Toerental X20xev

Forumindex Forums Techniek C20xe (2.0 16v) Toerental X20xev

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Berichten
  • #18337487
    Jeroen Mulder
    Deelnemer
      Lid sinds:
      24 January 2017

      Hallo allemaal.
      Ik zal mij eerst even voorstellen. Mijn naam is Jeroen en ben woonachtig in Hoogezand (Groningen).
      Ben vanaf juni 2016 in het bezit van een Opel Vectra 2.0 16v Diamond.

      Nu zit ik met het volgende probleem:

      Vanaf het moment dat ik de auto heb, viel de auto heel af en toe af als ik stil stond voor een stoplicht. Ook schommelde hij af en toe tussen de 500 en 900 rpm.
      Op den duur begon de auto uit te vallen zodra ik de koppeling in trapte.
      Dit is ook weer over, en nu blijft de auto regelmatig op 1500 toeren hangen als ik hem stationair laat draaien. Als ik hem wat langer stationair laat draaien gaat er het motormanagement lampje branden. Heb hem met de Opcom uitgelezen en daar kwam foutcode P0100 boven water.
      Als ik weer ga rijden gaat het motormanagement lampje weer uit en rijd hij verder ook goed.

      Heb de EGR afgedopt,en de luchtmassameter inmiddels vervangen voor een andere, maar nog steeds hetzelde resultaat.
      Kan iemand mij heel misschien meer vertellen?

      Groet, Jeroen

      #18338826
      Vinci
      Deelnemer
        Lid sinds:
        3 August 2009

        Hey, ben geen xev expert, maar over het algemeen zijn de oorzaken gaskleppositiesensor en/of stappenmotor gerelateerd. Met als kanttekening valse lucht, vervuiling van de inlaat en/of bovenstaande onderdelen. Bij vervuiling met olie in de inlaat en/of mayo in je carter of kleppendeksel moet je je carterventilatie nakijken. Meestal verstopt met name het op vacuum aangesloten dunnere kanaal wat vanaf de kleppendeksel naar de inlaat loopt. Even op blazen ter controle en wanneer nodig doorprikken en reinigen. Daarna goed warm rijden en een langere rit mee maken, of olie verversen.

      2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.