testen zetelverwarming vooraan en achteraan

Forumindex Forums Modellen Grandland X testen zetelverwarming vooraan en achteraan

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur
    Berichten
  • #18374867
    jopsa
    Deelnemer
      Lid sinds:
      3 May 2019

      Dag iedereen

       

      Zoals ik reeds meldde had ik al heel wat problemen met de wagen.   1 ervan is de zetelverwarming voor en achter. Die werken meestal niet en als ze werken dan is het een flauwe warmte.

      Nu vraag ik graag aan wie zetelverwarming heeft om die nu in de zomer even op stand 3 te zetten.  Ook de achterste zetels de zetelverwarming op stand 3 te zetten.  Er was nu een technieker die beweerde dat de zetels niet warm worden bij warme temperaturen buiten. (waarom worden die van mij dan soms een beetje warm bij grote hitte ?)

      Concreet denk ik dat de zetelverwarming ook bij warme dagen moet werken (wat een andere technieker dan weer wel beaamde)  Ik heb echter nog nooit serieuze warmte door de zetels heen gevoeld.   Worden de zetels echt heel warm vooraan en achteraan bij stand 3 ?  Of is dat maar een lichte warmte ?  Mocht het slechts een lichte warmte zijn dan vraag ik me ook af waarom er drie standen zijn.    Ohja,achteraan voelen we nooit enige warmte….

      Bedankt alvast om even te testen en te posten.

       

      mvg

      #18374869
      RonaldGLX
      Deelnemer
        Lid sinds:
        1 August 2019

        Ik heb alleen de verwarming voorin zitten. Deze wordt op standje 3 erg warm. Laat hem in de winter altijd op standje 1 staan. Warm genoeg voor mij. Ik heb wel stoffen bekleding dus het gaat ook sneller.  In mijn vorige auto (Nissan Qashqai) had ik lederen bekleding en daar duurde het ook best lang voordat ik wat voelde. Die stond dan wel vol aan in de winter.

        #18374872
        jopsa
        Deelnemer
          Lid sinds:
          3 May 2019

          Bedankt Ronald voor de reactie.  Ik mag veronderstellen dat deze ook in de zomer op stand 3 erg warm wordt ?

          #18374937
          RonaldGLX
          Deelnemer
            Lid sinds:
            1 August 2019

            Ik heb het net even voor je getest Jopsa.  Mijn stoelen worden ook met deze temperatuur buiten op standje 3 erg warm.  Gauw weer uitgezet.

            #18374942
            Supermotard
            Deelnemer
              Lid sinds:
              5 April 2011

              Hier ook erg warm, voor en achter.

              #18374952
              jopsa
              Deelnemer
                Lid sinds:
                3 May 2019

                bedankt voor de info supermotard  :applause02:

                #18374995
                Hans GLX
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  19 May 2018

                  Vandaag zomaar even de stoelverwarming getest. Het werkt zowel voor als achter gewoon goed! Ook de stoelventilatie werkt perfect. Maar je moet wél bedenken, dat de verwarming bij leren bekleding meer tijd nodig heeft, dan bij stoffen bekleding. Logisch toch? Ik gebruik deze optie eigenlijk nooit. Wel in de winter de stuur en de voorruitverwarming. Maar bij veel sneeuw en ijs beter eerst een gietertje warm water over de ruit. Want een dikke ijs of sneeuwlaag duurt ontzettend lang om te ontdooien. En niet bang zijn (zoals sommigen beweren) dat je ruit barst. Ik doe dit al jaren, en er is nog nooit geen ruit gebarsten. Je begint net boven de ruit op het dak te gieten, en zo langzaam naar beneden. De voorruitverwarming houd de ruit verder schoon. Ook prima bij condens.

                  #18374996
                  jopsa
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    3 May 2019

                    Bedankt Hans

                    Maar ik veronderstel dat ze na een half uurtje rijden toch wel warm zouden moeten zijn die lederen zetels….  Hier is dat niet.  Ik vermoed dat ze enkel warm worden van mijn lichaamswarmte….

                    #18374999
                    Hans GLX
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      19 May 2018

                      [quote quote=18374996]Bedankt Hans Maar ik veronderstel dat ze na een half uurtje rijden toch wel warm zouden moeten zijn die lederen zetels…. Hier is dat niet. Ik vermoed dat ze enkel warm worden van mijn lichaamswarmte….[/quote]

                      Dat ben ik helemaal met je eens. Zeker na een 5 minuten moet je al iets waar kunnen nemen. Dan is er toch wat mis met de bedrading tussen de lampjes, en de verwarming in je stoelen of zo. Want ik ga er van uit, dat de lampjes van de indicatie, naar behoren werken bij je. Daar zou je dealer dan ook even naar moeten kijken. Elke functie of optie aan de auto, hoort naar behoren te werken, of je deze nu gebruikt of niet.

                      #18375087
                      Cor123
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        12 October 2019

                        De achterbank (leder) werd bij mij ook niet warm. Gemeten met een laser thermometer. De stekkers bleken niet aangesloten..

                        #18385226
                        Jan Driebeen
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          9 February 2018

                          Deze week heerlijk een aantal keer de stoelventilatie gebruikt, wat een luxe auto is de GLX toch ?

                          #18385240
                          Hans GLX
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            19 May 2018

                            [quote quote=18385226]Deze week heerlijk een aantal keer de stoelventilatie gebruikt, wat een luxe auto is de GLX toch ?[/quote]

                            Ja Jan, dat is inderdaad grandioos bij dit warme weer. Standje 1 vind ik al voldoende. Die optie heb ik eigenlijk nooit eerder gebruikt, dan nu in deze zomer. Zeg maar: te laat ontdekt, want in pakweg een maand gaat hij weg…… :cry:

                            #18385561
                            jopsa
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              3 May 2019

                              [quote quote=18385226]Deze week heerlijk een aantal keer de stoelventilatie gebruikt, wat een luxe auto is de GLX toch ?[/quote]

                               

                              wordt de zetetl dan echt koud ?  Bij mij steeds stand 3    Bij starten voel je een schroef die begint met draaien en dat is het.  Maar niks fris/.

                              #18385576
                              Hans GLX
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                19 May 2018

                                [quote quote=18385561]

                                wordt de zetetl dan echt koud ? Bij mij steeds stand 3 Bij starten voel je een schroef die begint met draaien en dat is het. Maar niks fris/.[/quote]

                                Nee, niet koud natuurlijk. Het is ook geen airco-systeem, maar ook geen schroef, zoals jij dat beschrijft. Het is een ventilator onder je stoel, die een heerlijk frisse lucht naar je rug blaast. Stand 3 vind ik zelfs teveel van het goede. Stand 1 of 2 volstaat voor een aangenaam frisse bries. Ik vind dit een goed doordachte luxe, voor leren bekleding. Alleen heb ik er in het verleden, helaas weinig gebruik van gemaakt…

                                #18385622
                                Jan Driebeen
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  9 February 2018

                                  [quote quote=18385561]

                                   

                                  wordt de zetetl dan echt koud ? Bij mij steeds stand 3 Bij starten voel je een schroef die begint met draaien en dat is het. Maar niks fris/.[/quote]
                                  Als je een dikke jas aan hebt merk je het niet, maar nu, als je alleen een t-shirt of hemd draagt voel je zeker een verkoelende bries. Zoals Hans schrijft geen aircolucht maar wel een aangename koele bries.

                                15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.