Trekgewicht van Corsa verhogen

Forumindex Forums Overige APK & RDW Trekgewicht van Corsa verhogen

  • Dit onderwerp is leeg.
17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Auteur
    Berichten
  • #17238261
    Vauxhall Corsa
      Lid sinds:
      25 April 2011

      Wij hebben een Vauxhall Corsa en bij het invoeren hebben ze bij het trekgewicht 0 kg neergezet.
      Nu zit er wel een trekhaak op en zou er theoretisch niets aan mogen hangen. (misschien zelfs nog geen fietsendrager)

      Is dit bij de RDW administratief te verhogen of moet je er dan mee langs bij de RDW ?

      #17885059
      jethro
      Deelnemer
        Lid sinds:
        3 February 2008

        Yes indeed, ff met de RDW bellen. Hoor je gelijk hoe verder.
        Ging wel gemakkelijk met het invoeren zo te horen…….geen trekhaak gezien. :kewlpics
        Of het is een afneembare :hmmz
        Of RDW mannetje was een beetje lui bij het invullen…….. :jerry
        FF bellen dus.
        Laat maar eens horen hoe het afgelopen is……………
        Zit het plaatje op de trekhaak??

        #17885060
        Vauxhall Corsa
          Lid sinds:
          25 April 2011

          Bij het invoeren zat de trekhaak er nog niet op. Maar bij mijn Engelse Peugeot 206 ook toen niet(inmiddels wel), maar daar hebben ze wel het trekgewicht genoteerd.

          Het plaatje zit nog op de trekhaak.

          Ik zal eens contact opnemen met de RDW hierover

          #17885061
          Anoniem
            Lid sinds:
            1 January 1970

            dat is simpel te regelen

            je kunt gewoon een brief sturen naar het rdw
            met je vraag en dan wordt het wel geregeld
            je hoeft er niet voor naar een keuringsstation

            maar dat zullen ze bij de rdw ook wel ff vertellen
            zijn kunnen dan ook melden wat je even mee moet sturen ;)

            #17885058
            jethro
            Deelnemer
              Lid sinds:
              3 February 2008

              Een brief sturen is ZO jaren negentig. :D :D :jerry :jerry :kewlpics
              Maarja als ge nog postzegels over hebt……………….
              ;)

              #17885057
              Vauxhall Corsa
                Lid sinds:
                25 April 2011

                Ik heb een mail gestuurd (iets meer van deze tijd :D ;) ) met mijn vraag naar de RDW en zou binnen 3 dagen een reactie krijgen….. dus maar ff afwachten.

                #17885056
                xanquezer
                  Lid sinds:
                  21 April 2011

                  Geen caravan erachter hangen want anders is het : Waar gaat de caravan met die auto naar toe :P

                  #17885055
                  Vauxhall Corsa
                    Lid sinds:
                    25 April 2011

                    Wij hebben een Eriba Puck caravan ( http://eribapuck.webs.com ) Die weegt leeg 410 kg en maximaal beladen 600 kg dus die kan er wel achter. :D ;)

                    #17885054
                    xanquezer
                      Lid sinds:
                      21 April 2011

                      @Vauxhall Corsa wrote:

                      Wij hebben een Eriba Puck caravan ( http://eribapuck.webs.com ) Die weegt leeg 410 kg en maximaal beladen 600 kg dus die kan er wel achter. :D ;)

                      Dat moet helemaal goed komen!

                      750 KG mag je maximaal (zonder rijbewijs E)

                      #17885062
                      Vauxhall Corsa
                        Lid sinds:
                        25 April 2011

                        Ik heb vanmiddag de RDW gebeld en zij vertelde dat ik kentekenbewijs deel 1A naar Veendam moet sturen met een begeleidende brief.
                        Zij gaan dan kijken of ze iets kunnen vinden over het trekgewicht van een Vauxhall Corsa. Zo niet dan bieden ze een aantal mogelijkheden. (Via importeur o.a.)
                        Maar wat ik vergeten ben te vragen is of ik mijn kentekenbewijs deel 1A wel terug krijg in het geval dat er niets bekend is bij de RDW en via de importeur (ik zou niet weten wie dat in NL is… Opel?) ook niet……..
                        In dat geval zou het minder geld kosten om het zo te laten met het risico van een bekeuring en met een klein risico van de pakkans.(paar keer per jaar binnen NL met Eriba Puck en een aanhangertje)

                        Ik heb wel een andere Vauxhall Corsa gevonden (1.0 motor ipv mijn 1.4) met NL kenteken (87-HR-RZ) bij wie wel het trekgewicht is vermeld. 420 kg ongeremd en 700 kg geremd.
                        Hier zou ik met de aanhanger en Eriba Puck al voldoende aan hebben.

