Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Technisch probleem Astra F
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
23 december 2011 om 07:59 #17244051
Goedemorgen!
Voordat ik met mijn auto richting een garage vertrek hoop ik graag eerst wat feedback via dit forum te ontvangen.
De auto:
[*]Opel Astra F(ASTRA SEDAN C1.8NZ AUTOMATIC E2) (bj ’94)
[*]1.8i, automaat
[*]Brandstof: benzine
[*]km: 39.xxx (hij was van mijn grootvader, vandaar de lage stand)
[*]Motorinformatie: C18NZ 1.8 OHC 1.796 cm³ 4-in-lijn 90 pk 145 NmHet probleem:
[*]Wanneer ik een eind gereden heb en de motor op temperatuur is, en ik zet de motor uit dan krijg ik daarna de auto niet meer aan. De startmotor doet z’n werk wel maar de motor lijkt gewoon niet aan te grijpen.
[*]Wanneer de motor nog niet op temperatuur is, zoals korte ritjes door de stad bij slecht weer, ervaar ik dit probleem niet.
[*]Tijdens de start pogingen komt er een enorm sterke brandstofgeur van de auto af.
[*]Regen of nat weer lijkt geen invloed te hebben op dit probleem.
[*]mogelijk gerelateerd aan het probleem: stationair loopt de auto niet super stabiel, hij lijkt te wisselen tussen normaal stationair en een wat zwaarder stationair lopen. Dit is in de auto goed te merken maar het best te horen bij de uitlaat.Wat er al gedaan is:
[*]Bougies vervangen
[*]Bougie kabels vervangen
[*]Verdelerkap vervangen
[*]Bobine (+kabel naar verdeler) vervangen
Bij de garage waar dit spul vervangen is hebben zij ook:
[*]de accu doorgemeten, deze is in orde
[*]Tijdens de startpogingen hebben zij ook één of andere spuitbus in de luchtfilter gespoten, in geval van verzuipen van het blok zou hij hierdoor gelijk moeten starten.Uiteindelijk na een X aantal startpogingen, enkele minuten wachten komt er een teken van leven. Wanneer ik het gaspedaal vol ingedrukt hou en ik start, lijkt de auto te willen starten op het exacte moment dat ik de sleutel weer omdraai om het contact te verbreken. Na ongeveer de 5de keer krijgt hij aan en start de motor alsof er niets aan de hand is, heel af en toe valt de motor na een seconde of 15-30 weer uit maar dan kan ik hem wel gelijk met de 1ste poging weer starten.
Als het aan mijn huidige garage ligt vervangen zij elk onderdeel tot het probleem verholpen is maar daar zit ik natuurlijk niet op te wachten :???:
Ik hoop dat iemand op dit forum kennis heeft van dergelijke situaties!23 december 2011 om 08:59 #17956491het zou de stappenmotor kunnen zijn. die regelt het stationair lopen
23 december 2011 om 09:30 #17956492AnoniemLid sinds:
1 January 1970Ik heb dit ook gehad met een C18NZ Astra Automaat met 53.000 kms.
Ook alles en nog wat vervangen en het bleek het injectortje te zijn, vervangen voor 2 tientjes op de sloop en alles opgelost! :DZou je trouwens eens een foto willen posten? ben wel benieuwd naar de Opel. :thumbup
23 december 2011 om 09:31 #17956493De injector bij het gasklephuis zorgt inderdaad vaker voor problemen bij deze motoren, het komt regelmatig voorbij hier op het forum. En ben ook wel benieuwd naar de wagen, we vinden het leuk als je je even voorstelt in ons voorsteltopic ;)
23 december 2011 om 09:32 #17956494@Mr.F wrote:
Ik heb dit ook gehad met een C18NZ Astra Automaat met 53.000 kms.
Ook alles en nog wat vervangen en het bleek het injectortje te zijn, vervangen voor 2 tientjes op de sloop en alles opgelost! :DZou je trouwens eens een foto willen posten? ben wel benieuwd naar de Opel. :thumbup
Zal ik (vanavond) doen, waarschijnlijk staat hij binnen een half jaar te koop wegens het krijgen van een leaseauto ;)
23 december 2011 om 09:56 #17956495Vervang je krukassensor maar dan denk ik dat je probleem is opgelost.
23 december 2011 om 09:58 #17956496AnoniemLid sinds:
1 January 1970Ja, ben benieuwd!
Injector vervangen is heel makkelijk btw, je kan’t altijd proberen.
Ik had precies hetzelfde en mijn probleem was ermee opgelost.23 december 2011 om 10:00 #17956497@RISL wrote:
De injector bij het gasklephuis zorgt inderdaad vaker voor problemen bij deze motoren, het komt regelmatig voorbij hier op het forum. En ben ook wel benieuwd naar de wagen, we vinden het leuk als je je even voorstelt in ons voorsteltopic ;)
Bedankt voor de tip! Ik kon in eerste instantie dat topic niet vinden, normaliter staat het als ‘sticky-post’ bovenaan de lijst :)
23 december 2011 om 10:36 #17956498Kan iemand mij vertellen wat de tank-capaciteit van deze auto is? Op de brandstofmeter staat bovenaan 50; maar toen ik gisteravond de wijzer net iets boven het rode vlakje had staan heb ik hem kunnen voltanken met ongeveer 30liter.
als de tankinhoud werkelijk 50 liter is, dan rij ik met een (gemiddeld) verbruik van 1:8 :???: Volgens mijn grootvader zou hij 1:14 makkelijk moeten kunnen halen; maar ik rij geen 30km/h waar 50km/h toegestaan is uiteraard… :D
23 december 2011 om 11:01 #17956499loopt die niet gewoon vol in te spuiten omdat die denkt dat de motor koud is? temp sensor?
