Tip om kachel te flushen

Forumindex Forums Modellen Astra Tip om kachel te flushen

  • Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #17271095
    Opel_Bjorn
    Deelnemer
      Lid sinds:
      4 May 2008

      Wie heeft hier een goede tip om een kachel radiator te spoelen van mijn Astra F CC? Ik zou mijn verwarming is willen flushen want de kachel wordt niet echt warm meer. Zou azijn, soda, ontstopper, ??zoutzuur?? goed zijn om even te laten trekken in een afgekoppelde kachel radiator? En vervolgens doorspoelen met de tuinslang.

      #18278281
      corsabc20xe
      Deelnemer
        Lid sinds:
        18 June 2011

        ik heb het zelf wel eens met een vaatwas blokje gedaan. deze in je koelvloeistof en dan een stukje rijden. dan alles aflaten kachel goed spoelen met een tuinslang. daarna weer alles vullen met verse koelvloeistof. ik heb het toen geloof ik nog 1 keer met alleen water gespoeld voor de zekerheid. en toen afgevuld met koelvloeistof. dit heeft toen goed gewerkt en kachel kon weer op nucleaire kernsplitsing.

        #18278282
        TWA
        Deelnemer
          Lid sinds:
          17 June 2010

          nucleaire kernsplitsing

          :jerry

          Idd ff vaatwasblokje er in. Ik zou alleen niet te ver gaan rijden, fan aanslaan is voldoende. Blijft aardig agressieve troep die er in zit.

          Zeer goed daarna paar x flushen met goed warm (!!!) water, zeker 2 a 3x waarbij laatste x weer aanslaan fan om zeker te zijn dat alles rond is gegaan.

          Bij mij nu ook nog alles lekker roze en helder qua koelvloeistofkleur :thumb

          Greetz Emiel

          #18278283
          RamSwa72
          Deelnemer
            Lid sinds:
            5 February 2014

            Vaatwasblokje werkt prima maar laat het niet te lang in het systeem zitten want het vreet aluminium dus daarna goed doorspoelen

            #18278284
            Opel_Bjorn
            Deelnemer
              Lid sinds:
              4 May 2008

              1 Blokje voldoende?? schuimt de boel dan onderweg niet onder? :D

              #18278285
              TWA
              Deelnemer
                Lid sinds:
                17 June 2010

                Nope, niet te lang mee rijden dus ;)

                #18278286
                Opel_Bjorn
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  4 May 2008

                  gewoon in het expantievat of rechtstreeks in de darm van de radiator steken?

                  #18278287
                  Fearless
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    9 January 2005

                    Ik trek meestal gewoon de beide slangen van de kachel los. Dan doorspoelen, een keer in de ene slang en een keer vanaf de andere slang.
                    Dat truukje met een afwasblokje er in zal ik ook eens proberen. :thumbup

                    #18278288
                    GSE
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      5 August 2006

                      Bij een Monza GSE heb ik flink wat soda in het koelreservoir gekiept en heb ik de de motor 20 min laten lopen en ben der toen mee gaan rijden in zijn 1 met 3000 4000 toeren zodat de waterpomp flink water rond pompte en met de minuut voelde ik de kachel warmer worden.

                      Vervolgens heb ik 1 kachel slang los gehaalt en hier leiding water opgezet en zo de hele motor schoon gespoelt en ik zag langzaam maar zeker meer water komen en nu is de zaak na mijn idee weer geheel open,kachel word weer super warm.

                      Net voor de winter doe ik der wel koelvloeistof op en herhaal ik dit proces nog 1x

                    9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.