tips gevraagd aankoop insignia !

Forumindex Forums Modellen Insignia tips gevraagd aankoop insignia !

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #18344245
    remco1991
    Deelnemer
      Lid sinds:
      5 June 2017

      hallo (bijna) mede broeders :help:

      In zoektocht naar een insignia station ging de voorkeur uit naar een 2.0T deze is helaas lastig te vinden… in mijn prijs klasse.
      Nu kwam ik de 1.6T 180 pk edition tegen, kwam compleetheid van de wagen is het naar mijn smaak, enkel de motor heeft tot de 2300 toeren een gat zitten tot waar de turbo in komt.. mijn vraag aan jullie : is dit op te lossen met chiptuning ? ook ten opzicht van het gebruik uiteraard.

      Ik had ook de keuze uit een 1.8 maar de heeft 125 pk, wat ik eigenlijk te licht vindt voor deze auto. ( wat is jullie mening ?)

      thx ! :cheers:

      #18344342
      Joris
      Deelnemer
        Lid sinds:
        31 October 2004

        Hallo,
        Wss. heb je gereden met een versie van voor 2011, in deze van 2012 is het turbogat minder aanwezig, maar het is er nog wel.
        Ik heb de mijne laten tunen, en dit doet heel veel aan de rijbeleving en de koppelkromme is ook veel geleidelijker, maar je moet er wel rekening mee houden dat het een 1.6 is waar de turbo veel van het werk moet doen. d.w.z. dat je toeren moet maken om de turbo aan te zwengelen.

        #18344346
        remco1991
        Deelnemer
          Lid sinds:
          5 June 2017

          ja klopt dit was een 2010 versie, ik heb ondertussen gevonden dat een edc chip van de opel dealer veel helpt.

          de 2.0 liter was ook een optie, maar dit bleek voor mij te snel helaas.

          #18344563
          Corjan
          Deelnemer
            Lid sinds:
            15 May 2008

            Hallo

            Ik rij nu al een tijdje de 1.8 motor ( heeft trouwens 140 pk) en vind deze zeer prettig rijden het is geen snelheids- monster maar voldoet prima. Het is net wat je zelf wil> Succes met het zoeken :good: :good:

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.