23 december 2011 om 11:27 #17956500@Astra F Vaassen wrote:
loopt die niet gewoon vol in te spuiten omdat die denkt dat de motor koud is? temp sensor?
Ik heb nog niet het vermoeden gehad dat het aan de temperatuur-sensor ligt, ik heb het metertje op het dashboard nog geen gekke kuren zien vertonen. Hij klimt in een normaal tempo naar het midden, is het wat kouder dan staat hij wat onder het midden, is het wat warmer dan vice-versa.
Een maatje van mij zei wel zoiets dergelijks maar gaf daar de automatische choke de schuld van; die zou denken dat het blok te koud is en dus hem verzuipen. logischerwijs, zo’n ding zou inderdaad aangestuurd moeten worden door een sensor.
Volgens mij kan er een gelukkige garagehouder goed eten met kerst, zal wel een pittige rekening worden vrees ik :(
23 december 2011 om 11:43 #17956501@0570 wrote:
Kan iemand mij vertellen wat de tank-capaciteit van deze auto is? Op de brandstofmeter staat bovenaan 50; maar toen ik gisteravond de wijzer net iets boven het rode vlakje had staan heb ik hem kunnen voltanken met ongeveer 30liter.
als de tankinhoud werkelijk 50 liter is, dan rij ik met een (gemiddeld) verbruik van 1:8 :???: Volgens mijn grootvader zou hij 1:14 makkelijk moeten kunnen halen; maar ik rij geen 30km/h waar 50km/h toegestaan is uiteraard… :D
52 liter
verbruik uitrekenen: dagteller op nul, vol tanken. leeg rijden en weer voltanken. gereden kilometers delen door het aantal getankte liters
23 december 2011 om 12:14 #17956502@0570 wrote:
@Astra F Vaassen wrote:
loopt die niet gewoon vol in te spuiten omdat die denkt dat de motor koud is? temp sensor?
Ik heb nog niet het vermoeden gehad dat het aan de temperatuur-sensor ligt, ik heb het metertje op het dashboard nog geen gekke kuren zien vertonen. Hij klimt in een normaal tempo naar het midden, is het wat kouder dan staat hij wat onder het midden, is het wat warmer dan vice-versa.
Een maatje van mij zei wel zoiets dergelijks maar gaf daar de automatische choke de schuld van; die zou denken dat het blok te koud is en dus hem verzuipen. logischerwijs, zo’n ding zou inderdaad aangestuurd moeten worden door een sensor.
Volgens mij kan er een gelukkige garagehouder goed eten met kerst, zal wel een pittige rekening worden vrees ik :(
Ik denk dat je 2 sensoren door elkaar haalt, die jij bedoelt meet de temperatuur van de koelvloeistof, niet van de motor. Het kan best zijn dat je tempsensor kapot is. de auto start dan slecht als hij warm is (verzuipen) en loopt raar stationair.
23 december 2011 om 12:14 #17956503En als je het dan echt exact wil uitrekenen, dan tank je bij hetzelfde station en bij ongeveer dezelfde temperatuur, ivm de dichtheid van de benzine.
En inderdaad, de temperatuursensor die bedoeld wordt is een andere dan de sensor die je koelvloeistofmetertje aanstuurt.
24 december 2011 om 16:59 #17956504Probleem zal hoogst waarschijnlijk NIET aan de Krukassesor liggen, dit in geval van de Sterke benzine geur.
als de Krukassensor niks doet word er geen bezine ingespoten, en word de benzine pomp niet aangestuurd, evenals de ontsteking niks doet.
Ik vermoed eerder dat de Motortemperatuursensor (Blauwe stekker / blauwe sensor) kapot is, en als dat het niet is, ga ik mee met de anderen, wat betreft de injector.
Willem
2 januari 2012 om 15:20 #17956505Het probleem lijkt verholpen te zijn!
Bij een Smit & co garage hebben ze de module die onder de bobine zit vervangen. Wanneer de wagen niet wou starten bleek deze ervoor te zorgen dat er geen spanning van(uit) de bobine kwam.
Injector is gecontroleerd en is in topstaat, boordcomputer is uitlezen en alle temperatuursensoren zijn in orde.Overigens hebben ze ook zo’n boordcomputer-uitleesgeval aangesloten en waren positief verrast; de auto loopt perfect. Alle datawaardes staan blijkbaar ideaal, niet slecht voor een auto uit ’94 toch? Ookal heeft hij nu pas 40.xxx op de teller :thumb
Iedereen bedankt voor de input!!
(vanavond upload ik de foto’s naar mijn voorsteltopic :))
2 januari 2012 om 15:59 #17956506AnoniemLid sinds:
1 January 1970Mooi :)
Foto’s ben ik erg benieuwd naar ja! :D
2 januari 2012 om 16:18 #17956507@0570 wrote:
Overigens hebben ze ook zo’n boordcomputer-uitleesgeval aangesloten en waren positief verrast; de auto loopt perfect. Alle datawaardes staan blijkbaar ideaal, niet slecht voor een auto uit ’94 toch? Ookal heeft hij nu pas 40.xxx op de teller :thumb
Iedereen bedankt voor de input!!
(vanavond upload ik de foto’s naar mijn voorsteltopic :))
Ik zou er gekker van staan te kijken als ie al gaar was :D
Als je er lief voor bent haal je de 3,5 ton met gemak
bouwjaar zegt weinig tot niets
blokje uit mijn vectra deed pas ogen raar opkijken met 380.xxx
die c20ne liep als een naaimachientje en hield van verkrachting
8 kleppers kunnen over het algemeen meer hebben, dus vele goede kilometers toegewenst :thumb -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.