Temperatuur loopt slecht op

Forumindex Forums Techniek Airco, lpg en diesel-vragen Temperatuur loopt slecht op

• Dit onderwerp is leeg.
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    nm2612

Ik rij iedere dag zo’n 35 km naar mijn werk. Rij ik rustig, zo’n 80 km, dan loopt mijn temperatuur met dit weer nauwelijks op. Rij ik flink door met 120 dan loopt met dit weer de temperatuur op tot zo’n 80 gr. En zakt ook weer heel snel. Is dit nu normaal voor mijn 1.7 CDTI motor en komt het door de buitentemperatuur of heeft dit te maken met mijn thermostaat…?

Niek

Terence

Volgens mij is het met dit weer normaal. Ik heb wel een ander type motor (2.0DTI), maar de thermostaat geeft na 20 km aan dat hij langzaam van de “0” graden begint te gaan. Ongeveer naar 40 km blijft hij tussen de 75 – 85 graden steken (ik rij wel maar 100 ivm met verbruik :P). Toen het laatst even boven de 5 graden was merkte ik al meteen verschil.

Ik denk dus dat je niet echt zorgen hoeft te maken. Dit is ook niet het ideale weer om het te testen…

Bartholy

Volgens mij moet de temperatuur gewoon oplopen normaliter… ook bij winters weer… Lijkt mij een kaduuk thermostaatje…
          Hopelijk zit bij jou de distributieriem er niet voor, zoals bij mij… (1,6i) Thermostaat kost €12,-… Distributieriem met spanrol en waterpomp is stukkie duurder!! (ik spreek uit ervaring!!)

B!

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.