Trafic 2003 gloeidraaid lampje en vermogen verlies

Forumindex Forums Overige Auto algemeen Trafic 2003 gloeidraaid lampje en vermogen verlies

  • Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #17276857
    Snoos
      Lid sinds:
      2 June 2016

      Ik heb een Renault Trafic 1.9 DCI uit 2003 met ong 150000 op de teller. Nu heb ik hier een probleem mee en werd ik verwezen naar dit forum

      Nu heb ik sinds de winter dat af en toe het gloeidraad lampje gaat branden.
      Hij start probleemloos in één keer ook bij koud weer.

      Het issue is dat soms het lampje gaat branden en het vermogen wegtrekt. Hij gaat dan langzaam terug naar 0Kmh. Hierna moet ik de bus uitzetten, sleutel eruit, sleutel erin en start hij weer.

      Ik heb het redelijk issue redelijk specifiek kunnen maken.

      Ik rij de eerste 1,2 kilometer 30/50 door een woonwijk. Hierna moet ik door naar de 80.
      Hierbij valt de bus uit na in totaal ongeveer 1,5 en de 2KM te rijden. Dit gebeurt vaak tussen de 70 en 80 in de 4e versnelling.
      Bij goed (25 graden) valt de bus niet uit maar is er wel te merken dat er minder vermogen is.

      Op de snelweg (100KMH) gaat het lampje ook af en toe aan. Hierbij kan ik gewoon 100 blijven rijden er gaat hij na een poosje weer uit.
      Als ik niet boven de 2000 toeren uit kom speelt het issue amper ( wel op de snelweg)

      Wat er al is gedaan :

      Brandstof, lucht en olie filters vervangen
      EGR klep schoongemaakt ( was niet verstopt)
      Diesel reiniger gebruikt.

      Heeft iemand ervaring met dit probleem en mogelijk dingen die ik kan nakijken ?

      #18320253
      Haasje17
      Moderator
        Lid sinds:
        8 September 2009

        Is de wagen al eens uitgelezen?

        #18320254
        Snoos
          Lid sinds:
          2 June 2016

          Ja, dat heb ik inderdaad niet vermeld bedankt!

          Bij het uitlezen waren geen foutcodes.

          #18320255
          Haasje17
          Moderator
            Lid sinds:
            8 September 2009

            Dan zul je hem al rijdend moeten uitlezen, als het lampje brand moet er een storing zijn.
            Met wat voor apparatuur is deze uitgelezen?

            #18320256
            Snoos
              Lid sinds:
              2 June 2016

              Dan zal ik even moeten kijken hoe hij rijdend uitgelezen kan worden. Heb je tips ?

              Ik weet niet precies waarmee het is uitgelezen. Is bij een garage gebeurt

              #18320257
              arjontje
              Deelnemer
                Lid sinds:
                31 March 2006

                Het is het storing lampje wat gaat branden. Niet het gloeilampje. Wat Haasje17 zegt uitlezen op moment het lampje brand. Mag ook als hij uit is maar niet de motor uit zetten.(hij moet natuurlijk wel gebrand hebben)

                Mocht daar echt niks geks uitkomen.
                Dan een live data run maken.
                Met de iniedergeval brandstof data. Turbo en lucht data.

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.