tipje voor wit uitgeslagen sierlijsten

Forumindex Forums Overige Opel algemeen tipje voor wit uitgeslagen sierlijsten

  • Dit onderwerp is leeg.
14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    Berichten
  • #17231568
    Peer010
      Lid sinds:
      5 January 2011

      Hallo iemand last van wit uitgeslagen sierlijsten of bumperstrips?:cry
      Heb het volgende erop gevonden….
      Pak een fohn (wel een goede)en fohn je lijsten weer mooi zwart
      Van die spray heb je maar een maandje plezier dit is echt werelds zorg wel dat je niet te lang op 1 plek fohnt.
      Misschien wisten jullie dit al maar ja bij deze…:P
      Groeten Peertje

      #17803809
      x-tinction
        Lid sinds:
        12 October 2008

        Dit is ook maar tijdelijk dit is het pigment wat nog in de lagen eronder zit naar voren halen dit word uiteindelijk ook weer wit en dan hoort het uiteindelijk ook op en blijft het wit

        #17803810
        Peer010
          Lid sinds:
          5 January 2011

          oh shit:cry dacht ik dat ik een goede tip had voor jullie
          nou ja ;)
          groeten Peertje

          #17803811
          x-tinction
            Lid sinds:
            12 October 2008

            et is een goede tip :) maar ook maar tijdelijk helaas

            #17803812
            Dano1.6_8V
              Lid sinds:
              13 May 2010

              Ik gebruik gewoon silicone spray. Na het wassen gewoon drogen en inspuiten!
              Daar doe je heel lang mee, en na een paar behandelingen is het toch wel langdurig!
              Eerste 2 keer opspuiten en inwrijven en daarna alleen maar inspuiten!

              Zo hou ik ze echt mooi donkerzwart!

              Is maar een tip hoor!

              #17803813
              Opel_Astr@
                Lid sinds:
                16 September 2004

                [rquote=1850365&tid=141167&author=Dano1.6_8V]Ik gebruik gewoon silicone spray. Na het wassen gewoon drogen en inspuiten!
                Daar doe je heel lang mee, en na een paar behandelingen is het toch wel langdurig!
                Eerste 2 keer opspuiten en inwrijven en daarna alleen maar inspuiten!

                Zo hou ik ze echt mooi donkerzwart!

                Is maar een tip hoor!
                [/rquote]

                En dan een keer schade rijden zal je een spuiter (en de spuiterij zelf) veel plezier mee doen als je je auto met silicone hebt behandeld:cry

                Krijg je wel een mooi effect mee op je lak:jerry

                #17803814
                Dano1.6_8V
                  Lid sinds:
                  13 May 2010

                  Ik behandel niet mijn auto, maar alleen de zwarte stootstrippen!
                  Dus ik kom helemaal niet op de lak! En wat toch op de lak komt moet je gewoon weghalen!

                  Dus niks mee aan de hand hoor!

                  Ik neem sowieso aan dat als er iets gespoten moet worden dat het eerst geschuurd en ontvet wordt. Dus als een spuiter dan problemen heeft met spuiten, is hij niet echt goed bezig……

                  #17803815
                  Astraman
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    14 July 2004

                    Strips reinigen en goed ontvetten, kunstof primeren, en dan donker spuiten nooit geen gezeur meer.

                    #17803816
                    Tomvt
                      Lid sinds:
                      2 July 2004

                      [rquote=1850480&tid=141167&author=Dano1.6_8V]Ik behandel niet mijn auto, maar alleen de zwarte stootstrippen!
                      Dus ik kom helemaal niet op de lak! En wat toch op de lak komt moet je gewoon weghalen!

                      Dus niks mee aan de hand hoor!

                      Ik neem sowieso aan dat als er iets gespoten moet worden dat het eerst geschuurd en ontvet wordt. Dus als een spuiter dan problemen heeft met spuiten, is hij niet echt goed bezig……[/rquote]

                      siliconen komen overal en die krijg jij niet zo makkelijk als je denkt, 1 windvlaagje of water straaltje en ze zitten gewoon op je auto…. 1 tip: blijf bij je auto uit de buurt met siliconen!!!! ik heb zo een achterklep weg kunnen gooien die ze met siliconenkit hebben afgekit, kon niet meer gespoten worden omdat alles vol zat….
                      en precies wat astraman zegt, met een scotsch bride ontvetten en opruwen, kunstof hechtprimer en mat zwart erover…

                      #17803817
                      Opel_Astr@
                        Lid sinds:
                        16 September 2004

                        [rquote=1850562&tid=141167&author=Kale gek][rquote=1850480&tid=141167&author=Dano1.6_8V]Ik behandel niet mijn auto, maar alleen de zwarte stootstrippen!
                        Dus ik kom helemaal niet op de lak! En wat toch op de lak komt moet je gewoon weghalen!

                        Dus niks mee aan de hand hoor!

                        Ik neem sowieso aan dat als er iets gespoten moet worden dat het eerst geschuurd en ontvet wordt. Dus als een spuiter dan problemen heeft met spuiten, is hij niet echt goed bezig……[/rquote]

                        siliconen komen overal en die krijg jij niet zo makkelijk als je denkt, 1 windvlaagje of water straaltje en ze zitten gewoon op je auto…. 1 tip: blijf bij je auto uit de buurt met siliconen!!!! ik heb zo een achterklep weg kunnen gooien die ze met siliconenkit hebben afgekit, kon niet meer gespoten worden omdat alles vol zat….
                        en precies wat astraman zegt, met een scotsch bride ontvetten en opruwen, kunstof hechtprimer en mat zwart erover…[/rquote]

                        Siliconen zijn idd vluchtig en verspreiden zich overal naartoe.
                        Siliconen krijg je ook niet zomaar weer weg.

                        #17803818
                        TonSR
                          Lid sinds:
                          29 October 2007

                          mischien niet zo als het hoort,en hele foute oplossing,maar doet het wel
                          goed.ik gebruik voor mijn zwarte kunststof bumpers gewoon een doek
                          gedrenkt en uitgeknepen in de oude motor olie:o:o:o:o:o:o:o
                          wrijf daar de boel mee in en ze zijn weer mooi zwart.:hmmz:hmmz:hmmz
                          heel erg fout weet ik wel ,maar het glimt wel:P:P:P:P:P
                          vgr tonsr.

                          #17803819
                          Astraman
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            14 July 2004

                            Alsof siliconenspray zo goed voor het milieu is. Ik hoorde van een collega dat slaolie ook perfect werkt.

                            #17803820
                            Pastra
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              10 February 2007

                              Wij gebruiken gewoon ‘professionele’ trim sealants.
                              Als je die 24 uur goed laat kuren heb je een flinke standtijd.
                              Daarna goede wax uit de collonites-serie er over met een standtijd van 3 maanden of langer, en je zit voorlopig weer gebakken;)

                              Over siliconen:
                              Wij gebruiken voor de cardetailing ook spullen met silicone er in.
                              Als je IPA(bijna pure alcohol) gebruikt gaan ze wel weg hoor;)

                              Mijn calibra delen zijn pas geleden gespoten, maar deze stonden in de buurt van waar wij de auto’s detailen. En inderdaad waren er siliconen op de spullen gekomen.
                              Spuitwerk verkloot, maar goed ontvetten met IPA door jezelf/spuiter helpt veel.
                              Wij hebben nooit geen problemen met onze materialen met siliconen er in verwerkt:hmmz

                              #17803821
                              j.pons
                                Lid sinds:
                                6 January 2007

                                Rauwe lijnzaad olie, Dan blijven je strippen goed zwart

                              14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.