TC melding C0551

Forumindex Forums Overige Op-Com TC melding C0551

• Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Klopper

Beste medeweggebruikers,

Nog maar net in het bezit van een OPCOM, meteen al een storing, waarvan ik persoonlijk haast wel zeker weet dat ‘t icm de OPCOM ontstaan is.

Ijverig ben ik met de OPCOM aan het rondneuzelen geweest, en achteraf bleef er opeens een melding in staat van de TC. Om precies te zijn de C0551 – Variant Coding Traction Control (TC) (08). Ik heb al geprobeerd deze te verwijderen, en opgezocht dat ‘t kan komen icm een nieuwe ABS-pomp of iets dergelijks, maar dat is nu niet het geval.
      Maar wat is het dan wel?

M’n traction-control doet het nu niet, en dat weten m’n voorbanden ook :P

wim-v6
      Deelnemer

@Klopper wrote:

Beste medeweggebruikers,

Nog maar net in het bezit van een OPCOM, meteen al een storing, waarvan ik persoonlijk haast wel zeker weet dat ‘t icm de OPCOM ontstaan is.

Ijverig ben ik met de OPCOM aan het rondneuzelen geweest, en achteraf bleef er opeens een melding in staat van de TC. Om precies te zijn de C0551 – Variant Coding Traction Control (TC) (08). Ik heb al geprobeerd deze te verwijderen, en opgezocht dat ‘t kan komen icm een nieuwe ABS-pomp of iets dergelijks, maar dat is nu niet het geval.
        Maar wat is het dan wel?

M’n traction-control doet het nu niet, en dat weten m’n voorbanden ook :P

goeie bandjes erom leggen, dan heb je moeite met doorslaan bij een Vectra-B V6…. Tenmisnte, ik moet knap mijn best doen om uberhaupt de B aan het doorslaan te krijgen..

Maar effe tussen neus en lippen door, heb je m met de juiste info uitgelezen???

Heb je eerst gekeken of je een Kelsey Hayes of een Boschpomp hebt, voordat je ging uitlezen..
        als je een verkeerde type kiest kan een verkeerd signaal dit soort dingen veroorzaken..

Willem

Klopper

Er stond iets bij van ABS en ABS + TC, en dat twee keer onder elkaar met een 1x??? code erachter. Maar zo is het inderdaad gekomen.

wim-v6
          Deelnemer

ABS 5 (+TC) (Bosch t/m 1998)
            ABS 5.3 / 5.4 (+TC) (Bosch vanaf 1998)
            EBC 415 (Kelsey Hayes t/m 1998)
            EBC 430 (Kelsey Hayes vanaf 1998)

Willem

Klopper

Waar kan ik zien of het een Bosch of een Kelsey Hayes?

wim-v6
              Deelnemer

Bij mijn V6 staat er als ik het relaisbakje verwijder boven de ABS pomp, op de kuststof rand langs de pompmotor Bosch..

Willem

Klopper

Ok, en kan ik die fout zo ook nog oplossen?

wim-v6
                  Deelnemer

Zou het Nog niet weten.

Willem

Klopper

Vandaag even bij de dealer geweest, en die heeft hem kunnen herstellen door een of ander stappenplan door te lopen. Monteur heeft de melding nog nooit eerder gehad, dus heeft hij ook wat geleerd.
                      Hij heeft het opgelost met een Tech2, zonder enige code of iets dergelijks…

Kortom; het is opgelost :)

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.