Tikken/ratelen onder dashboardkastje en motor.

Forumindex Forums Modellen Meriva, Agila Tikken/ratelen onder dashboardkastje en motor.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #17277241
    TvanD
      Lid sinds:
      3 July 2016

      Beste mensen,
      Sinds enkele dagen ben ik trotse eigenaar van een opel meriva b 120pk uit 2011. Echter al snel ben ik me gaan storen aan een of ander piepend geluidje wat onder het dashboard aan de bijrijdersstoel komt.
      Wie kan mij vertellen wat hier aan de hand is. Zie eerste filmpje. https://youtu.be/AXABWfbk-zQ/” onclick=”window.open(this.href);return false;

      Ook vraag ik me af of het normaal is dat wanneer ik de auto op contact heb staan er een tikkend geluid van de motor komt. Zie 2de filmpje.
      https://youtu.be/Ri30m6ynhH8″ onclick=”window.open(this.href);return false;

      Alvast bedankt voor jullie reactie.
      Thijs

      #18322391
      cobo
        Lid sinds:
        8 June 2015

        Het probleem van het geluid onder het dashboard lijkt van de fan weg te komen. Deze loopt ergens aan.

        Het probleem van de motorgeluid zou ik niet niet wetten maar het klinkt als plastic.

        #18322392
        TvanD
          Lid sinds:
          3 July 2016

          Probleem opgelost, het ratelen kwam inderdaad van de kachelmotor. Vervangen door garage onder garantie en probleem opgelost. Bedankt voor het meedenken!!

          #18322393
          cobo
            Lid sinds:
            8 June 2015

            Mooi dat het is opgelost en daar is het Opel forum voor.

            #18423337
            Pool
            Deelnemer
              Lid sinds:
              20 July 2011

              Hallo Thijs,

              Ik heb een Meriva 2013 1.4 120pk en las je bericht uit 2016. Helaas was het filmpje op youtube niet meer te zien. Ik heb ook een ratel als ik mijn contact omdraai, dus zonder de motor te starten. Had jij dit ook?

              Met vriendelijke groet,

              Martijn

              #18435764
              b.rietkerk
              Deelnemer
                Lid sinds:
                6 September 2021

                Heb een Meriva 2015, 120pk turbo, 1400.
                Als ik, na stilgestaan heb bij een verkeerslicht en wegrijd, zit dan nog in laag toerental en ik geef dan licht gas bij, hoor ik even, zacht, een licht rateltje. Als toerental  opgevoerd wordt is het over.

                #18436121
                Corsa_GSi
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  30 June 2004

                  @Pool
                  Ik zou dan inderdaad de kachelmotor is uitbouwen en schoonmaken.

                   


                  @b
                  .rietkerk
                  Dat zou een kettingspanner kunnen zijn (volgens mij zijn het distributiekettingmotoren).
                  Die willen nog wel is kapot gaan.

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.