Tik in inlaat spruitstuk Z14XE

Forumindex Forums Modellen Astra Tik in inlaat spruitstuk Z14XE

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #18404329
    cn1002
    Deelnemer
      Lid sinds:
      9 January 2021

      Goedemiddag hoop dat jullie me kunnen helpen,

      na een tikkend geluid te horen ben ik er achter gekomen dat het in me inlaat spruitstuk zat.
      heb al een beetje gezocht op het forum en was meerdere dingen tegengekomen bijv. de wervelkleppen of een loszittende bovenplaat die je terug vast kan (kitten?)
      Nu heb ik me gasklephuis eraf gehaald om te kijken of ik van binnen misschien al iets zag, En kwam tot de conclusie dat het de bovenplaat gescheurd is
      Is dit met vastkitten nog te fixen? zo niet zijn die los te krijgen of moet ik een volledige nieuwe inlaatspruitstuk kopen?


      hier een link van een filmpje ervan wat ik het gemaakt

       

      foto

      #18404347
      Haasje17
      Moderator
        Lid sinds:
        8 September 2009

        Beste oplossing is spruitstuk omruilen voor een goede van de sloop.

        Goedkoopste oplossing is spruitstuk demonteren splitsen plaat er uithalen en alles weer dichtkitten en in elkaar zetten. Dan zal de vermogenscurve er anders uitzien, maar je kunt er nog steeds normaal mee rijden. Spruitstuk van de Z16XE past ook (Is gelijk) letop! die van de X14XE, X16XE, X16XEL zijn anders.

        #18404351
        cn1002
        Deelnemer
          Lid sinds:
          9 January 2021

          dankjewel voor je reactie! zal ik dan een groot vermogensverschil merken?
          en zou hij er dan in beide delen uit moeten ?

          #18404752
          Corsa_GSi
          Deelnemer
            Lid sinds:
            30 June 2004

            Flowtec Saugrohr Opel Corsa C 1,4 16V 66kW Z14XE | Corsa C | Corsa | Opel | Flowtec Saugrohr | Ansaugtrakt | dbilas dynamic (dbilas-shop.com)

            Is een upgrade inlaatspruitstuk wat je wat meer vermogen levert.

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.