in, koppel knipper links en rechts bij het relais aan elkaar, en zet de knipper aan naar links of rechts. gaat ie gewoon mee knipperen, de knipperlicht controle zit in de MT, niet in de lampcontrole..

Willem

Klopper

Zit dit relais dan niet standaard in een X18XE?

wim-v6
                        Deelnemer

relais zit niet standaar in welke Vectra-B dan ook.

Als de trekhaak bij de achterlichten is geknoopt is ie ook niet nodig.

ik had mazzel, bij mij was de trekhaak onder mijn 1996 B1 door de OPEL gemonteerd, zo had ik dus de constante stroom Origineel via hoofdzekeringen kast, en hadden ze het relais geplaatst, enkel voor niks, want de verlichting zat wel bij de achterlichten geknoopt omdat een stekker hiervoor niet aanwezig was.

relais heb ik dus niet hoeven halen.

Willem

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.