Tellerunit Opel Agila A.

Forumindex Forums Modellen Meriva, Agila Tellerunit Opel Agila A.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Henkus
    Deelnemer

Goedendag medeforumgebruikers. Ik ben met de auto van mijn schoonvader bezig. De tellerunit doet niets meer, alleen de lampjes erop branden nog wel. Hij heeft een paar keer een hele lege accu gehad en opeens deed zijn teller het niet meer. Ook de km stand zie je niet meer. Dat scherm is helemaal leeg. Nu heb ik alle zekeringen getest. Ook die in de motorruimte maar ze waren allemaal goed. Daarna de tellerunit gedemonteerd en open gemaakt om te kijken of er ergens een breuk in de printplaat zat. Ook niet. Met het monteren van de teller deed hij het weer heel even, althans de toerenteller en de benzinemeter. Een paar seconden en toen viel alles weer uit. Hij rijd wel gewoon goed. Ook vind ik dat hij heel zwaar schakelt, maar dat schijnt een kwaaltje te zijn van de Agila A begreep ik. Belangrijkste vind ik nu die tellers. Weet iemand wat het kan zijn ? Is dat ook een kwaaltje van de Agila A ? Graag een reactie. Vr.Gr.Henk ;-)

martin180
      Deelnemer

Ik heb het ook gehad bij de teller  van mijn Agila uit 2001.

Uiteindelijk heb ik via onderdelenlijn een andere unit gekocht en er in gezet  toen deed deze nog niks maar hij moest via de computer nog aan de auto gekoppeld worden.

ze konden zelfs de tellerstand van de oude teller overzetten in de  nieuwe .

Alles bij elkaar voor minder dan €100

Henkus
        Deelnemer

Bedankt voor je reactie, Martin. Ik zat zelf ook te denken om misschien een tellerunit van de sloop te halen, maar wist niet dat hij ook nog eens gekoppeld moet worden. Dat is weer een tegenvaller. Ook omdat ik niet zeker weet of het de tellerunit is die kapot is. Denk het wel, maar heb geen zekerheid. 100 euro valt te overzien allemaal.  Heb je het bij de dealer laten koppelen ? :bye:

martin180
          Deelnemer

Nee gewoon bij een universele garage waar ik al jaren bij ben.

En even de tellerunit lekker schoonblazen met een compressor (niet van te dichtbij) en de stekkerverbinding even inspuiten met contactspray.

Henkus
            Deelnemer

Bedankt voor de tip. Weet je eigenlijk of je het zelf kan doen met Opcom ?

martin180
              Deelnemer

Nee geen idee sorry

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.