Forumindex › Forums › Modellen › Meriva, Agila › Temperatuurmeter Meriva blijft liggen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
9 januari 2009 om 11:19 #17208506
Mijn ouders rijden met een 9 maand oude Meriva, een 1.7cdti met 100pk. Nu ben ik daarnet is met de wagen gaan rijden en wat me opviel is dat de temperatuurmeter van de wagen na 50km nog steeds tegen de grond lag. De wagen wordt nochtans wel warm vanbinnen. Mijn ouder zeggen dat je er mee in de zomer 30km mee moet rijden eer deze omhoog begint te gaan en in de winter deze steeds blijft liggen. Hun vorige Meriva’s hadden dat ook zeiden ze (hebben er al 4 gehad). Nu lijkt me dat toch niet normaal hoor want dit wilt zeggen dat de motor onder de 70°C en er dus steeds grotere slijtage zou zijn omdat de motor zogezegd niet warm wordt. Is dit misschien bij de andere Meriva rijders ook? Of weet misschien iemand wat dit kan zijn?
9 januari 2009 om 18:32 #17460954Thermostaat slecht, (laat) deze vervangen, en er gaat een wereld voor je open haha..
of zijn dit allemaal nieuwe auto’s geweest.
Willem
9 januari 2009 om 18:34 #17460955Zijn allemaal nieuwe auto’s want wij kopen elke 9 maand een nieuwe opel (dus deze meriva vliegt er binnenkort ook uit)
9 januari 2009 om 18:58 #17460956Okeej vind dit wel apart.
heb het zelf niet meegemaakt namelijk
de astra 1.7CDTi waar ik wel eens mee rijdt word wel warm, al duurt het soms wel wat lang.
Willem
12 januari 2009 om 19:48 #17460957Ik rijd ook een nieuwe Meriva, sinds september, na 3 km rijden begint mijn temp.metertje omhoog te gaan, en na zo’n 7 km staat hij op 90 graden…
Dat was deze week bij zo’n -9 graden buiten. (in Belgie)
Grtjs
25 april 2009 om 13:04 #17460958Ik heb een Meriva bouwjaar 2004. Ik ben een rustige rijder (25000 toeren) Temperatuurmeter bleef ook steeds liggen. Na 80000 km storing ivm vervuilde motor.
Nu trek ik behoorlijk door in de versnellingen tot 50000. Temperatuurmeter komt nu wel tot plm 80. Rijdt nu steeds rondom 30.000. Te overdreven??25 april 2009 om 13:07 #17460959Lijkt me wel:P.
50.000 toeren:P doe je goed:jerry
Maar is natuurlijk een 0 minder:P28 december 2009 om 22:43 #17460960heb een zafira van 2004 en ik moet ook zeker een 7 tot 10 km rijden voordat de wijzer omhoog gaat
binnen wordt het wel warm19 januari 2010 om 20:00 #17460961Ik heb een Meriva uit 2004 (120.000 km). De temperatuurmeter komt nauwelijks naar boven; ook na lange trajecten. Ondanks het feit dat de termometer beweegt, kan deze dan toch stuk zijn?
Zo ja, het evt. vervangen schijnt prijzig te zijn (2 uur werk + termostaat). Is het rijden met een minder warme motor een probleem i.v.m. betrouwbaarheid?
Het interieur wordt wel goed warm. Het benzineverbruik zal wel wat toenemen.
Alvast bedankt.
21 januari 2010 om 18:34 #174609622 uur werk?
andere garage zoeken:P
24 januari 2010 om 16:51 #17460963Hi Bjorn
Gezien de auto wel warm wordt heeft de klacht hoogst wwarschijnlijk te doen met de registratie van de temperatuur.
Dit kan belangerijk worden wanneer er een siruatie ontstaat waarin de motor over ververhit raakt.
Je geeft al aan dat een te lage temperatuur ovematig motor slijtage tot gevolg heeft en dit is inderdaad zo.Echter denk ik dat dit gelukkig niet het geval is bij deze, wat te doen is controleer de temperatuur sensor inclusief stekkers en bedrading.
