Terug bij de Astra

Forumindex Forums Modellen Astra Terug bij de Astra

  • Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #17271306
    Astra_DLS
    Deelnemer
      Lid sinds:
      6 March 2008

      Aan mijn post aantal is te zien dat ik al aardig wat inbreng heb gehad hier. Nadat het een tijd stil is geweest, ben ik weer terug bij dit forum en bij Opel en bij de Astra.

      Ik heb ruim 5 jaar een Astra G Caravan 2.0 DI Club gehad en heb daar ruim 125K km mee gemaakt. Uiteindelijk is deze ingeruild met een stand van 325K km op de klok. De motor liep nog prachtig, maar qua carrosserie werd ze toch wel echt oud. Rubbers versleten, koplampen geel / kapot, de bumper hing niet netjes meer, kabel elektrisch raam gebroken, enz. Al met al dus dingen die best op te lossen waren, maar ik wilde ook wel weer wat anders.
      De astra die ik had, was aardig luxe: comfort-sluiting, 4 elektrische ramen, airco, cruise-control en later nog licht metaal aan toegevoegd.

      Toen de keuze gemaakt om de Astra in te ruilen en daarvoor heb ik een Volvo V40 1.9D Europe Nordic aangeschaft, met 215dkm op de teller. Een mooie, zwart metallic, Volvo waar alle opties op zaten: Climate control, navigatie, half-leer, enz. Die wagen reeds fantastisch en zag er echt strak uit. Doordat ik mijn motor ingeruild had voor een motor die ik echt leuk vind, heb ik gelijk de keuze gemaakt om woon-werk niet meer met de auto, maar met de motor te gaan doen. Dat hield in dat de diesel overbodig werd en daarnaast dat een station niet langer noodzakelijk was (vrouw heeft een C5 station).

      Dus de volvo verkocht en een VW Polo 1.4 16v uit 2001 terug gehaald. Lekker goedkoop.. Maar het zit niet goed voor de dagen dat ik wel met de auto ga en icm met rugklachten die ik kreeg was het niet te doen. Hierdoor al snel de keuze gemaakt om verder te gaan kijken en zo kwam de Astra weer in beeld als niet te zwaar en toch nog steeds net gestylde auto.

      Na wat rondkijken kwam ik een Astra G tegen bij mij in de buurt. Een nette grijze, veel opties, 1.6 benzine, waard om even te kijken. Na een proefrit direct betaald en meegenomen.

      Dus wat rijd ik nu:
      Astra G Sport, 5 deurs, 1.6 uit 2003, voorzien van :
      Cruise control, elek. ramen voor, comfort sluiting, CD wisselaar, Climate Control, trekhaak, mistlichten voor, Sport onderstel, sport stoelen, boordcomputer.
      De km stand is 205K, en dus klaar voor zeker 100k KM erbij.

      Nu inmiddels paar maand in bezit en echt content mee. De stoelen zitten goed en de auto rijd heerlijk.

      Helaas bij aanschaf wel wat problemen gehad, maar dat heb je toch vaak bij een oude occasion.
      * Krukassensor vervangen
      * EGR vervangen
      * Grote beurt
      * Keuring
      * Radiateur vervangen (lek)

      Nu nog 2 problemen te tackelen
      * Oliepeilsensor loopt te klooien, geeft op 40 kilometer 3x melding voor controle, maar zit zat olie in
      * Condensor vervangen en airco afpersen

      Het verbruik valt me ook niet tegen. Ik rijd veel 80/100 wegen en zit nu op 6.9/100, dus dat vind ik echt erg netjes.

      #18279906
      -BlendjuH-
      Deelnemer
        Lid sinds:
        6 April 2008

        Welkom terug hier … Plaats is wat foto’s van je astratje ;)

        #18279907
        KadAstra-EF
        Deelnemer
          Lid sinds:
          24 July 2010

          Welkom terug op het oude nest.

          Rik

          #18279908
          Astra_DLS
          Deelnemer
            Lid sinds:
            6 March 2008

            @-BlendjuH- wrote:

            Welkom terug hier … Plaats is wat foto’s van je astratje ;)

            Eerst nog ff maken :) Maar komt goed.
            Inmiddels al 2500 km gereden. Wel weer een probleem erbij, maar toch tevreden.

            Elke zoveel kilometer spring OLIE NIVEAU CONTROLEREN in beeld, maar na een paar keer peilen de conclusie gemaakt dat het de sensor is, niet de stand.

            #18279909
            -BlendjuH-
            Deelnemer
              Lid sinds:
              6 April 2008

              Das wel minder , maar als je het goed in de gaten houdt …
              Maar kan me voorstellen dat je wilt dat de sensor goed is ;)

              #18279910
              Dolby
              Deelnemer
                Lid sinds:
                1 May 2008

                Liever de sensor dan dat je echt met te weinig olie rond rijdt. Maar zeer vervelend is het natuurlijk wel. :thumb

                Kijken of het probleem word opgelost door een nieuwe sensor te plaatsen?

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.