toerenteller doet vreemd + tanklampje Z1.6XE

Forumindex Forums Modellen Astra toerenteller doet vreemd + tanklampje Z1.6XE

• Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    OscaR-16v
    Deelnemer

Vanochtend mijn auto gestart, ging mijn toerenteller schokkerig naar beneden. + mijn tanklampje bleef lang branden terwijl de tank vol zit.

iemand enig idee waar dit aan kan liggen? meende dat ik laatst een soort gelijk probleem tegenkwam op het forum. maar kan het niet weer vinden :sleeping

gaat om een astra g sport edition 2
      Z1.6XE

wim-v6
      Deelnemer

Stekker achterop de teller slecht contact.

willem

HarrieAstra
        Deelnemer

Had je waarschijnlijk van mij gelezen Oscar ;)
          Ik heb overigens géén last van een tank-indicatie lampje wat langer blijft branden.

Gaat hierbij ook om een Sport Edition II.

Nu het wat beter weer wordt heb ik het trouwens geen afwijkingen meer kunnen waarnemen!! Alles functioneert zoals het zou moeten functioneren. Zou het kunnen liggen aan een zwakke of ‘koude’ accu…?

Anoniem

Raar maar waar, ik heb dit ook sinds enkele maanden. Ik heb zelf ook een Astra Sport Edition II. Alleen wat er bij mij gebeurt, ik start de auto niks aan de hand. Zodra ik mijn normaal licht (xenon) aanzet dan gaat de toerenteller en de kilometerteller trillend omhoog icm het branden van het tanklampje (duurt ook even voor die uit is). Dit duurt eventjes maar alles werkt daarna naar behoren.

Voor mijn gevoel is dit probleem ontstaan nadat ik een paar maanden terug een geleende aanhanger achter de auto heb gehad. Zodra die was afgekoppeld viel me dit op.
            Het probleem zelf kan ik alleen niet ontdekken. Het doet zich alleen voor bij het aandoen van de lampen :hmmz

Als iemand het weet? :D

wim-v6
            Deelnemer

Slechte massa, leg extra massa kabels aan van de Accu naar de motor, en van de Accu naar de Carroserie..

Willem

OscaR-16v
              Deelnemer

bedankt voor alle reactie’s :thumb zal binnenkort de tellerklok eens los halen en de stekker er opnieuw indrukken.

enige wat ik enkel wel eens heb sinds ik xenon heb, is dat mijn boordcomputerschermpje af en toe reset als ik mijn xenon aanzet. klok gaat op 0 en de datum ook.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.