Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Temperatuur naald blijft liggen
- Dit onderwerp bevat 13 reacties, 4 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 24 maart 2021om 22:04 door 22voeter.
-
AuteurBerichten
-
11 maart 2021 om 18:45 #18412268
Hallo mensen,
Ik heb het volgende probleem met mijn Astra G, ik heb de auto een goede 2 maanden terug gekocht en het viel me gelijk al op dat de naald van de temperatuur bleef liggen tijdens het rijden en omhoog kwam tijdens stationair draaien. Maar de naald zakt weer naar nul als ik vervolgens verder rijd. Nu heb ik onlangs de distributie laten vervangen omdat ik niet wist hoe oud deze was en heb gelijk de thermostaat en de sensor laten meenemen om dit probleem te tackelen. Nu is dit probleem er nog. Waar ik nu dus bang voor ben is dat ik een slechte thermostaat heb gehad of dat ze deze vergeten zijn te vervangen. Zijn er mensen die nog een andere verklaring hebben voor dit euvel? Ik ben namelijk bang dat ik nog is een andere thermostaat kan laten plaatsen en dat de distributie dan nog is los zou moeten met alle kosten die erbij horen. Oftewel :help:
11 maart 2021 om 19:43 #18412275Gezien je beschrijving 99% zeker de thermostaat, vergeten te vervangen, verkeerd gemonteerd of een slechte erin gezet.
Om de temperatuursensor uit te sluiten (die ook vervangen is): motor laten draaien terwijl de auto niet rijdt, kijken of ie dan i.d.d. voldoende ver komt om de radiatorventilator aan te laten slaan en even zeggen bij welke temperatuur dat dan is.Gr,
The Duke11 maart 2021 om 20:01 #18412277De naald kom netjes omhoog als de auto stationair draait. En de ventilator slaat net na de helft dus net voorbij de 90 graden aan. En als ik dan dus verder rijd zakt de naald beetje bij beetje terug naar 0.
12 maart 2021 om 10:55 #18412376Dan lijkt me dat de temperatuursensor en de temperatuurmeter op je dashboard kloppen, dus dat duidelijk de thermostaat die er nu in zit niet in orde is of verkeerd gemonteerd zit.
Ben benieuwd wat je ontdekt.
Het lijkt me, wanneer het zo kort geleden is, dat de garage hiermee wel coulant wil zijn.Gr,
The Duke12 maart 2021 om 11:51 #18412382Heb vanmorgen al gebeld met het bedrijf, de man zei tegen me dat die normaliter altijd mee genomen wordt. Maar hij zei het wel met twijfel in zijn stem. Ik moest op de factuur kijken en daar zie ik hem niet specifiek benoemd worden maar er was dan ook een complete distributie set waar de nieuwe bij zat. Heb het hem al geappt en hij wou met zijn andere monteur appen. ( Is vrijdags vrij ) ik zou van hem horen dus ik ben benieuwd, lijkt me dat dit vergeten is.
17 maart 2021 om 14:46 #18413255Breng de auto zaterdag weg, ze zetten er een nieuwe thermostaat in. Hopen dat dit mijn probleem oplost. Ken nog iemand meer met zelfde auto/blok waarbij de naald ook moeilijk los wil komen. Maar lijkt me dat dit niet zo bedacht is.
17 maart 2021 om 17:15 #18413275Bekend probleem, bij de Astra G van mijn zoon heb ik pas geleden ook de thermostaat vervangen voor hetzelfde euvel. Helaas zit die op een onmogelijke plek, achter het distributie deksel. Helaas zal dan toch weer alles los moeten.
17 maart 2021 om 17:35 #18413277Is het bij de auto van je zoon nu ook goed dan?
17 maart 2021 om 21:01 #18413289[quote quote=18413277]Is het bij de auto van je zoon nu ook goed dan?[/quote]
Jazeker, in de koude periode heeft hij een tijdje rondgereden met een plaat karton voor de helft van de radiator, toen zag je meteen de wijzer stijgen. ( aanwijzing voor defekte thermostaat) Toen we er de tijd voor hadden ( klein dagje werk voor een hobby sleutelaar) hebben we de thermostaat vervangen, en meteen de distributieriem, waterpomp en spanrol.
Nu staat de wijzer in warme toestand altijd netjes rond de 85 graden, we hadden overigens een distributieset van Gates, incl thermostaat.
17 maart 2021 om 21:32 #18413299Dit geeft mij goede hoop. ik had op aanwijzing van een vriend van me het spul allemaal op eBay Duitsland besteld met de intentie van dat is “goedkoper”.
En nu blijkt maar weer eens dat goedkoop duurkoop is want de meegeleverde spanner en waterpomp waren ook al niet goed.
Als dat goede thermostaatje het probleem oplost dan is het enige fatsoenlijke de riem zelf geweest. Die was van Bosch namelijk. Dit was echt eenmalig.
Bedankt voor de reacties, ik zal als het ding vervangen is nog even. Een update geven of het opgelost is.
17 maart 2021 om 21:49 #18413310Hier nog even voor de liefhebbers, dit is de locatie van de thermostaat bij de 1.6 8V Astra G.
Zelfs het nokkenas tandwiel moet los, distributiekap er helemaal af. De ingenieur heeft een prachtige en fijn lopende motor ontworpen, maar voor de plek van de thermostaat moest hij een flinke trap onder zijn H@L krijgen. :tongue-out:
18 maart 2021 om 06:52 #18413326ik liet bij de astra G bij iedere distributie vervanging meteen de thermostaat vervangen, de kosten zijn het niet want alles moet er dan toch al af.
24 maart 2021 om 21:54 #18414172Nog even snel een kleine update, maandag is de thermostaat vervangen en de naald gaat netjes rond de 82 graden staan. Dus opgelost en blij mee. :applause02:
24 maart 2021 om 22:04 #18414174Top, het is ook veel beter voor je motor als die gewoon de bedrijfstemperatuur haalt.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.