                        #17885063
                        Anoniem
                          Lid sinds:
                          1 January 1970

                          @jethro wrote:

                          Een brief sturen is ZO jaren negentig. :D :D :jerry :jerry :kewlpics
                          Maarja als ge nog postzegels over hebt……………….
                          ;)

                          had ik inderdaad ff vergeten te melden maar je moet wel n deel van je
                          kenteken mee sturen

                          dat kun je niet ff scannen en mailen ;) ;)
                          dus postzegels kopen :jerry :jerry

                          #17885064
                          McKaamos
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            10 December 2009

                            @xanquezer wrote:

                            @Vauxhall Corsa wrote:

                            Wij hebben een Eriba Puck caravan ( http://eribapuck.webs.com ) Die weegt leeg 410 kg en maximaal beladen 600 kg dus die kan er wel achter. :D ;)

                            Dat moet helemaal goed komen!

                            750 KG mag je maximaal (zonder rijbewijs E)

                            Nee hoor ;)
                            Totale combinatie met een B rijbewijs mag 3500kg zijn.
                            Daarbij mag de aanhanger plus laadvermogen (dus niet daadwerkelijke belading!) het trekvermogen van de trekkende auto niet overschrijden.

                            Maja, een Corsa is gewoon licht en mag niet zoveel trekken. Ik geloof maximaal 800kg geremd of 450kg ongeremd.

                            Edit:
                            Ff opgezocht. De Corsa B 1.4i (X14SZ) van m’n vriendin staat geregistreerd met 900kg geremd en 450kg ongeremd.

                            #17885065
                            Vauxhall Corsa
                              Lid sinds:
                              25 April 2011

                              Van de week heb ik een brief van de RDW gekregen met de mogelijkheden om aan te tonen of te kunnen achterhalen wat de trekgewichten zijn:

                              1: Een verklaring van de registrerende instantie uit de Europese lidstaat van waaruit het voertuig in het verleden is ingevoerd in NL. In deze verklaring moet staan wat het voertuig geremd en ongeremd mag trekken.

                              2: Een verklaring van de voertuigfabrikant van uw voertuig wat de aanhangergewichten zijn.

                              3: Een verklaring van de NL importeur waaruit blijkt wat de nationale NL goedkeuring van het voertuig is, met de daarbij behorende aanhangwagengewichten.

                              4: Een foto van het typeplaatje van uw voertuig waaruit de aanhangwagengewichten te herleiden zijn. Vermelding van b.v. GVWR (maximum massa voertuig) en GCWR (maximum massa samenstel). Deze foto wordt als een fabrieksverklaring gezien.

                              Een foto maken van het typeplaatje is geen probleem.
                              Ook kreeg ik net een mail van GM NL dat ze een verklaring hebben opgestuurd van de trekgewichten.

                              Hopelijk kan het dan binnenkort geregeld worden.

                              #17885066
                              Fearless
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                9 January 2005

                                Is het nou zo moeilijk omdat die wagen is ingevoerd???

                                Volgens mij moet het normaal namelijk veel makkelijker zijn.

                                Ik moet voor mn Rekord nog een appart kentekenpapier krijgen ivbm de trekhaak namelijk….
                                Op de huidige papieren staat namelijk ook geen trekgewicht…en via de rdw site kom ik op 0 kilo uit…

                                Ik wacht er mooi mee, als de auto rijdt en ik bouw een gastank in dan moet ik zoiezo langs de rdw..kunnen ze het allemaal in 1 keer regelen

                                #17885067
                                Vauxhall Corsa
                                  Lid sinds:
                                  25 April 2011

                                  Eindelijk is het nu gelukt ! De Corsa mag nu officieel ongeremd 450 kg en geremd 950 kg trekken.

                                  #17885068
                                  Nefesh
                                    Lid sinds:
                                    15 August 2009

                                    @Vauxhall Corsa wrote:

                                    Eindelijk is het nu gelukt ! De Corsa mag nu officieel ongeremd 450 kg en geremd 950 kg trekken.

                                    Oh en je had een 1.4? 8 kleps? ik heb een x1.4xe (16 klepper dus) en mag maar 850 max trekken? terwijl ik toch ff een twintigtal pktjes meer heb… tis wel een 3 deurs dus iets lichter denk ik… zou het daar aan liggen?

                                    #17885069
                                    McKaamos
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      10 December 2009

                                      @Nefesh wrote:

                                      @Vauxhall Corsa wrote:

                                      Eindelijk is het nu gelukt ! De Corsa mag nu officieel ongeremd 450 kg en geremd 950 kg trekken.

                                      Oh en je had een 1.4? 8 kleps? ik heb een x1.4xe (16 klepper dus) en mag maar 850 max trekken? terwijl ik toch ff een twintigtal pktjes meer heb… tis wel een 3 deurs dus iets lichter denk ik… zou het daar aan liggen?

                                      Gewicht van het voertuig en gewicht van de lading moet in balans zijn. Dat is voor je eigen veiligheid, zodat je aanhanger geen loopje neemt met je auto.
                                      Als je een ervaren/opgeleid bestuurder bent, met een E rijbewijs dus, is de limiet hoger omdat je dan in staat wordt geacht verantwoordelijk en veilig overweg te kunnen met zware ladingen.

                                    17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.