Forumindex › Forums › Overige › APK & RDW › Tigra C20LET gaat naar de RDW
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
3 maart 2008 om 20:56 #17206762
Hey mensen,
Ik ben al een tijdje bezig met voorbereidingen om de Tigra LET door de RDW keuring te laten komen.
Nu zit ik nog met een twee-tal vragen waar ik geen antwoord op weet. Misschien dat 1 van jullie het weet.
Komt de tigra door de keuring met de volgende punten:
– geblindeerde ruiten (37% doorlatendheid)
– Velgen 8,5J ET 25 (steken wel buiten de wielkasten)Deze punten zijn voor de APK nooit een probleem geweest.
Maar weet niet hoe dat bij de RDW valt.
En wat gebeurt er met het kentekenbewijs na afkeur??
Een aantekening met herstelpunten of meteen een inname??Brand maar los :thumbup
3 maart 2008 om 20:58 #17394793Ga gewoon heen op smallere wielen, dat kon je toch zelf nog wel verzinnen?
Die geblindeerde ruiten weet ik niet, gewoon heen gaan. Je ziet vanzelf wel of het mag of niet.3 maart 2008 om 21:00 #17394794rare vraag, maar ga je met je huidige set-up of als stock 204 pk?
officieel gezien, mag je geen plakkende delen op de voorruit en de voorste zijruiten. zelfs een keykoord aan je binnenspiegel is officeel al een ‘belemmering’.
maar kijken ze specifiek naar t blok of de gehele auto is natuurlijk nu de grootste vraag.. ik zou het er niet op wagen, t is toch ff een goeie 800 euro
3 maart 2008 om 21:09 #17394795Ik ga NIET met de huidige setup :vertag
Standaard 50mm uitlaat
Standaard computer
Turbo druk zo laag mogelijkIk haal de sensor van de bak af zodat de computer denkt dat hij continu in de 1e versnelling staat.
Zo levert de turbo nouwelijks druk.De winterwielen die er nu onder zitten hebben banden met slecht profiel. Vandaar dat ik met mijn goede velgen wil gaan.
Anders kost het me 4 nieuwe banden extra! Kost al niet genoeg die keuring.Ik vrees dat ik dan mijn ruiten moet ontdoen van de folie :(
3 maart 2008 om 22:28 #17394796Bij mij gooiden ze de koffer hartstikke vol met gewichten, kannen met water, om te kijken of het ergens aan loopt.
Ook op de stoelen werden gewichten geplaatst.
Maar, is wel al weer een hele poos geleden.4 maart 2008 om 10:20 #17394797neem toch geen risico
gewoon zoveel mogelijk origineela nders krijg je allemaal vd discussiesWielen die buiten de wielkasten steken,ze zien je al aan komen
ORIGINEEL
5 maart 2008 om 10:14 #17394798origineel gepost door geert666
neem toch geen risico
gewoon zoveel mogelijk origineela nders krijg je allemaal vd discussiesWielen die buiten de wielkasten steken,ze zien je al aan komen
ORIGINEEL
:thumbup das gewoon vragen om extra ernaar te laten kijken ….
5 maart 2008 om 13:14 #17394799origineel gepost door Maus010
En wat gebeurt er met het kentekenbewijs na afkeur??
Kenteken wordt bij de voorkeuring al in beslag genomen.
Pas bij goedkeur weer terug gestuurd.
Dus bij afkeur, zul je eerst het desbetreffende punt van afkeur weer zien goed te krijgen, oftewel in originele staat brengen.7 maart 2008 om 13:38 #17394800misschien even bellen met het RDW voor je vragen.
vraag anders eens aan niels(rallyastra) wat het gaat kosten als hij het voor je doet.
komt vaker bij het RDW, en wet wel aan wie hij zo iets moet vragen denk ik.
laat in ieder geval iets weten hier als je geweest bent.
veel succes gewenst.groeten.
