Terug rijdklaar maken Opel Vectra A 1989

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Terug rijdklaar maken Opel Vectra A 1989

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Auteur
    Berichten
  • #18450607
    Yvanov
    Deelnemer
      Lid sinds:
      29 December 2021

      Dag allemaal, ik ben nieuw op deze site.
      Ik heb in ’89, in de beginjaren van de vectra mijn auto (CD 2.0) gekocht. Ik herinner me dat ie toen razend populair was. Mijn wachttijd liep uiteindelijk op tot acht maanden en een week… :-(
      In totaal heb ik er zo’n 12 + 1 jaar mee gereden, en voor het overige heeft hij stilgestaan. Hij is uiteindelijk nog in zeer goede staat (ook de carrosserie, een behandeling tegen roest toen ie nieuw was heeft zeker wat opgeleverd).
      Ondertussen waag ik mij aan de eerste stappen om hem terug rijdklaar te maken :yes: .

      Een eerste vraag gaat uit naar enkele onderdelen:
      * om te beginnen het opel-embleem op de motorkap (ben ik jammer genoeg kwijt)
      * ik mankeer een veer om het kofferdeksel in geopende stand omhoog te houden (sedan)
      * de afdichting van de (elektrische) antenne naar het achterpaneel is gebarsten (slijtage door ouderdom)
      * remblok slijtage indicatoren zijn nodig (die zijn te vinden op een auto-onderdelen site)
      * het glas van één van de koplampen is aan de binnenkant beschadigd; ik vermoed dat dit een probleem zal worden op de (Belgische) keuring
      * de rechter mistlamp zou moeten worden vervangen
      * de (flexibele) afdekking rond de onderkant pook alsook rond de handrem hebben hun beste tijd gehad

      Heeft iemand ervaring met het terug bevestigen van de hemelafdekking op de hemel zelf? Reiniging? Lijmsoort?

      En dan (voorlopig) tot slot is er nog het remsysteem. Ik heb voorste remklauwen gedemonteerd reeds voor reiniging, achteraan heeft hij ook remschijven maar demontage is nog niet gebeurd. Ik ben beetje newbie in dit alles, maar ik kan me voorstellen dat het toch doenbaar is om als (beetje handige) leek remolie te vervangen en de leidingen te ontluchten. Heeft iemand een goede beschrijving hiervan?

      Zo, ongetwijfeld komen er nog vragen, maar ’t zou tof zijn als ik al wat op weg geholpen word met bovenstaande…
      Dank alvast voor jullie antwoorden.

    1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.