trekhaak astra H

Forumindex Forums Modellen Astra trekhaak astra H

  • Dit onderwerp is leeg.
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #17274356
    opel-mark
    Deelnemer
      Lid sinds:
      6 March 2011

      Vreemd gevalletje met de trekhaak onder de astra H, doe ik de aanhanger erachter (gewone lampen) dan werkt alles prima, doe ik de onlangs gekochte twinnyload fietsendrager erachter dan werkt er niks, in de fietsendrager zitten ook gewone lampen dus je zou zeggen dat zou moeten werken, maar helaas helemaal niks.

      ik heb nog geprobeerd led lampen van het niet canbus type te plaatsen maar helaas ook dan werkt het niet.

      bestaat er iets met een trekhaak waar een schakelaar in verborgen zit zodat hij de trekhaak ‘ziet’ zodat hij met de stekker van de aanhanger hem wel ziet en met de fietsendrager niet ??? want ik sta even voor een raadsel.

      de stekker van aanhangwagen en fietsendrager is 7 polig, de aansluiting onder de astra is 13 polig multicon dus dat past allemaal op elkaar.

      iemand enig idee ?

      #18302916
      Misiu
      Deelnemer
        Lid sinds:
        19 August 2014

        Krijg je wel gewoon spanning op de contactdoos van je auto?
        Heb wel gehad dat er steeds problemen waren met de richtingaanwijzers (snel knipperen en na 6 keer uit). Oplossing was er 24V lampjes in te zetten op alleen de richtingaanwijzers.
        Mijn theorie is dat de raw teveel stroom trekt, het systeem gaat klagen en daarom de lampjes uitschakelt.
        Voorbeeld;
        12 watt lampjes
        12 watt / 12 volt = 1 ampere (per lampje)
        12 watt / 24 volt = 0,5 ampere (per lampje)

        Misschien dat jou auto gerelateerd hieraan gaat klagen? Is maar een theorie…

        #18302917
        opel-mark
        Deelnemer
          Lid sinds:
          6 March 2011

          Het stomme is dat hij het met de aanhanger wel gewoon doet, maar daar zit wel weer een langere draad aan, misschien dat het daar aan ligt.

          ik zat er aan te denken dat misschien de schakelaar voor het uitzetten van het misachterlicht als de stekker erin zit iets mee te maken heeft, maar dat is ook zo vreemd bij een nieuwe stekker, en het schema hoe of wat er geschakeld wordt kan ik nergens vinden.

          Doe ik de fietsendrager bij de buurman op de auto (geen canbus) dan werkt het allemaal gewoon, echt een vreemd iets.

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.