Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › te weinig olie!!!!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
30 december 2013 om 21:03 #17262976
Nou wat ik nu toch meemaak.
in mei heb ik 3 auto’s een beurt gegeven. Die van mij (vectra z18xe), die van mn vriendin (corsa z18xe) en die van ons ma (astra z16xe).
hiervoor heb ik bij http://www.Diamondolie.nl” onclick=”window.open(this.href);return false; een doos van 3 5L kannen Shell 5W30 olie gekocht.3 weken geleden belt ons ma met dr astra.
auto houdt in, geeft stoormeldingen etc. etc.
mn neef is leraar motorvoertuigen op de MTS, dus die leest um uit.
Peilt de olie . . . geen druppel meer in.ikzelf na een maand vakantie, ook de laatste weken last van storingen, missfire cil-2, bokken moeilijk doen.
ook olie peilen . . . ook mijn carterpan is zo goed als LEEG !!!!!Beiden olie bijgevuld en weg zijn de storingen.
Zojuist de corsa ook maar even gepeild, daar is maar een half litertje uit, maar die rijdt ook niet zoveel kilometers.
Terwijl alle 3 de auto’s NOOIT meer olie verbruikt hebben dan 1L per jaar ongeveer.
op 15000 a 20000 km’sKijk dat 1 auto ineens olie verbruikt . . . oke, dan kan er iets mis zijn.
maar 2 auto’s!!!!! Dat lijkt mij iets TE opvallend.Ik bestel in ieder geval NOOIT geen olie meer bij http://www.Diamondolie.nl” onclick=”window.open(this.href);return false; [-X
30 december 2013 om 21:14 #18203684Mierenneuker modus aan: Frapant is met 1 P, Mierenneuker modus uit.
Via de Tel al gehoord, inderdaad een VREEMMMDDD verhaal..
ben wel benieuwd waar het aan kan liggen, misschien een misraffinement oid, kan je dat niet laten onderzoeken, (moet je tocht kunnen als chemicus :jerry )Willem
30 december 2013 om 21:18 #18203685@wim-v6 wrote:
Mierenneuker modus aan: Frapant is met 1 P, Mierenneuker modus uit.
Via de Tel al gehoord, inderdaad een VREEMMMDDD verhaal..
ben wel benieuwd waar het aan kan liggen, misschien een misraffinement oid, kan je dat niet laten onderzoeken, (moet je tocht kunnen als chemicus :jerry )Willem
oh kan allemaal
of een bus van 30L dat waard is :hmmzoh en als we gaan mierenneuken . . . dat zegt dan iemand die BEIDE altijd met lange IJ schrijft :jerry
30 december 2013 om 21:34 #18203686gooit op op selective Dyslexie.. of toch gewoon minder goede beheersing van de eigen taal :jerry :jerry
Willem
31 december 2013 om 06:25 #18203687je hebt altijd 5w30 gebruikt.
En nu zuipen ze olie dat is idd heel vaag.Ik wil niemand beschuldigen maar bij internet onderdelen zijn er vaak nep artikelen in omloop.
Dat is een enige reden die ik kan verzinnen.
Shell heeft een uitstekende kwaliteit controle namelijk.31 december 2013 om 11:00 #18203688@ arjon
ik rij al 7 à 8 jaar op shell olie
altijd 5W30 en altijd rond de 1L per 15000 km verbruik.
en nu is er bij de vectra 1.75 Liter in een half jaar uit :hmmzik vermoed ook dat er rommel in de bussen zat en geen goeie shell olie.
31 december 2013 om 12:05 #18203689Heb je de bussen nog??
Er moet altijd een batch nummer op staan.
kan je daar misschien bij shell na vraag doen.31 december 2013 om 16:44 #18203690Ben ik ff blij dat ik niet bij de buren om de hoek Diamond in De Meern maar bij oliewereld de sponsor die we veel in beeld krijgen me olie gekocht heb
31 december 2013 om 17:29 #18203691@arjontje wrote:
Heb je de bussen nog??
Er moet altijd een batch nummer op staan.
kan je daar misschien bij shell na vraag doen.ja 2 van de 3 heb ik nog ja.
31 december 2013 om 17:35 #18203692Ben wel benieuwd wat shell er over te zeggen heb.
Dit klinkt niet goed zo
1 januari 2014 om 09:30 #18203693Bas, ik zou het zeker aankaarten bij Shell, als het inderdaad blikken van Shell zijn. Normale motorolie verdampt niet zo snel. Lijkt wel of die was aangelengd met een of andere troep!
1 januari 2014 om 09:43 #18203694Heb je al contact gehad met diamondolie zelf?
Ik kan me niet voorstellen dat ze bewust slechte olie(parallel import?) verkopen om meer winst te maken. Er zijn veel particulieren of handelaren die olie verkopen via marktplaats (goede olie of troep, weet je niet van tevoren) en dan kan je nergens meer terecht maar Diamondolie lijkt me een bedrijf dat dit gewoon netjes op kan pakken/oplossen.
Wij zouden in zo’n geval met de leverancier contact opnemen (in ons geval Castol is BP) en laten uitzoeken of en wat er mis is geweest met die partij aan de hand van batchnummer, produktiedatum, artikelnummer, etc.
Dit soort topics kan heel schadelijk zijn voor een bedrijf dus persoonlijk vind ik wel dat je ze eerst de kans moet geven om er iets mee te doen. Als je al contact heb gehad en ze reageren niet of wimpelen het af dan is het een ander verhaal.
Nu zie ik trouwens wel dat de website van diamond olie uit de lucht is en ze uitgeschreven zijn bij de KVK dus dat veranderd de zaak wel… Als particulier is het veel moeilijker om bij grote bedrijven als Shell verhaal te halen.