Kijk of de aanjager aankomt BELANGERIJK!!
thermostaat kan de klacht zijn maar onwaarschijlijk.Groetjes
Clog24 januari 2010 om 16:53 #17460964Wagen is ondertussen al lang weg :D haha men vader heeft een nieuwe Meriva gekocht en hij is gisteren weer gaan horen voor een nieuwe Meriva, Zafira oif new Astra :D
24 januari 2010 om 21:07 #17460965Ik heb een meriva van januari 2007. Ik heb ook problemen met de tempratuurmeter. Zijn vandaag naar lelystad geweest wonen zelf in groningen en de hele weg is de meter niks omhoog gekomen het was buiten min 2.Kan iemand mij vertellen of dit normaal is bij deze buitentempratuur.
groet richard
1 februari 2010 om 08:50 #17460966Hallo Aimee,
Als het een diesel is zal ie minder warmte produceren dan een benzinemotor. Speel eens met de interieurverwarming. Zie ook mijn topic http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=120117.
Als de meter wel omhoog komt als er weinig warmte naar het interieur gaat is de thermostaatklep een verdachte.
Greetz, Dutch
1 februari 2010 om 10:01 #17460967Zijn allemaal nieuwe auto’s want wij kopen elke 9 maand een nieuwe opel (dus deze meriva vliegt er binnenkort ook uit)
:wtf
Elke 9 maanden een nieuwe auto lijkt me wat snel.. Proberen jullie opel uit de crisis te halen ofzo? :D1 februari 2010 om 12:25 #17460968origineel gepost door hobbyist
Ik heb een Meriva uit 2004 (120.000 km). De temperatuurmeter komt nauwelijks naar boven; ook na lange trajecten. Ondanks het feit dat de termometer beweegt, kan deze dan toch stuk zijn?Zo ja, het evt. vervangen schijnt prijzig te zijn (2 uur werk + termostaat). Is het rijden met een minder warme motor een probleem i.v.m. betrouwbaarheid?
Het interieur wordt wel goed warm. Het benzineverbruik zal wel wat toenemen.
Alvast bedankt.
Ik heb het zelfde dus ben bang dat dit bij de Meriva hoort. Mijn verwarming doet het perfect. Temperatuur van de motor loopt bij lage temperaturen ook heel langzaam op, zeker als ik niet harder rij dan 80 km. Op de snelweg staat de meter snel op 85 C. Nadeel van dit alles is wel meer verbruik. Ik rij normaal bijna 800 km met een tank, nu 700 als het vriest en dan moet ik niet al te raar gaan rijden.
Niek
1 februari 2010 om 17:23 #17460969Kan me de tijden herinneren dat ik bij de motor (als in: motorfiets ;) ) een kartonnetje voor de radiator deed om overmatig afkoelen te voorkomen king:
Niek / Aimee: diesel of benzine motor?
ivm de hoeveelheid beschikbare restwarmte, die is bij een diesel minder dan bij een benzineblok.Gezien 800 km/tank denk ik dat Niek dieselt, zeker bij 80 kmh is dat zo zuinig dat er weinig warmte over blijft om het interieur te verwarmen. Lijkt erop dat Opel de keuze heeft gemaakt om dan toch maar warmte naartoe te sturen, dan maar ten koste van de motortemperatuur :o
2 februari 2010 om 07:55 #17460970origineel gepost door dutch
Kan me de tijden herinneren dat ik bij de motor (als in: motorfiets ;) ) een kartonnetje voor de radiator deed om overmatig afkoelen te voorkomen king:Niek / Aimee: diesel of benzine motor?
ivm de hoeveelheid beschikbare restwarmte, die is bij een diesel minder dan bij een benzineblok.Gezien 800 km/tank denk ik dat Niek dieselt, zeker bij 80 kmh is dat zo zuinig dat er weinig warmte over blijft om het interieur te verwarmen. Lijkt erop dat Opel de keuze heeft gemaakt om dan toch maar warmte naartoe te sturen, dan maar ten koste van de motortemperatuur :o
Klopt ik rij diesel, en gemiddeld rij ik 1:18 en geloof me ik rij niet langzaam meestal. Daar is dus niks van te zeggen. Maar in een winter als dit haal ik dat bij lange na niet, dat verschil is best groot.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.