Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Tips tav de aankoop CORSA C!!!!!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
14 november 2010 om 13:11 #17228452
Ik ben van plan een Corsa c aan te schaffen en me momenteel een beetje aan het orienteren over wat er allemaal te koop is.
Bedoeling is dat het een 1.2 wordt.
Kunnen jullie me tips geven waar ik op moet letten bij aankoop. Evt zwakke punten van de wagen, motorische mankementen of andere dingen die van belang zijn.
Kortom; ik wil ALLES weten over zo’n wagen :P
Kom maar op met jullie ervaringen!!!!;)14 november 2010 om 13:39 #17759444De Homokineten + versnelling bak zijn de zwakke punten van de Corsa C is mij verteld!
Verder zijn het heerlijk auto’s!Heb zelf +- 1 maandje geleden een Corsa C 1.2 uit maart 2005 gekocht!
Echt lekkere auto!
Qua looks vind ik hem zeer mooi, en hij rijd ook lekker vlot door!Maar gewoon er goed op letten of het schakelen goed gaat!
14 november 2010 om 15:02 #17759445schakel mechaniek gaan vaak stuk
aandrijfas hoezen gaan vaak los zitten met als gevolg, kapotte homokineten
Rubber van relais kast onder de motorruimte wil nog wel is gaan lekken, met als gevolg natte voeten14 november 2010 om 19:56 #17759446tokkelend geluid als je snel je stuur op en neer haalt (motor uit) dit duidt op een defect in het stuurhuis en is te verhelpen door A een nieuw stuurhuis te monteren of B een soort van modificatiebus te monteren…
stabilisator stangetjes voor (zitten tussen draagarm en schokbreker)
@nick: het is niet de rubber die onder de relaiskast (bcm) zit….het is de koker waar die kast op zit….hierin zitten en aantal gaten aan de bovenkant, deze koker loopt vol en omdat het water niet weg kan loopt die koker vol en daardoor naar binnen….er zijn sommige modellen waar deze koker zit en een aangrenzend deel die daar weer aanzit gelast, deze volledig door is gelast en geen gaatje zit zodat het water weg kan…..14 november 2010 om 21:10 #17759447ik werk zelf bij de dealer en elke corsa die daar lekte was het rubber van kapot
15 november 2010 om 17:15 #17759448origineel gepost door Nick-GSI
schakel mechaniek gaan vaak stukDie ga ik toevallig komend weekend bij mijn C repareren :)
16 november 2010 om 18:39 #17759449Stabilisatorstangen, en verder niet vies zijn van een kraakje meer of minder:)
18 november 2010 om 13:34 #17759450Een opel die niet kraakt of piept moet je direct naar de dealer brengen… Dan is er geheid wat mis:angel
18 november 2010 om 14:09 #17759451Is dit dan niets voor jou ?
19 november 2010 om 15:12 #17759452origineel gepost door SRLandgraaf
Is dit dan niets voor jou ?Dat is idd een hele mooie C maar die zit iets boven mijn budget:P
De wagen wordt mijn tweede auto en wordt puur voor de hobby en woon werk verkeer erbij gezet.20 november 2010 om 16:37 #17759453handremkabels willen ook nog wel is rafelen bij de achterwielen (afkeur puntje)
21 november 2010 om 20:52 #17759454schakel mechanisme (kijk of er een metalen op de bak zit. De plastic versie is snel lam)
achterruit verwarming vallen enkele banen van uit, is te repareren
homokineet hoezen buitenkant, deze hoezen zijn van hard plastic, en de klemmen gaan snel stuk.7 januari 2011 om 15:01 #17759455als je schakel mechaniek gaat vervangen, zet er dan gelijk een verkorter op…scheelt de helft met de afstand tussen de versnellingen…..
7 januari 2011 om 16:43 #17759456En ook een partij stroef schakelen, das ook geen aanrader soms.
8 januari 2011 om 21:33 #17759457[rquote=1805246&tid=136987&author=Fearless]
achterruit verwarming vallen enkele banen van uit, is te repareren
[/rquote]
Hoe? Bij mij zijn inderdaad de drie onderste uitgevallen.8 januari 2011 om 23:19 #17759458Ja, ben daar ook na geïnteresseerd :) Bij mij werken enkel de 3 bovenste banen
9 januari 2011 om 21:52 #17759459Daar is speciale lijm voor….
Dan kan die baantjes weer lijmen.
16 januari 2011 om 18:45 #17759460ik moet zeggen….heb al een jaar of 3 een verkorter op schakelmechaniek zitten….en merk helemaal niets van stroef schakelen hoor….mss moet je het een keer smeren…..
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.