Je hebt in ieder geval wel geluk dat er geen blijvende schade lijkt te zijn want het had veel erger kunnen aflopen met de motor!
1 januari 2014 om 16:51 #18203695AnoniemLid sinds:
1 January 1970@sw_reijnders wrote:
oh en als we gaan mierenneuken . . . dat zegt dan iemand die BEIDE altijd met lange IJ schrijft :jerry
Lange ij bestaat niet. Je hebt de ij, de y (fonetisch gesproken als iegrek) of de e-i.
Verstuurd vanaf mijn Gameboy Color met Tapatalk
2 januari 2014 om 15:30 #18203696Ben even langs De Meern gefietst, maar ze zitten er nog wel.
Jij heb je olie zelf vervangen, ik was vandaag met de Opels bezig beide ook verse castrol edge gegeven en de buurvrouw kwam vragen of ik soms wist waar een soort brandgeur vandaan kon komen ze had haar auto een service beurt laten geven, Daar zat nieuwe Valvoline is, dat spul was zwarter geworden in 1 week als mijn castrol magnatec van ruim 1 jaar oud.
Wat zou dit kunnen zijn?2 januari 2014 om 15:52 #18203697@remutr wrote:
Ben even langs De Meern gefietst, maar ze zitten er nog wel.
Jij heb je olie zelf vervangen, ik was vandaag met de Opels bezig beide ook verse castrol edge gegeven en de buurvrouw kwam vragen of ik soms wist waar een soort brandgeur vandaan kon komen ze had haar auto een service beurt laten geven, Daar zat nieuwe Valvoline is, dat spul was zwarter geworden in 1 week als mijn castrol magnatec van ruim 1 jaar oud.
Wat zou dit kunnen zijn?Dan zijn ze misschien alleen gestopt met de webwinkel… Ze zijn ook gewoon uitgeschreven met de webwinkel bij de KVK maar geen faillissement dus Topicstarter zou nog kunnen bellen…
Heeft je buurvrouw misschien een diesel? Bij een diesel is de olie bijna direct na verversen al donker van kleur. Anders wordt de motor te heet misschien?
2 januari 2014 om 15:59 #18203698Nee het is een 1.2 benzine.
Temperatuur blijft netjes op 85 graden. Ik heb eerder het idee dat de Valvoline of geen full synteeth is geweest of dat die Valvoline gewoon niet zulke top olie is
Zelf ook al eens gehad, half jaar gereden 2000 km ongeveer en de olie zwart.Was is wijsheid, het er maar uitlaten lopen en daar ook nieuwe olie in doen?
2 januari 2014 om 19:11 #18203699Ik zal de motor eerst eens nalaten kijken.
Interne vervuiling doet ook veel.
1 keer in de zoveel tijd flushen kan een hoop ellende voorkomen.2 januari 2014 om 19:14 #18203700@wim-v6 wrote:
Mierenneuker modus aan: Frapant is met 1 P, Mierenneuker modus uit.
Via de Tel al gehoord, inderdaad een VREEMMMDDD verhaal..
ben wel benieuwd waar het aan kan liggen, misschien een misraffinement oid, kan je dat niet laten onderzoeken, (moet je tocht kunnen als chemicus :jerry )Willem
Frappant is toch echt met 2 P’s… ;)
De website blijkt trouwens een vastloper gehad te hebben? Doet ‘t (tijdelijk) niet meer…
2 januari 2014 om 19:24 #18203701Arjon,
Kan je dat Flushen ook zelf doen?
Heb wel een compressiemeter, dat kan ik wel testen, heb wel al gekeken of alle filters schoon waren, en die waren niet meegenomen in de service beurt
2 januari 2014 om 19:25 #18203702Ja flushen kan je ook zelf. Maar kost je wel weer een olie filter en olie.
2 januari 2014 om 19:35 #18203703mag ze mijn helft van de 10 blikken hebben die ik bij oliewereld gekocht heb.
Heb er ook een mooie pomp bij gekocht dus ik kan de olie er zo ( nou ja het is een handpompje ) kost wel wat tijd eruit halen.
Dat Flush spul kan ik bij de huidige olie gooien?
En dan olie en filter wisselen?
2 januari 2014 om 19:54 #18203704zelf ben ik niet zoon fan van flushen
in mijn ogen doe je dat alleen bij een extreem vervuilde motor.
als je de huidige olie niet vertrouwd zou ik deze vervangen incl filter.en bij de volgende beurt ipv 15k bij 10k uitvoeren.
2 januari 2014 om 20:27 #18203705@theunm wrote:
zelf ben ik niet zoon fan van flushen
in mijn ogen doe je dat alleen bij een extreem vervuilde motor.
als je de huidige olie niet vertrouwd zou ik deze vervangen incl filter.en bij de volgende beurt ipv 15k bij 10k uitvoeren.
Bij een extreem vervuilde motor ben je al te laat.
2 januari 2014 om 21:19 #18203706Gebruik al jaren valvoline, zowel 10w40 halfsyntheet, als 5w40 volsyntheet (en daarvan wrer de gewone of de sunpower.
Ik kan je vertellen dat het daar niet aan ligt dat ie zo gauw zwart word.
Van bijde auto’s blijft de olie lang schoon.Houd er rekening mee dat kleinere auto’s vaak korte ritten maken, hierdoor word de olie heel snel donker.
Haal voor de gein eens de carterventilatie slangen los.
Wedden dat de dunne dicht zit (of t pijpje op het inlaat), en de gele vol met smurrie.Willem
Sent from my GT-I8190 using Tapatalk
3 januari 2014 om 07:40 #18203707Willem,
Heb je er een foto van welke slangen ik moet hebben, wil alles wel leren maar ben nog niet zover dat ik alle slangen blind kan vinden.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.