12 maart 2008 om 20:35 #17394801Enige afkeur wat je dik geld gaat kosten is slec ht weggedrag of teveel DB die testen moet je dan overnieuw doen. Uitstekende wielen of blindering komen bij de eerste keuring van 42,50 aan de orde. Als die daar niet goed gekeurd word moet je het herstellen en terug komen om te laten zien dat het goed is. Zelfde als je auto APK afgekeurd is, als die dan goed gekeurd is en hij door gestuurd word naar de RDW moet he zorgen dat hun je ook een ontvangstbewijs mee geven als ze je kenteken innemen, anders mag je namelijk niet rijden. Op dat ontvangstbewijs staat “Het origineel is door de RDW ingenomen omdat de vermelde gegevens op dit bewijs niet meer van toepanning zijn en er een nieuw aangepast exemplaat word gemaakt” iets in die geest staat er op. Als de coppers je aanhouden gewoon het verhaal netjes uitleggen, heb een andere motor ingebouwd en ben bij de RDW geweest. Die hebben alle gegevens opgenomen van de nieuwe motor en daarom heb ik nu een ontvangstbewijs mee gekregen tot dat ik de aangepaste weer terug krijg. Jeroen is toen ook met zn ontvangstbewijs aangehouden was geen enkel probleem, gewoon bovenstaand verhaal uitgelegd. Moest hij de kap even open doen, politie heeft zich ff betokken op de motor en hij mocht weer gaan…
13 maart 2008 om 19:56 #17394802Ben zeer benieuwd hoe het allemaal gaat straks.
Heb in ieder geval standaard velgen liggen dus knal die er gewoon op.
Mijn geblindeerde ruiten haal ik uit de deuren en plaats er originele ruiten voor terug.Geluidstest en weggedragstest zie ik het meeste tegen op. De rest is allemaal wel in orde.
Hoorde het verhaal van Mathijssen dat hij z’n Corsa A turbo niet door de geluidstest kreeg.
Niet door het uitlaat geluid, maar juist door de wheelspin in de 2e versnelling!!Zou niet weten wat ze allemaal gaan doen tijdens de weggedragstest.
14 maart 2008 om 18:50 #17394803RDW zou volgens onderstaande link de europese norm aanhouden 75% lichtdoorlatend.
En de politie houd een richtlijn aan van 50%.19 maart 2008 om 09:16 #17394804origineel gepost door Maus010
Ben zeer benieuwd hoe het allemaal gaat straks.Heb in ieder geval standaard velgen liggen dus knal die er gewoon op.
Mijn geblindeerde ruiten haal ik uit de deuren en plaats er originele ruiten voor terug.Geluidstest en weggedragstest zie ik het meeste tegen op. De rest is allemaal wel in orde.
Hoorde het verhaal van Mathijssen dat hij z’n Corsa A turbo niet door de geluidstest kreeg.
Niet door het uitlaat geluid, maar juist door de wheelspin in de 2e versnelling!!Zou niet weten wat ze allemaal gaan doen tijdens de weggedragstest.
Nou dan ga je daar toch iets op verzinnen als je ombouw “gigant” m tech heet :hmmz Ik knijp mijn motoren altijd zo ver dat ze nog geen worst van de tafel trekken. Dikke restrictie op de inlaat, geen lucht = geen vermogen en geen vermogen = traag en weinig geluid. Lijkt me niet zo moeilijk.
Je kenteken word niet gelijk in beslag genomen, dat word hij pas als de eerste test goed is en je naar Lelystad mag. Anders sturen ze je gewoon weer terug met je kenteken om de problemen te fixen. Kom anders eens een keer langs met je auto als het niet te ver rijden is, kan ik dr ff naar kijken voor je.
