Ik heb probleempje met de temp. Meter..
Mijn kachel wordt na 3/4 km lekker warm. Alleen de temperatuur meter blijft schommelen tussen de 80 en de 90 graden.. Ook na een rit van breda na rotterdam… Afgelopen weelend..
Thermostaat heb ik 16000 km geleden vervangen met disriem waterpomp en spanrol..
Ook niet na een rit van 50 km??.. Andere auto’s blijven wel op 90graden hangen :). Tenminste bij ons in degarage :) heb namelijk geen zin om weer de thermostaat te vervangen :p.. Alle slangen zijn ook goed warm als de motor warm is :)
Ja net zoals het probleem met mijn geluidje bij de disriem. Denk dat t rubber last had van de kou :) geluid was vandaag bij het starten weg omdat het niet meer vroor waarschijnlijk!! Ik dacht misschien is er wel iets aan de hand. Maar dan zou de kachel waarschijnlijk ook niet warm worden of heel langzaam..
Hmmm bij ons vanochtend heel even 1 graad haha. Daarna weer na -2 maar beter als min 8 haha. Toch merk je wel dat het motortje last heb vab de kou :) daarom rijd ik altijd even lekker rustig in het begin zeker omdat ik na 6 km al de snelweg op moet!! Zorg ik dat hij niet boven de 3000 toeren komt :) tot hij goed warm is!
je kan met deze temperaturen koud juist beter niet onder de 3000 toeren schakelen, een iets hoger toerental zorgt voor een betere smering in de cilinderkop, en de motor hoeft minder hard te werken om op gang te komen tussen de 2000 en 3000 toeren als bijvoorbeeld tussen de 1500 en 2500 toeren
Willem
Auteur
Berichten
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.