Terug naar Opel Zafira of toch maar overslaan..

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) Terug naar Opel Zafira of toch maar overslaan..

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #18424020
    smetin
    Deelnemer
      Lid sinds:
      25 June 2021

      Hallo allen,

      van 2009 tot 2013 heb ik een Opel Zafira 1.9DTH gehad.  Van vliegwiel, versnellingsbak M32,  tot verstuivers heb ik  moeten laten vervangen. Sindsdien heb ik een Ford Galaxy 2.0 TDCI, na 8 jaar en 349.000 op de teller ( 230.000 zelf gereden),  is het tijd voor een andere iets kleinere auto.

      Ja, natuurlijk een Opel Zafira Tourer  vanaf 2015 of nieuwer lijkt het mij wel wat. Of het diesel wordt is maar de vraag.. In de eerste instantie ben ik naar benzine uitvoeringen aan het kijken 1.4T 120 of 140 PK of 1.6T 160 of zelf 200 PK.

      Hoe is het gesteld met de betrouwbaarheid van deze Zafira’s ? Klopt het dat het veel gedoe is met de M32 versnellingsbak? Olieverbruik en mankementen met de ketting aangedreven motor? Waar moet ik opletten? Welke motor uitvoering is meest betrouwbaar? Is er ook bepaalde bouwjaar die je absoluut moet overslaan?

      Ik zag dat 2017 net wat mooier zijn, interieur en dashboard e.d. zat net wat meer gelikt uit.

      Alvast dank voor de reacties.

       

       

       

       

       

      #18424367
      Supermotard
      Deelnemer
        Lid sinds:
        5 April 2011

        Ik had een 2.0 cdti van 2015. Bewust voor de Diesel gekozen ivm trekgewicht en ik wilde geen M32 bak. Zeer fijne auto, 2 jaar gereden en alleen de Elektriche handrem kapot gehad. Rij nu een Grandland X maar zou best wel terug willen naar een Zafira Tourer. Volgens mij vallen de problemen wel mee, vooral van de 2.0 cdti. (M32 blijft, lekkage waterpomp 1.4) Ik zou persoonlijk geen 1.4 kopen of 1.6 Diesel. De Zafira is een erg zware auto.  Succes, en zoek een OPC variant :applause02:

         

        #18424505
        smetin
        Deelnemer
          Lid sinds:
          25 June 2021

          Dank voor je bijdrage Supermotard.. Helaas lees ik over de 1.4T helaas ook geen goede verhalen over de M32 bak en de ketting/motor etc.

          De nieuwe 1.6 diesel, 135/136 pk schijnt wel erg betrouwbaar te zijn. Zo af en toe kom ik ook een geknepen versie van 1.6D tegen met 120 pk. Intussen kijk ik ook met ‘een oog’ naar Peugeot 5008 tot bouwjaar 2016 met 2.0 hdi blok.. De benzine uitvoeringen van de Fransen met 1.6 VTI of  1.6 THP schijnt ook minder betrouwbaar zijn. Waar zijn de betrouwbare benzine motoren  gebleven.. ?

           

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.