7 april 2008 om 20:18 #17394805ff je topic kapen maus ;)
niels: ik had laatst een discussietje.. astra f is geleverd als c20xe. dus ene 1600 naar c20xe is 55 euro, correct?
maar.. maakt het dan uit als het een sedan/cabrio is? want naar mijn weten is enkel de hb als c20xe geleverd
9 april 2008 om 10:58 #17394806Nou dan ga je daar toch iets op verzinnen als je ombouw “gigant” m tech heet :hmmz Ik knijp mijn motoren altijd zo ver dat ze nog geen worst van de tafel trekken. Dikke restrictie op de inlaat, geen lucht = geen vermogen en geen vermogen = traag en weinig geluid. Lijkt me niet zo moeilijk.
Je kenteken word niet gelijk in beslag genomen, dat word hij pas als de eerste test goed is en je naar Lelystad mag. Anders sturen ze je gewoon weer terug met je kenteken om de problemen te fixen. Kom anders eens een keer langs met je auto als het niet te ver rijden is, kan ik dr ff naar kijken voor je.
Het vermogen word idd zo ver mogelijk omlaag gehaald.
Heb helaas niet veel tijd om aan de tigra te sleutelen. Hoop over 2 weekjes een start te maken en over ca. 1,5 maand voor de keuring te gaan.
Even naar Twente op en neer rijden is voor mij te ver. Moet vanuit Rotterdam komen. Maar bedankt voor het aanbod.
Ik hou je wel op de hoogte als ver vorderingen zijn. ;)
9 april 2008 om 11:46 #17394807Hee maus
mijn ramen zijn net zo donker als die van jou, ook met folie. Bij mijn omkeuring was het geen probleem. Ze hebben er niks van gezegd.De geluidstest was bijna mijn breekpuntje geweest, mijn geluid was 1db te hard ( orginele z20let uitlaat!!). Het regende en hij heeft het door de vingers gezien. De wegsgedragstest is gaaf om te zien… ze gaan met je wagen langs zo oval… eerst zie je hem onder rijden en daarna met 170 langs de bovenste ring. Ze doen remtesten en ze sparen hem absoluut niet.
Ik had voor de gelegenheid de dumpvalve er even aflaten halen, ik wilde geen risico nemen.. en das maar goed ook.
gr je turbro pastry:angelking:
5 mei 2008 om 10:03 #17394808Ik moet ook voor herkeuring dus gelijk c20let op kenteken
:mad:9 mei 2008 om 12:12 #17394809hmmmm, mijn geluidstest bij de tuv werd gedaan met 50km/h.
ik had 2 db teveel en kon gewoon naar huis en terug komen als het minder was.
er werd gewoon op de straat gereden bij mij.
waar mag je in nederland 170km/h, dat is gewoon onzin om zo hard te rijden.
zij gaan gewoon jou auto op het randje uitproberen voor jou, omdat jij een kenteken wil aanpassen volgens de regels van de wet.
en maken hun stukken, dan zijn de kosten voor jou.
het is omzin om zo hard te rijden.
remmen test kan ook op een remmen bank gedaan worden i.p.v. op de weg.
met een beetje geluk heb je banden met grote rem plakken erin.groeten.
10 mei 2008 om 06:01 #17394810van mij mochten ze.. ik weet wel dat het goed zat. Bovendien heb ik wel hogere snelheden behaald dan 170:)
@ maus… hoe zit het eigenlijk me jou keuring
12 mei 2008 om 10:51 #17394811volgens de mannen bij de tuv, liep mijn kadett harder als 225km/h, en hij stond nog gewoon op de aanhanger.
maar mijn zeggen was, waar mag je 170km/h rijden in nederland op de weg, waar ze dan kunnen bewijzen dat je auto meer dan de toegestane db’s maakt.
vele keuringen vind ik nergens meer over gaan.
het is gewoon geldklopperij.groeten.
25 mei 2008 om 09:02 #17394812Project staat nog even een laag pitje.
Heb nu de meeste originele onderdelen compleet hier liggen.
Nu nog alles monteren e.d. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.