Kabel breuk ? (Doormeten)
Slecht contact met de grote witte connector achter instrumenten display ? (Inspuiten met contactspray)
Het instrumenten paneel haal je er vrij simpel van af.
Zorg dat je stuur recht staat; de grootste open “ruimte” van het stuur moet naar boven wijzen.
De 4 bevestigingsschroeven losmaken en de (zwarte) kap van de instrumenten paneel verwijderen.
Nu zie je duidelijk het instrumenten paneel.
Hieronder zitten twee schroeven.
Deze ook verwijderen.
Aan de boven kan zie je een soort handel.
Deze staat op dicht. (Na het inbouwen moet deze handel ook weer op deze stand staan!)
Verplaatst de handel en het instrumenten paneel ligt los.
Nu wat frotten en draaien, gaat het paneel net door de opening van het stuur.
De plug en contra plug inspuiten met contactspray en er voor zorgen dat je de printplaat zo weinig mogelijk raakt.
Nu het paneel eruit ligt, auto starten en meten op de connector, waar de toerenteller zit, of er een signaal uit komt…
Nu de hamvraag ??
Welke pennen moet je meten voor de snelheid en toerenteller ???
Ik zou het niet weten; ik ben zelf op zoek naar een goed boek die de aansluitingen duidelijk verklaard…..
Hier kan iemand anders je misschien mee helpen…. :help:
MAAR als je geluk hebt, werken de tellers nu wel, dankzij de contactspray.
Inbouwen gebeurd in omgekeerde volgorde van uitbouwen
* Krijg je geen signaal van de toeren teller en de km teller op de connector, heb je een uitdaging…..
Hier kan iemand anders je misschien mee helpen…. :help: